Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nexusen har prøvd å laste ned oppdateringen på ett nett man ikke kan laste ned ifra. Nå nekter den å laste ned på nytt... Hva skjer da? Android 4.1.2 oppdateringen.

Løsningen min ble at jeg stoppet appen "Rammeverk for Google-tjenester". Om det ikke holder å lukke den, så bare fjerner du dataene som er der. Min tar ca 320 kb nå, så du må bare lete i "Apper"-menyen ;-) Etter at du har gjort dette, skal du kunne laste ned på nytt.

Lenke til kommentar

Hei.

Spørsmål:

Har kjøpt meg nexus 7 og benytter det i hovedsak til internett. Noen nettsider blir vist i mobilversjon - mens andre vises i fullversjon. Finnes det noen måte å "låse" nettleseren til den ene eller andre versjonen?

 

Finner heller ikke "oppgavebehandling" noen som kan anbefale tilsvarende fra googleplay?

 

Veldig takknemlig for svar :-)

Låsing av nettleseren er jeg ikke sikker på, men du kan i hvertfall trykke på den meny-knappen og spørre etter fullversjon. En ordentlig oppgavebehandler er det ikke innebygd nei, men du kan gå inn i "Apper" under instillingene og tvangsavslutte programmer og sånt der. Funker fint til mitt bruk!

 

Oki - takker.

Lenke til kommentar

Nexusen har prøvd å laste ned oppdateringen på ett nett man ikke kan laste ned ifra. Nå nekter den å laste ned på nytt... Hva skjer da? Android 4.1.2 oppdateringen.

Løsningen min ble at jeg stoppet appen "Rammeverk for Google-tjenester". Om det ikke holder å lukke den, så bare fjerner du dataene som er der. Min tar ca 320 kb nå, så du må bare lete i "Apper"-menyen ;-) Etter at du har gjort dette, skal du kunne laste ned på nytt.

Takk! fikk oppdatert, men har 9 oppdateringer av apper som ikke vil oppdatere seg. Feil ved innhenting av tjener.. dette skkjer med alle. appene er facebook, messenger, mx player og filemanager for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Nexusen har prøvd å laste ned oppdateringen på ett nett man ikke kan laste ned ifra. Nå nekter den å laste ned på nytt... Hva skjer da? Android 4.1.2 oppdateringen.

Løsningen min ble at jeg stoppet appen "Rammeverk for Google-tjenester". Om det ikke holder å lukke den, så bare fjerner du dataene som er der. Min tar ca 320 kb nå, så du må bare lete i "Apper"-menyen ;-) Etter at du har gjort dette, skal du kunne laste ned på nytt.

Takk! fikk oppdatert, men har 9 oppdateringer av apper som ikke vil oppdatere seg. Feil ved innhenting av tjener.. dette skkjer med alle. appene er facebook, messenger, mx player og filemanager for å nevne noen.

Supert!

Jeg ville prøvd samme med "Play Store"-appen (tror den er listet som tredjeparts), evnt. om det ikke funker så kan jeg se om jeg finner noe selv!

Lenke til kommentar

Nexusen har prøvd å laste ned oppdateringen på ett nett man ikke kan laste ned ifra. Nå nekter den å laste ned på nytt... Hva skjer da? Android 4.1.2 oppdateringen.

Løsningen min ble at jeg stoppet appen "Rammeverk for Google-tjenester". Om det ikke holder å lukke den, så bare fjerner du dataene som er der. Min tar ca 320 kb nå, så du må bare lete i "Apper"-menyen ;-) Etter at du har gjort dette, skal du kunne laste ned på nytt.

Takk! fikk oppdatert, men har 9 oppdateringer av apper som ikke vil oppdatere seg. Feil ved innhenting av tjener.. dette skkjer med alle. appene er facebook, messenger, mx player og filemanager for å nevne noen.

Supert!

Jeg ville prøvd samme med "Play Store"-appen (tror den er listet som tredjeparts), evnt. om det ikke funker så kan jeg se om jeg finner noe selv!

dette fungerte ikke.. kan ikke installere noe fra play store...

Lenke til kommentar

Nexusen har prøvd å laste ned oppdateringen på ett nett man ikke kan laste ned ifra. Nå nekter den å laste ned på nytt... Hva skjer da? Android 4.1.2 oppdateringen.

Løsningen min ble at jeg stoppet appen "Rammeverk for Google-tjenester". Om det ikke holder å lukke den, så bare fjerner du dataene som er der. Min tar ca 320 kb nå, så du må bare lete i "Apper"-menyen ;-) Etter at du har gjort dette, skal du kunne laste ned på nytt.

Takk! fikk oppdatert, men har 9 oppdateringer av apper som ikke vil oppdatere seg. Feil ved innhenting av tjener.. dette skkjer med alle. appene er facebook, messenger, mx player og filemanager for å nevne noen.

Supert!

Jeg ville prøvd samme med "Play Store"-appen (tror den er listet som tredjeparts), evnt. om det ikke funker så kan jeg se om jeg finner noe selv!

dette fungerte ikke.. kan ikke installere noe fra play store...

Du kan jo prøve den her, men jeg vet ikke om det funker da. Samme prinsippet. http://www.androidtablets.net/forum/ainol-store/41251-couldnt-download-apps-google-play-check-out.html

Lenke til kommentar

Når det kommer til innholdsleveranse (nyheter og tekst) hva vil dere anbefale? Må kunne kobles til Google Reader og presentere innhold derfra på en god måte. Det som blir lest må bli merket som lest på Reader også.

 

Hittil er jeg mest fornøyd med Flipboard. Likte Pulse, men synes ikke Reader-integrasjonen var særlig bra. Pulse fungerer dog ypperlig med eks. aviser osv. som de selv har tilpasset.

Lenke til kommentar

Jeg bruker rett og slett greader. Videre har jeg en IFTTT greie som pusher alt jeg markerer med stjerne til pocket.

All multimedia failer selvsagt hardt på mitt system, men til det har jeg egne podcast clients.

 

Edit: Altså appen greader, ikke google reader på web eller app. http://www.greader.co

Takk, denne er langt bedre enn Googles egen Reader-applikasjon. Synes også den gjør en bedre jobb enn Reader HD, ettersom gReader kan laste artikler direkte i applikasjonen.

 

Tusen takk for tipset. :)

 

Problemet med tjenester som Currents, Flipboard og Pulse er at det ikke er enkelt å inn det innholdet man faktisk vil ha der, i tillegg til at det ikke er noe pent pga. RSS-feedene ikke er laget for at man skal kunne hente innholdet inn i et annet program, men heller at det skal fungere som en news ticker. Utrolig irriterende, egentlig.

 

EDIT:

Satte opp en IFTTT også nå. Det fungerer, men gReader burde få en innebygd Pocket-funksjon, noe ala det man får med Google Reader i nettleseren når man har Pocket-utvidelse installert.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Er flere som har problemer med lading?

 

Første problem: Når jeg setter inn ladekablen, lader den helt som den skal, helt til jeg legger den ned på et bord, da slutter tabletten å lade. Min løsning er å sette inn ladekablen mens tabletten ligger der den skal lades, da funker det helt fint, så lenge den får ligge i ro.

 

Andre problem: Får ikke ladet tabletten hvis den ikke er på, dette er nå det største problemet mitt, da batteriet er helt tomt for strøm og jeg får ikke slått den på, og får ikke ladet :wallbash:

 

Jeg bruker samme lader til telefonen min som til Nexusen, og den lader helt fint, har også prøvd annen kabel uten hell.

Endret av Capcom
Lenke til kommentar

Første problem: Når jeg setter inn ladekablen, lader den helt som den skal, helt til jeg legger den ned på et bord, da slutter tabletten å lade. Min løsning er å sette inn ladekablen mens tabletten ligger der den skal lades, da funker det helt fint, så lenge den får ligge i ro.

Har hatt litt problemer med dette på min Galaxy S2, men bare tidvis.

Lenke til kommentar

Ville først prøvd å bytte ladesokkel til originalen. Som det står i papirene så funker det med vanlige mobilladere, men siden de er 1A, og originalen er 2A, så får jo tabletten egentlig ikke nok strøm. Så det funker noen ganger, og noen ganger ikke.

Problemet med at du ikke får ladet den når den er avslått, er nok fordi den ikke får nok strøm, som jeg nettopp nevnte ;) Og med originalladeren vil ladingen og skje raskere. Samme gjelder om du prøver Nexus-laderen på mobilen, så vil den og få en boost! 5V 1A < 5V 2A. Ikke skadelig for mobilen om du ble usikker ;)

Lenke til kommentar

Som det står i papirene så funker det med vanlige mobilladere, men siden de er 1A, og originalen er 2A, så får jo tabletten egentlig ikke nok strøm.

 

Dette medfører vel ikke riktighet. Vanlige mobilladere leverer fra 500 mA og opp til 1000 mA (1A) hvor de færreste leverer så mye som 1 mA. Det som er viktig å tenke på er at batteriene ikke skal lades mer enn 1C. Et 1500 mAh batteri skal ikke lades med en 2000 mA lader. Der er det max 1.5A som gjelder

Lenke til kommentar

Som det står i papirene så funker det med vanlige mobilladere, men siden de er 1A, og originalen er 2A, så får jo tabletten egentlig ikke nok strøm.

 

Dette medfører vel ikke riktighet. Vanlige mobilladere leverer fra 500 mA og opp til 1000 mA (1A) hvor de færreste leverer så mye som 1 mA. Det som er viktig å tenke på er at batteriene ikke skal lades mer enn 1C. Et 1500 mAh batteri skal ikke lades med en 2000 mA lader. Der er det max 1.5A som gjelder

Det er mulig det er riktig, men min lære sier at det ikke er skadelig med en lader på 2A, når batteriet f. eks. 1500 mAh. De fleste mobiler nå til dags er levert med ladere som leverer 1A. Slik er det i allefall innenfor mine fire vegger, og her er det et par generasjoner med mobiler (av typen smart). Har sett veldig få ladere med mindre enn 1A de siste par årene.

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en 2A USB lader med telefon/tablet som lader saktere. Dette med 1C osv er irrelevant her. Telefonen/tableten har uansett en egen ladekrets som kontrollerer ladingen av batteriet.

Hvilken ladestrøm en får i praksis varierer mellom forskjellige ladere, ikke bare pga strømmen de klarer å levere, men hvordan de identifiseres. Produsentene legger ofte bestemte spenninger/motstander på datapinnene i usb kontakten på laderen slik at enheten kan identifisere om laderen er i stand til å levere mer strøm enn USB standard (500mA). F.eks så gjenkjenner en iPad Apples egne ladere som kan levere mer strøm, har forstått at det er tilsvarende på Asus sine ladere. Det har vært disusjoner på Nexus 7 forumene på XDA rundt ladere til Nexus 7, f.eks denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...