Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du vil ha 30 GB ledig på 64GB versjonen. For noen er dette nok.

 

 

Tipper 80-90 prosent bestiller 128 GB utgaven.

 

Hvis noen kjøper 64GB-utgaven, så skal jeg heller le :laugh: . Da sitter man igjen med en svindyr tablet med alle mulighetene i verden med tanke på programvare man kan installere... ...om det bare hadde vært plass til å installere noe som helst, noe det ikke er. Hovedpoenget med surface pro er at man kan kjøre denne vanlige programvaren.... 64GB vil aldri være nok på en fullblods datamaskin. 128GB er også egentlig for lite, men med litt forsiktighet kan det gå. Først når det slippes en 256GB-versjon har man den plassen man egentlig trenger.

 

Industrien kommer nok til å holde litt tilbake på lagringsplass i tiden fremover og bruke dette som et slags salgstriks der de lurer forbrukeren til å tro at "hvor mange gigabyte den har er det som avgjør hvor bra den er" akkurat som "hvor mange megapiksler kameraet har, er det som avgjør kvaliteten på kameraet." Da starter de ved å sette standarden lavt ved 64GB for å lure folk til å tro at 64GB/128GB er akseptabelt, slik at de kan kline på med blodpriser for de senere utgavene med 256- og 512GB som sannsynligvis kommer. Det må jo være plass til forbedringer senere, ellers har de ikke en etterkommer å selge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en interessant tråd på surfaceforums.net ang batteritid (lenke her: http://www.surfaceforums.net/forum/microsoft-surface-general-discussion/3446-serious-battery-capacity-decrease.html).

 

Dreier seg om at batteriet blir gradvis dårligere.

For å sjekke ut:

Trykk windows-tast + X og velg å kjøre command prompt som admin.

Skriv følgende command: powercfg /batteryreport

 

En rapport vil så bli lagret som en html-fil i c:/windows/system32 - filen heter battery-report.html

 

For min egen del er jeg meget skuffet med følgende resultat:

Design: 31,502 mWh

Full charge capacity: 25,648 mWh

Cycle count: 32

 

Dette er mye dårligere enn hva jeg hadde forestilt meg. Skal prøve å tømme batteriet helt i kveld og lade gjennom hele natten og (forhåpentligvis) vil det bedre seg. Skuffende hvis ikke, da jeg tilogmed har dårligere resultater enn de som har postet i tråden på surfaceforums.

 

Hva får dere?

Lenke til kommentar

Den blir tilgjengelig på Microsoft Store Norge.

 

Oppdatert: Og andre butikker:

http://www.prisguide...=tilbud_forside

 

Ser ut til at man kan bestille Surface RT fra Elkjøps netbutikk nå:

http://www.elkjop.no...ameOrID=surface

 

Men stusser på et par ting i produktbeskrivelsene:

 

64 GB versjonen (til 5290,-) står oppført med touch cover. Det skal vel være type cover til den versjonen?

 

De har en 32 GB versjon til 4590,- uten tastatur, men dette må være en skrivefeil. Leser man spesifikasjonene så står det 64 GB, og 64 GB stemmer bedre med prisen.

 

En 32 GB versjon uten tastatur koster 3890,- Det blir derfor billigere å bestille fra Tyskland enn å kjøpe fra Elkjøp.

 

Edit:

Ser at Siba også roter med sine produktbeskrivelser.

Under produktet 'Surface Win RT 64GB+Cover' står underteksten 'Surface Windows RT 32 GB + Touch cover'. Virker ganske amatørmessig. Men prisene er iallefall identiske med Elkjøps. Kan tyde på at MS dikterer prisene ovenfor forhandlerne.

Endret av hatu
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille Surface RT (antageligvis fra Siba.no), men jeg klarer ikke overtale mine forståelsesløse foreldre til å bestille den for meg. Siden jeg er under 18 så kan jeg bestille ting over nettet med VISA Electron. Er det noen muligheter til å bestille ting fra internett hvis man er under 18?

Lenke til kommentar

Da er det patch Tuesday, og er faktisk ny firmware på gang.

Merkelig nok får jeg beskjed om at jeg må plugge i lader og lade den helt full før jeg får lov til å installere updates.

Kan dere si om dere får same beskjed? Hvis ikke er det jo garantert noe galt med mitt batteri.

 

Interessant nok viser batterirapporten at frem til 26 januar i år hadde jeg charge capacity som var identisk med design. Frem til 5 februar hadde jeg 29,437, så skjer det noe.

6 feb - 29,086

7 feb - 27,543

8 feb - 25,906

9 feb frem til i dag - 25,648

 

Det som uroer meg er at det ikke skjedde noe spesielt i løpet av de dagene.

 

edit: Ser ut til at jeg bare måtte over 40% for at det skulle gå ann å laste ned,

Endret av Phad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...