Gå til innhold

Sniktitt: Crysis 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å se hvordan Crysis-serien endte opp. Sett bortsett fra en svakere sistedel, samt noen latterlige bugs, var Crysis 1 helt fantastisk, og ga håp for PC som framtidig spillplattform igjen. Crysis 2 skulle liksom gi fotorealistisk grafikk, men skuffet stort. Crytek falt i konsollgryten, som de aller aller aller fleste andre. Jeg kjøpte to ekstra kopier av Crysis 1, i et desperat forsøk på å finansiere at resten av serien ble utviklet for PC.

 

De som bidrar til grafikkutvikling nå, er blant annet Epic med Unreal Engine 4.

 

Tilbake sitter entusiastene og spiller Crysis 1, også når 3ern kommer ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om jeg får lov å komme med en liten innvending til introduksjonen i artikkelen. Crysis 1 og Crysis Warhead gjorde at pc-spillere måtte oppgradere/kjøpe nye pc'r for å kunne spille, men Crysis 2 hadde hverken spesielt høye pc-krav eller veldig revolusjonerende grafikk (selv om den absolutt ikke er dårlig). Denne introduksjonen hadde egentlig passet bedre til en artikkel om Crysis 2 i sin tid

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt alt snakket om at Crysis 2 ødela serien, Crysis, og spesielt warhead er jo ikke oppsiktsvekkende bra spill, siste er jo middelmådig, første middelmådig pluss.

 

AtW

 

Når jeg spilte Crysis 1 satt jeg bare å måpte over den herlige grafikken i de enorme områdene. Crysis 2 hadde slapp grafikk i bittesmå områder så konsollene skulle greie å kjør det. Kan da umulig være vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt alt snakket om at Crysis 2 ødela serien, Crysis, og spesielt warhead er jo ikke oppsiktsvekkende bra spill, siste er jo middelmådig, første middelmådig pluss.

 

AtW

 

Når jeg spilte Crysis 1 satt jeg bare å måpte over den herlige grafikken i de enorme områdene. Crysis 2 hadde slapp grafikk i bittesmå områder så konsollene skulle greie å kjør det. Kan da umulig være vanskelig å skjønne?

 

Det er ikke vanskelig å skjønne at Crysis 1 hadde god grafikk, men det hindrer ikke at jeg ikke skjønner at serien blir ødelagt, det er ikke noe fantastisk utgangpunkt å ødelegge.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt alt snakket om at Crysis 2 ødela serien, Crysis, og spesielt warhead er jo ikke oppsiktsvekkende bra spill, siste er jo middelmådig, første middelmådig pluss.AtW
Når jeg spilte Crysis 1 satt jeg bare å måpte over den herlige grafikken i de enorme områdene. Crysis 2 hadde slapp grafikk i bittesmå områder så konsollene skulle greie å kjør det. Kan da umulig være vanskelig å skjønne?
Det er ikke vanskelig å skjønne at Crysis 1 hadde god grafikk, men det hindrer ikke at jeg ikke skjønner at serien blir ødelagt, det er ikke noe fantastisk utgangpunkt å ødelegge.AtW

 

Du har helt sikkert dine favoritt-spillserier, og det er åpenbart du ikke var stor fan av det første spillet. Å kalle det middelmådig er ganske fantastisk. Sikter du til siste del av spillet, er jeg enig i at det tapte seg og gikk iden samme fellen som mange andre spill. Men som helhet - middelmådig? Begrunn gjerne. Crysis var mye mer enn god (sinnsyk) grafikk. Det hadde et dynamisk lydsystem, som reagerte på dine handlinger, f.eks fugler som stoppet å synge når du brukte et våpen. Det hadde avansert fysikk, der du kunne knuse hus bit for bit, gjerne for hånd, eller fra noen palmer som du skjøt ned ved siden av. Det hadde en fantastisk AI vi ikke hadde sett før (ikke alltid perfekt, men den benyttet seg faktisk av omgivelsene).

 

Det hadde animasjoner for ting som ellers ikke var vanlig på den tiden: stigeklatring, med veiving til sidene, stup fra høyder, vanndråper på hjelmen etter en dukkert, pluss mye mer. Det hadde en gigantisk verden med naturlige hindringer. Nei, dette var ikke middelmådig da, det var grensesprengende, og burde være en klassiker i dag.

 

Jeg får fremdeles frysninger når jeg tenker på en av de intense kampene mens solen stod opp bak en av åsene.

 

Crysis 1 var skapt for pc, 2ern var ikke det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt alt snakket om at Crysis 2 ødela serien, Crysis, og spesielt warhead er jo ikke oppsiktsvekkende bra spill, siste er jo middelmådig, første middelmådig pluss.AtW
Når jeg spilte Crysis 1 satt jeg bare å måpte over den herlige grafikken i de enorme områdene. Crysis 2 hadde slapp grafikk i bittesmå områder så konsollene skulle greie å kjør det. Kan da umulig være vanskelig å skjønne?
Det er ikke vanskelig å skjønne at Crysis 1 hadde god grafikk, men det hindrer ikke at jeg ikke skjønner at serien blir ødelagt, det er ikke noe fantastisk utgangpunkt å ødelegge.AtW

 

Du har helt sikkert dine favoritt-spillserier, og det er åpenbart du ikke var stor fan av det første spillet. Å kalle det middelmådig er ganske fantastisk. Sikter du til siste del av spillet, er jeg enig i at det tapte seg og gikk iden samme fellen som mange andre spill. Men som helhet - middelmådig? Begrunn gjerne. Crysis var mye mer enn god (sinnsyk) grafikk. Det hadde et dynamisk lydsystem, som reagerte på dine handlinger, f.eks fugler som stoppet å synge når du brukte et våpen. Det hadde avansert fysikk, der du kunne knuse hus bit for bit, gjerne for hånd, eller fra noen palmer som du skjøt ned ved siden av. Det hadde en fantastisk AI vi ikke hadde sett før (ikke alltid perfekt, men den benyttet seg faktisk av omgivelsene).

 

Det hadde animasjoner for ting som ellers ikke var vanlig på den tiden: stigeklatring, med veiving til sidene, stup fra høyder, vanndråper på hjelmen etter en dukkert, pluss mye mer. Det hadde en gigantisk verden med naturlige hindringer. Nei, dette var ikke middelmådig da, det var grensesprengende, og burde være en klassiker i dag.

 

Jeg får fremdeles frysninger når jeg tenker på en av de intense kampene mens solen stod opp bak en av åsene.

 

Crysis 1 var skapt for pc, 2ern var ikke det.

 

Strengt tatt så kalte jeg det middelmådig pluss :) Alt du lister opp er tekniske ting, teknsik sett er spillet imponerende. Men det er rett og slett ikke så veldig mye mer enn middels morsomt å spille, det er ikke en veldig spennde shooter (og som en mindre irritasjon, så historien og skuespillet elendig selv til fps å være). Friheten som det snakkes om er lite revant i praksis, oppsettet av missions er mer eller mindre helt linæert, så kommer man til en base som kan angripes fra noen forskjellige vinkler. Synes ikke det er så fritt i praksis sånn spillet blir spillt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Strengt tatt så kalte jeg det middelmådig pluss :) Alt du lister opp er tekniske ting, teknsik sett er spillet imponerende. Men det er rett og slett ikke så veldig mye mer enn middels morsomt å spille, det er ikke en veldig spennde shooter (og som en mindre irritasjon, så historien og skuespillet elendig selv til fps å være). Friheten som det snakkes om er lite revant i praksis, oppsettet av missions er mer eller mindre helt linæert, så kommer man til en base som kan angripes fra noen forskjellige vinkler. Synes ikke det er så fritt i praksis sånn spillet blir spillt.

 

AtW

 

Crysis er langt mer enn bare teknisk imponerende, og de som tidligere kaller det bare "Tech-demo" driter seg loddrett ut, for det er så langt mye mer, ja gameplaymessig også, selvom det er teknologiene som ligger bak som sørger for det. At du synes det er middels morsomt får være din sak, men jeg mener at Crysis byr på langt større grad av "morsomhet" enn de fleste andre FPS der ute, og det er jeg ganske langt unna alene om.

 

Hvis du virkelig vil vite hvorfor Crysis er bedre enn veldig mange andre spill, bør denne her sees

 

http://www.youtube.com/watch?v=gyQTCeobZlg

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første halvdel av Crysis 1 var ein enorm siger for emergent gameplay, interaktivitet og fridom innanfor gjevne rammer, med mykje av den totale leikegrindkjensla gjort mogleg av teknologien bak; som til dømesdei 100% fysisk interagerberre miljøa og "regelbrudda" for sjangeren nanosuiten representerte. Diverre forstod aldri Crytek sjølv dette, og bruker siste halvdel av Crysis 1 og heile Crysis 2 på å trille spelaren langs ein avsperra, uinteressant skinnegang av "sett det før"-klisjéar frå FPS-ar og Hollywood-tolkingar av ein "Alien Invasion"-situasjon.

 

Crysis 2 er endå verre, ikkje berre på grunn av gameplaymanglane, men fordi Crytek i si endelause visdom konstant retter spotlightet mot den framleis uinteressante historia, og desperat vil ha eit gjennomscripta fokus på ho. Når dårlege historier vert fortalde med mykje gravitas og stor patos er resultatet naturleg nok mest komisk. Og diverre ganske standard for spel, men det er ei anna diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var en av mange som piratkopierte Crysis 2, ikke stolt av det og kjøper alle spillene mine gjennom Steam for tiden. Spilte Crysis 2 ca en time før jeg avinstallerte dritten.

 

Crysis 2 var den samme triste grøten som alle andre FPS spill nå for tiden. Jeg har nesten 100% gitt opp denne mainstream sjangeren ledet ann av Call of Duty.

 

Håper Valve leverer med HL3/EP3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...