Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er pga fagene jeg tok opp følger kunnskapsløftet og ikke reform 94 ( vi som er 89 Mod er de siste med reform 94) så hvis jeg tar opp fag så er de etter kunnskapsløftet. Disse fagene har andre navn og annet innhold. Så i praksis så må jeg ta opp et helt år for å kunne få noen form for forbedring av yrkesrelaterte fag. Slik som de er nå er de ikke gjeldende pga de står på et eget kompetansebevis ( i følge phs iallefall). Jeg blir iallefall veldig frustrert og lei meg av det her. Jeg har jobbet i 4-5 år for å kunne komme inn på skolen, så jeg tar det veldig tungt å bli nektet inngang i år. Søker nok neste år også, men det blir nok siste gangen også. Skal snakke med skolen til høsten slik at jeg får orden i dokumentene og stiller sterkere neste år.

 

 

Det er ikke helt over for i år enda, mulig jeg får fikset et mirakel. Men jeg tviler jo. Får vel kjøpe meg skolebøkene til PHS slik at jeg stiller sterkt til start i 2014.

Lenke til kommentar

Det er pga fagene jeg tok opp følger kunnskapsløftet og ikke reform 94 ( vi som er 89 Mod er de siste med reform 94) så hvis jeg tar opp fag så er de etter kunnskapsløftet. Disse fagene har andre navn og annet innhold. Så i praksis så må jeg ta opp et helt år for å kunne få noen form for forbedring av yrkesrelaterte fag. Slik som de er nå er de ikke gjeldende pga de står på et eget kompetansebevis ( i følge phs iallefall). Jeg blir iallefall veldig frustrert og lei meg av det her. Jeg har jobbet i 4-5 år for å kunne komme inn på skolen, så jeg tar det veldig tungt å bli nektet inngang i år. Søker nok neste år også, men det blir nok siste gangen også. Skal snakke med skolen til høsten slik at jeg får orden i dokumentene og stiller sterkere neste år.

 

 

Det er ikke helt over for i år enda, mulig jeg får fikset et mirakel. Men jeg tviler jo. Får vel kjøpe meg skolebøkene til PHS slik at jeg stiller sterkt til start i 2014.

 

Sletta. Skrive PM!

Endret av frøken87
Lenke til kommentar

Leste den før du sletta, stemmer det du skriver. Men vet ikke om det er et problem ettersom jeg tok opp yrkesfag? Yrkesfag gjelder på lik linje med andre fag, gjør de ikke?

 

Uansett, blir nok en del eksamener på meg i høst. :)

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Håper jeg ikke får ligende problemer til neste år. Hadde nok problemer med R94->LK06 i år. Så til neste år så stiller jeg med alle fagene som kreves for studiekompetansen på eget kompetansebevis.

 

Vitnemål har jeg aldri hatt uansett så regner ikke med at jeg orker å ta bryderiet med å få skolen til å konvertere fagene mine selv om jeg egentlig nå tilfredstiller kravene.

Lenke til kommentar

Jeg vet iallefall, at jeg skal sende PHS en kopi av mitt vitnemål/kompetansebevis neste år og be de regne det ut og godkjenne snittet før søknadsprosessen begynner. Det jeg finner meg i nå er noe av det dummeste jeg har vært borti og burde aldri streife en enkeltperson på den måten det gjør. Det at de ikke har rutiner for slike ting burde ikke falle tilbake på søkeren, jeg blir jo nesten straffet for å ha tatt opp fag. Jeg har ikke tatt opp fag siden 2011 pga jeg fikk vite at jeg hadde 4,7 å konkurrere med.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Og jeg vet i alle fall at jeg allerede nå skal begynne oppkjøringen til neste års opptak. Reflektere godt over relevante temaer, lese god og relevant litteratur, trene hardt og målrettet, spise bra, forbedre karakterer til jul og til sommeren og sist men ikke minst ta innover meg hva opptaksnemda sier om min uegnethet.

 

Går alt etter planen stiller jeg sterkt med mål om 3 i de fleste grener og med et godt reflektert hode i forhold til case og intervju.

 

Vil rette en takk til alle i tråden her for gode svar og takke for alle gode diskusjoner og hjelp. Jeg har fått veldig godt utbytte av å diskutere med dere andre medsøkere :)

Masse masse lykke til med skoleåret 2013!

Endret av Mantoius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri hørt om, men Mac har jo studentrabatt. Tror det er 10-20% elns.

 

Ok, er du student ved PHS eller?

 

Jeg lurte på dette med rabatt fordi jeg har hørt om at enkelte studier så må man omtrent bare betale en "symbolsk sum" for å få ny PC. Lurte på om det var noe lignende på PHS.

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier.

 

Det er ikke meningen å framstå for selvsikker, men jeg mener de har vurdert feil og at jeg som person tilfredsstiller alle kravene til PHS.

 

Jeg inkluderte, lyttet og kom med gode innspill under casen. Svarte og pratet flytende og saklig under hele intervjuet. Det var ingen spørsmål jeg følte ble vanskelig eller hvor svaret var lite reflektert. Satt igjen med en veldig god følelse totalt sett.

Scoret bra på de testene også.

 

Jeg skjønner fint lite av konklusjonen - enda jeg ikke vet hvorfor de ikke finner meg egnet. Ikke gøy å være en av de omlag 200 som havner i den kategorien. Det føles liksom bare ikke rett.

 

Fikk du ikke begrunnelse?

Lenke til kommentar

Helt enig med Man, veldig takknemmlig for all hjelpen og støtten man har fått her i tråden. Jeg skal stå på resten av uken for å få min vilje, men jeg tror nok jeg må søke nesteår. Mye nye fag på agendaen til høsten og våren, så skal jeg være bedre forberedt til opptaket enn noen gang!

 

 

Nå skal jeg iallefall slutte å syte her! : )

Lenke til kommentar

Helt enig med Man, veldig takknemmlig for all hjelpen og støtten man har fått her i tråden. Jeg skal stå på resten av uken for å få min vilje, men jeg tror nok jeg må søke nesteår. Mye nye fag på agendaen til høsten og våren, så skal jeg være bedre forberedt til opptaket enn noen gang!

 

 

Nå skal jeg iallefall slutte å syte her! : )

 

Betyr det at du også skal slutte å syte når jeg knuser deg i tennis i løpet av uka...? :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...