Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mange som er frustert over mangelen på 128 GB versjonen av surface pro i USA. Nå sier microsoft at neste batch vil bli sendt ut om 2-3 uker. Minner litt om Nexus 10 lanseringen til Google....da ble versjonen med størst lagringskapasitet raskt utsolgt, og det gikk ukesvis før det kom noe på lager igjen...og selv da måtte man være veldig raskt ute med bestillingen før det ble utsolgt igjen.

 

Snart kommer det minnekort på 128 GB, så det bør vel gjørd et mulig å kjøpe versjonen med minst HDD. Men tipper de kortene blir dyre den første tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg oppdatering på batteriet:

Var i kontakt med Microsoft support for Surface, og de bytter enheten for meg. Han jeg snakket med var kjent med problemet. Ser også en annen kar på (tror det var XDA) som får byttet sin på samme basis.

Så om kapasiteten din har sunket, ta kontakt med support og få den byttet.

 

Spurte samtidig om touch tastaturet som hele tiden muter lyden. Her ble jeg fortalt at de har funnet ut at det er ett firmware-probem, og de jobber med en oppdatering som skal fikse det. Så får ikke lenger byttet ut tastatur på det grunnlaget :)

Lenke til kommentar

Hvordan foregår det i praksis. Må du sende til tyskland?

 

Ja, og jeg bor i Tyskland nå, så det er jo greit.

 

Men jeg gikk gjennom Surface support sine websider og chattet med kundebehandler der. Det skal ikke være noe problem å få det ordnet i Norge, eller annet land, uansett. Kundebehanderen jeg snakket med satt i USA og satte opp hele service-ordren for meg. Jeg bare gav addressen jeg ønsket den tilsendt til.

 

Eneste jeg måtte gjøre selv var å registrere kredittkortet mitt på den "tyske delen" av profilen min. Det var nemlig bare registrert på den norske delen. Dette måtte gjøres da de forhåndssender meg en ny Surface, så da ønsker de forståelig nok å ha ett kredittkort å tappe dersom jeg ikke sender tilbake den bruke enheten.

 

blue antilope: Husker å ha lest på ett annet forum at det også var en person der som hadde samme problemet. Han har ikke skrevet noe vedr en løsning, så jeg ville tatt kontakt med support om jeg var deg, for å se hvordan det kan fikses.

Lenke til kommentar

Oi, virker som bra service fra microsoft dette! Er jo ikke noe stress å kjøpe Surface fra Tyskland eller USA da.......

 

Blir da ennå mer fristet til å skaffe en pro-versjon fra USA...ser det ligger en ute på finn.no nå.

 

Hva vil det koste å transportere noe slikt via jetcarrier...veier jo litt mer enn nexus 4 ;)

Endret av stue
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Da var Surface i hus! Men var det noen som sa 15000 apper i Store? Ja, jeg kan i hvert fall ikke finne mer enn maks 500....

 

Siterer Venin i den andre tråden:

"Gå på Innstillinger under Windows Store og sett "Gjør det enklere å finne apper på mine foretrukne språk" til Nei."

Lenke til kommentar

Da kan jeg også melde meg inn i denne tråden. Solgte min Samsung Galaxy Note 10.1 i går, og gikk til Elkjøp å handlet meg Surface RT 32 GB med tastatur cover til 4590,-. Første jeg legger merke til er at Android føles ut som leketøy i forhold, selv mot RT versjonen. Kjører Win 8 på alle pcene her i huset, og samkjøringen mot Surface er meget god. Ble rett og slett overrasket hvor sømløst ting er. Selv tilkobling til eksternt skrivebord fungerer som en drøm, tilkobling ill skriver over det trådløse nettverket fungerer bra, dog har jeg ikke fått til å skrive ut ifra PDF fil. Streaming av video fungerer også veldig bra.. Alt dette er ting jeg har irritert meg over på Android tab. Minuset er noe svakt app utvalg foreløpig, men går ut ifra dette retter seg med tiden. Forsøkte også å koble til min Lumia 920 via usb kabel, og det fungerer som ventet veldig bra, selv lading av telefonen fungerte.. Må bare beklage mangel på avsnitt, men diskusjon.no og IE er ikke helt venn, enter tasten fungerer ikke når jeg skriver innlegg

 

Dere som har surface RT. Bruker dere metro IE når dere surfer eller desktop IE?

bruker desktop versjonen mest, mest grunnet at jeg har tastatur cover til min

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Avsnitt skal fungere i IE10 i Modern UI-versjonen.

 

Godt å høre at flere er fornøyde med Surface. Og at du fikk til ekstern skrivebord. Det har ikke jeg fått til av en eller annen merkelig grunn :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...