Gå til innhold

På leting etter ekstremt vanskelige spill!


Anbefalte innlegg

Civilization på Deity

 

Hvilken versjon? I mine yngre dager når jeg spilte civ mer, dvs civ1 og 2, så gikk det ganske greit med deity. Litt avhengig av hvor vanskelig man ville gjøre det for seg selv.

 

AtW

Civ5 Gods & Kings krever heldig startposisjon, nærmest perfekt strategi, og flaks med hva du finner rundt deg av ruiner for at du kan lage en stor nok hær for å spise opp din nærmeste sivilisasjon for at du ikke selv blir spist opp i krig på grunn av de enorme fordelene til AI-motstanderne og barbarene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Civilization på Deity

 

Hvilken versjon? I mine yngre dager når jeg spilte civ mer, dvs civ1 og 2, så gikk det ganske greit med deity. Litt avhengig av hvor vanskelig man ville gjøre det for seg selv.

 

AtW

Civ5 Gods & Kings krever heldig startposisjon, nærmest perfekt strategi, og flaks med hva du finner rundt deg av ruiner for at du kan lage en stor nok hær for å spise opp din nærmeste sivilisasjon for at du ikke selv blir spist opp i krig på grunn av de enorme fordelene til AI-motstanderne og barbarene.

 

Prøvde meg på det i forgårs.....Har ikke opplevd makan til fordeler som AI har. Etter 200 turns har han 5 byer med minst 20 citizens, har kommet seg inn i industrial era, og har en hær som hadde fått den Røde arme til å blekne. Det er nesten slik at du må ha slått han i god tid før turn 100, ellers har han vokst slik at du aldri kan nå han igjen. Sier en som har nok med King difficulty :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at spillet "virkeligheten" er ganske utfordrende. Kort beskrevet involverer det oppnåelsen av egendefinerte mål. Vanskelighetsgraden er derfor avhengig av målene du setter deg, og mulighetene er så og si uendelige! En liten spoiler though; uansett hva man gjør, så ender man opp med å dø på slutten.

 

Hvis du har spilt alle de andre utfordrende spillene du finner til PC, noen av dem flere ganger så vidt jeg kan se, så foreslår jeg at du forsøker dette spillet. Grafikken er ikke så gale heller! :wee:

 

EDIT: Beklager, men jeg kunne ikke dy meg. Håper du finner noe som passer.

 

Vi skrev en anmeldelse av dette spillet på nettverkets tidligere spillside Spillverket, som nå har fusjonert med Gamer. Du finner den her. :)

 

Haha, jeg ler meg ihjel. :D

Lenke til kommentar

Tror hackede Mario-ROMs og I Wanna Be The Boshy er noe av det verste du kan finne. Folk som lager de greiene er bare ute etter å skape frustrasjon. Jeg greide å slite meg gjennom Super Mairo Frustration uten statesaves en gang, men har aldri brydd meg med å komme gjennom SUper Kaizo Worlds eller hva nå enn det heter.

Lenke til kommentar

Som tittelen sier:

Jeg er på leting etter veldig vanskelige spill som kommer til å få meg til å gråte av frustrasjon. Med andre ord er jeg ute etter en ordentlig utfordring.

Spille bør helst ha decent grafikker. En ting jeg ikke liker er dårlige grafikker på spill, uheldigvis. Tar i mot spilltips i alle sjangre(even tho skytespill er en favoritt). BARE PC-SPILL, har desverre ikke en ps3 eller xbox som fungerer.

Takk! :)

Nitonic Rush er eit ganske frustrerande bilspel. I starten er det ikkje så vanskeleg, men når du blir fråtatt evna til å fly byrjar frustrasjonane å strøyme på. Nevnte eg at det er gratis.

Lenke til kommentar

Kanskje dagens mest uortodokse svar, men hva med indiespillet Bit.Trip Runner? Er ikke sikkert dette er akkurat den typen PC-spill du har i tankene, men noen av de senere banene kan bli veldig vanskelige. Dette er likevel en anbefaling jeg neppe tror vil passe alle, så ta den med en klype salt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om ett eneste MMO som får deg til å grine av frustrasjon over vanskelighetsgraden, hverken EVE Online eller The Secret World er i nærheten av å være så vanskelige. RTS er heller ikke en type spill jeg vil sette i den kategorien. Ja: det finnes så absolutt vanskelige RTS, men de er vanskelige på en slik måte at du får lyst til å grine av det. Om FPS og TPS kan stort sett det samme sies.

 

Men så er det spill som Super Meat Boy, VVVVVV, I Wanna Be The Guy, I Wanna Be The Fangame, I Wanna Be The Boshy og liknende. Dette er spill med så presis og forutsigbar styring at du aldri kan skylde på noe annet enn din egen feilberegning når du dør. Og du kommer til å dø. Ikke én, ikke tjue, men gjerne flere hundre ganger før du er ferdig. Og hver eneste gang (med unntak av de første par gangene du dør i visse feller i "I Wanna Be The"-spillene, som ikke kan kalles annet enn skikkelig drittsekk gjort av den/de som har laget spillet) er det utelukkende din egen feil. Desto bedre føles det derfor når du endelig kommer deg forbi et område du har dødd et hundretalls ganger på vei gjennom.

 

I samme boks velger jeg å plassere de aller fleste "bullet hell"-spill. Jeg kjenner ikke til like mange konkrete eksempler på slike, men Touhou Project-serien er kanskje et ok sted å starte?

 

Easy_Mode_by_Dayntei.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en litt annerledes utfording, kjøp og spill gjennom Amnesia: The Dark Descent på ett døgn.

 

Amnesia er fælt. Kjør igjennom spillet uten og jukse via youtube, og du kommer til og gruble en del. jeg måtte faktisk gi opp fordi jeg fant ikke løsningen på noen av puslespillene. det finnes også DLC'er til spillet, men ettersom kvaliteten og vansklighetsgraden på disse varierer, vil jeg anbefale og gjøre litt bakgrunnsresearch for og oppnå vansklighetsgrad :) lykke til!

Lenke til kommentar

Har spilt Super Meat Boy, fikk meg rimelig langt, men ble alt for kjedelig etterhvert. VVVVVV så veldig irriterende ut, så det må prøves!

Fikk vledig lyst å spille et FPS. Om noen vet om et rimelig ekstremt FPS så hadde ville jeg blitt veldig fornøyd!

Takk til alle for svar :)

 

 

Desverre finnes det ikke særlig mange FPS-spill der ute lenger, som faktisk gir en utfordring. Alt har blitt så utblandet og stereotypifisert i kjølvannet av Call of Duty-seriens suksess.

 

Når det er sagt, bør du (som nevnt tidligere) prøve Serious Sam 3. Spiller du på en høy vanskelighetsgrad, så kommer du garantert til å slite. På høyeste vanskelighetsgrad er spillet så godt som umulig å fullføre. Og jeg sier ikke det figurativt. Jeg mener det bokstavelig. Spillet kan spilles i COOP med opp til 15 andre spillere, så om du trenger hjelp kan du dra med så mange av kompisene dine som du vil. :)

 

 

Jeg ser også du sier du spilte Super Meat Boy en stund. Vel, skaperen av SMB har laget et annet spill som du finner på Steam. Det heter The Binding of Isaac. Det er ikke et FPS-spill, men om du likte SMB i det hele tatt, er det godt mulig du vil like dette. Brettene genereres forskjellig hver gang, og om du også kjøper den (ÉN euro) billige DLC'en får du med et pletora med nye fiender og random-drop items som øker gjennspillbarheten. Ikke bare det, men spillet er veldig vanskelig også. Når du dør, så starter du helt på nytt. Men igjen, siden alt genereres på nytt hver gang, må du aldri traske gjennom de samme brettene om og om igjen. Det blir også da mer utfordrende i form av at du ikke kan planlegge nøyaktig hvordan du skal ta fienden i neste rom.

 

Noen screens:

 

the-binding-of-isaac_496.jpg

 

the-binding-of-isaac-06-683x535.jpg

 

919776-8-1335366017446.jpg

 

isaac2.jpg

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Noen spill er vanskelige pga. selve spillet, mens andre er vanskelige pga. konkuransen.

 

Prøv å sett verdensrekorder i q3 defrag evt. warsow race om du ønsker litt bedre grafikk i bytte mot dårligere konkurranse.

 

Siden du har spillt FPS har du sikkert vært borti bunnyjumping/strafejumping/circlestrafing, defrag/race er FPS spill som ligner på trackmania i det at du må hoppe fortest mulig til mål uten kollisjoner og kun skyting for å komme fortere frem. Skikkelig vanskelig å gjøre bra/perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...