Gå til innhold

Ny gamer pc til ca 50 tusen(er delene kompitable) ?


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Uhm, er helt dønn seriøs ang pcen jeg altså. Den jeg har nå kosta 20k men er en brøkdel så god som den der. Bare skjermkort og skjerm betalte jeg ca 10k for, men nå har jeg fast jobb og har dermed bedre økonomi.

 

Vet noen kanskje mener det er galskap med en så dyr data, men med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden.

 

Den jeg har er også gangke så ok, men er en del spill som den ikke har sjans på å dra full flis på.

 

Så, tilbake til ontopic; er det noen som vet om det oppsettet jeg har laget vil fungere med hverandre? Se bort i fra ting som f.eks kjølepasta og andre duppeditter, det er med bare fordi jeg skulle slipppe å lage to handlekurver.

 

 

Se på HK, CPU, GPU, PSU, RAM og kabinett.

Lenke til kommentar

med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden.

Det spørs hva du mener med 'fremtiden'.

 

Om to år vil maskiner til en tredjedel av prisen være langt raskere enn det du får for dine 50k i dag.

 

Kutt bort det mest ekstreme som du kun får utnyttet maksimalt i noen få tilfeller i dag, og du kommer fint ned på under 30.000. Sett heller av 10.000 i året de nærmeste par årene for å oppgradere underveis og du vil ha en mye råere maskin om ett år eller to enn om du blåse alle 50k med en gang.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Uhm, er helt dønn seriøs ang pcen jeg altså. Den jeg har nå kosta 20k men er en brøkdel så god som den der. Bare skjermkort og skjerm betalte jeg ca 10k for, men nå har jeg fast jobb og har dermed bedre økonomi.

 

Vet noen kanskje mener det er galskap med en så dyr data, men med en slik data vil jeg forhåpentligvis dra det meste av spill både nå og i fremtiden.

 

Den jeg har er også gangke så ok, men er en del spill som den ikke har sjans på å dra full flis på.

 

Så, tilbake til ontopic; er det noen som vet om det oppsettet jeg har laget vil fungere med hverandre? Se bort i fra ting som f.eks kjølepasta og andre duppeditter, det er med bare fordi jeg skulle slipppe å lage to handlekurver.

 

 

Se på HK, CPU, GPU, PSU, RAM og kabinett.

 

OK, hvis vi ser på det fra en annen vinkel, det oppsettet jeg posta over her, med GTX 690 istedet for GTX 670, vil yte like godt i spill som den PCen til 50K. Det å kjøpe overprise produkter og produkter som ikke har noen som helst nytt til ditt bruk er jo ikke vits i å kjøpe? En klok mann sa en gang at den beste måten å fremtidssikre er å ha penger ingen til å oppgradere, jeg står helt og holdent ved hva han sa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hm, du har igrunn et godt poeng der. Det er bare at jeg vet ikke helt hva som kan/bør fjernes. 64 gb ram er kanskje vel mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Men gtx670 har jo 2 gig ram for 3,3. Om du dobler prisen + legger på en tusenlapp så har du 2xgtx670.

 

Men er jo mulig det er dumt å kjøpe stort og heller sjeldnere. Har selv hatt denne i 6 år og den er like sprek som da jeg fikk den, og har aldri hatt problem med den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Takker for mange seriøse svar. Gir meg en pekepinn i rett retning og vil bli tatt med i betraktningen når jeg skal finne de rette elementene.

 

Ellers lurer jeg på hvilket OS av Win7 jeg må ha for å overgå 16 gb? Er det Professional? Trodde man kunne bruke 64gb ram så fort man fikk 64 bit os.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...