Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Ville først prøvd å bytte ladesokkel til originalen.

Problemet med at du ikke får ladet den når den er avslått, er nok fordi den ikke får nok strøm, som jeg nettopp nevnte ;) Og med originalladeren vil ladingen og skje raskere.

 

Bruker den originale Asus laderen(2amp.).

Den ladet fint med både 1 og 2 amp. lader, før den gikk helt tom for strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville først prøvd å bytte ladesokkel til originalen.

Problemet med at du ikke får ladet den når den er avslått, er nok fordi den ikke får nok strøm, som jeg nettopp nevnte ;) Og med originalladeren vil ladingen og skje raskere.

 

Bruker den originale Asus laderen(2amp.).

Den ladet fint med både 1 og 2 amp. lader, før den gikk helt tom for strøm.

Har du hatt i laderen lenge mens den var avslått da? Kan jo hende at batteriet er så flatt at det bruker lengre tid på å få "startkraft"?

Det går jo og en mulighet at kabelen er ødelagt. Som du skrev så prøvde du med en annen og, men etter min erfaring så er det bare originalkabelen som funker (o.O). Synes å ha lest noe om at den er ved høyere kvalitet, at kontakten er lengre, eller noe sånt. Jeg har ikke flere forlslag på feilsøking/løsning på problemet ditt. Du kan prøve å google det, og se om du finner en løsning på det (du er garantert ikke førstemann :p), og i enden av tråden kan du kontakte Asus/forhandler om du kjøpte den i Norge. Men om den er fra Google Inc. blir det en meget kort telefonsamtale med Asus når du først ringer :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor den er å få kjøpt i Oslo? Ser at Expert ikke har den på noen av butikkene sine og det ser heller ikke ut som at Elkjøp har den inne. Skulle gjerne kjøpt den på nettet, men kan ikke det av forskjellige grunner.

Iølge siba.no har de den på lager hos butikken dems på Alnabru

http://www.siba.no/product/10807579/google-nexus-7-(asus-1b029a)-?ref=firstpage

Lenke til kommentar

Fikk nytt case til Nexusen i dag. Betalte vel ca 17$ inkludert frakt som var gratis, og foreløpig er jeg strålende fornøyd! Magneten fungerer utmerket, caset lukker seg skikkelig og man må dra godt i toppdekselet for at det skal åpne seg. En negativ ting derimot er at magneten ikke fungerer slik at brettet automatisk slår seg på når man åpner caset, men dette var jeg klar over på forhånd. Ellers ser det utrolig bra ut, slankt og ikke bulkete, brettet sitter godt fast, og enkelt å bruke i både portrett og liggende modus.

 

Finnes på Ebay og Amazon for alt mellom 15-30$.

 

47268.jpg

 

47269.jpg

 

47270.jpg

 

47271.jpg

 

47273.jpg

 

47272.jpg

Lenke til kommentar

Har du hatt i laderen lenge mens den var avslått da? Kan jo hende at batteriet er så flatt at det bruker lengre tid på å få "startkraft"?

Det går jo og en mulighet at kabelen er ødelagt. Som du skrev så prøvde du med en annen og, men etter min erfaring så er det bare originalkabelen som funker (o.O). Synes å ha lest noe om at den er ved høyere kvalitet, at kontakten er lengre, eller noe sånt. Jeg har ikke flere forlslag på feilsøking/løsning på problemet ditt. Du kan prøve å google det, og se om du finner en løsning på det (du er garantert ikke førstemann :p), og i enden av tråden kan du kontakte Asus/forhandler om du kjøpte den i Norge. Men om den er fra Google Inc. blir det en meget kort telefonsamtale med Asus når du først ringer :p

 

Original lader og kabel, prøvd å lade i 3-4 timer uten hell.

Tar kontakt med selger nå.

 

Takk for gode råd :)

Lenke til kommentar

Google Play mener i alle fall at Nexus 7 ikke er lansert i Norge ennå. De sier "Ikke tilgjengelig i ditt land" når man prøver å kjøpe Cover til Nexus 7, og at man skal forsøke igjen senere.

 

En bonus med å vente er at man muligens får kjøpe 32GB-modellen istedenfor 16GB.

 

En god grunn til formatet 4:3 på tablet er at den er bedre å jobbe/surfe med hvis man har begrenset oppløsning. 1024x600 er ikke kjekk, 1024x768 er brukbar, 1280x768 er bra, 1280x800 er bedre, 1400x1050 er best.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Kjøpte min på Siba i Oslo forrige uke. Den ble levert med Android 4.1.1 JRO3S. Dette er en Android versjon som tydeligvis ikke er så vanlig. I alle fall så var det ikke mye hjelp å spore på nett når jeg skulle oppdatere til versjon 4.1.2 (JZO54K). Mitt problem var at installering av oppdatert OS ikke fungerte. Nexusen lastet ned siste version, men ved installering klaget oppdateringsscriptet om "assert_failed" og avbrøt oppdatering. Dette ble gjort flere ganger uten suksess. Mitt råd til de som kjøper Nexus 7 nå er at før de installerer apps og gjør personalisering sjekker om den har JRO3S og oppdaterer hvis mulig. Jeg måtte ty til "ren" installering av nytt OS (JZO54K) som selvsagt slettet all data som lå på tableten.

 

De som selges på Siba er nordiske modeller. Altså samme modell i Sverige, Finland, Danmark og Norge. Siden Siba er et svenskt selskap, er det mulig de har sendt over noen eksemplarer fra Sverige. Medfølgende bruksanvisning er i alle fall på de 4 nordiske språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en 2A USB lader med telefon/tablet som lader saktere. Dette med 1C osv er irrelevant her. Telefonen/tableten har uansett en egen ladekrets som kontrollerer ladingen av batteriet.

 

Mulig det. Hvor går så grensen? Ved 2A, 5A eller 10A? Jeg ville ha forsøkt å holde meg så nærme som mulig hva det medfølgende laderen leverer av strøm. Har drevet en del med elektrisk RC, og der er en gylden regel at man aldri skal lade med mer enn 1C.

Lenke til kommentar

Strømmen begrenses av ladekretsen i enheten uansett. USB 'laderen' kan ses på som en strømforsyning på 5V som kan levere en viss strøm (f.eks 0,5A, 1A eller i dette tilfellet 2A på Asus sin). Ladekretsen er innebygd i Nexusen, og det er opptil denne å regulere strømmen til batteriet (som er et 3.7V litium batt på ~4,3Ah - 16Wh).

 

Jeg har selv en stor RC/computerlader. Om jeg vil så kan jeg sette den i strømforsyningsmodus på 5V og kunne levere 20A kontinuerlig (og lage en egnet USB overgang), men det vil mest sannsynlig ikke lade raskere enn ASUS sin egen lader.

 

Dette gjelder forøvrig også alle andre mobiler/tablets/annet som lades med USB. 5V USB må alltid gjennom en ladekrets for å kunne lade et litium batteri på 3.7V.

Endret av Spectre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte min på Siba i Oslo forrige uke. Den ble levert med Android 4.1.1 JRO3S. Dette er en Android versjon som tydeligvis ikke er så vanlig. I alle fall så var det ikke mye hjelp å spore på nett når jeg skulle oppdatere til versjon 4.1.2 (JZO54K). Mitt problem var at installering av oppdatert OS ikke fungerte. Nexusen lastet ned siste version, men ved installering klaget oppdateringsscriptet om "assert_failed" og avbrøt oppdatering. Dette ble gjort flere ganger uten suksess. Mitt råd til de som kjøper Nexus 7 nå er at før de installerer apps og gjør personalisering sjekker om den har JRO3S og oppdaterer hvis mulig. Jeg måtte ty til "ren" installering av nytt OS (JZO54K) som selvsagt slettet all data som lå på tableten.

 

De som selges på Siba er nordiske modeller. Altså samme modell i Sverige, Finland, Danmark og Norge. Siden Siba er et svenskt selskap, er det mulig de har sendt over noen eksemplarer fra Sverige. Medfølgende bruksanvisning er i alle fall på de 4 nordiske språk.

 

Høres ut som samme problematikk som med Galaxy Nexus (yakjuxw vs. yakju). Heldigvis finnes det offisielle images til Nexus 7 du kan flashe med, men kjedelig hvis du allerede har tatt enheten i bruk.

Lenke til kommentar

Er det mange tab-friendly apps der? Det er noe av det eneste jeg tenker på.. Eller, det og det at den har en 7" skjerm, og jeg har en 4,3" skjerm på min telefon.. Er det verdt det?

 

Edit: Fant et bilde.. Er ikke så altfor mye større skjerm på den nexusen :p

Peter's Nexus 7 next to my HTC Sensation

 

Spaceworld satt forresten Nexus 7 til utstilling mens jeg sto i butikken istad.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...