Gå til innhold

Skjermkort + prosessor?


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere skjermkortet mitt. Jeg har per dags dato et Radeon HD 5700, men syns ikke det drar så sterkt som jeg skulle ønske. Prosessoren min har jeg også inntrykk av at kan behøve en upgrade. Jeg har nå en Phenom II X6 1075T. Jeg bruker pcen hovedsaklig til spill som Diablo 3 og BF3. Jeg er klar over at det hadde gjort seg bedre med en quad-core, men når jeg kjøpte X6'en visste jeg fint lite om PC hardware og tenkte så enkelt som at 6 kjerner er bedre enn 4...

 

Men uansett! Noen som kunne hjulpet meg ved å foreslå et skjermkort + prosessor som fungerer godt sammen og drar de fleste spill på høy kvalitet. Jeg vil helst holde meg under 5000 til sammen, men dersom det viser seg at det lønner seg og gå opp et par hundrelapper så er det aktuelt.

 

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren din skal fortsatt være god nok til de spilla der.

 

Kjøp deg nytt skjermkort og du har oppgradert pcen et godt stykke

 

 

 

Å til dere andre så sier at Intel er bedre, ja såklart det er bedre. Men TS har nå en god CPU allerede, så jeg ser ikke vitsen i å oppgradere.

Lenke til kommentar

Behold prosessoren din, kjøp en phanteks eller noctua kjøler med 140mm vifter, og et GTX 670. Klokk cpuen din til 4-4.5Ghz så er du i mål.

 

SKal nok ha rimelig flaks for å få en 1075 X6 såpass høyt som 4.5ghz , men det trenger han jo ikke heller da.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Behold prosessoren din, kjøp en phanteks eller noctua kjøler med 140mm vifter, og et GTX 670. Klokk cpuen din til 4-4.5Ghz så er du i mål.

 

SKal nok ha rimelig flaks for å få en 1075 X6 såpass høyt som 4.5ghz , men det trenger han jo ikke heller da.

Liker godt at dere mener jeg kan beholde prosessoren. Når det gjelder overclocking tror jeg 4.1 er det høyeste jeg har nerver til. Da er det mye mulig jeg går for et GTX 670 til å begynne med og evt senere kjøper en ny prosessor. For de fleste spill kjører vel på færre, raske kjerner? x6'en min har jo 6 relativt trege kjerner. Har jeg forstått det riktig?

Lenke til kommentar

De aller fleste spill bruker en eller to kjerner. Battlefield 3 bruker flere. Dual core på B3 suger!!! Men en Phnom ii 965 be funker greitt.

 

Du kan kanskje deaktivere noen kjerner på cpuen viss du ikkje liker å ha 6... :dribble:

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...