Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en facebookgruppe for de som skal til kongsvinger?

Tror ikke det, men jeg joiner så fort en er laget :)

 

Jeg joiner også gjerne en slik gruppe. Kan vi ikke bare lage en? :)

 

Sitter og leser gjennom fagplan og pensum. Mange av bøkene hvor det bare er ett eller noen få kapitler som er pensum. Må man kjøpe hele boken for dette eller går det an å kjøpe utdrag? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg joiner også gjerne en slik gruppe. Kan vi ikke bare lage en? :)

 

Sitter og leser gjennom fagplan og pensum. Mange av bøkene hvor det bare er ett eller noen få kapitler som er pensum. Må man kjøpe hele boken for dette eller går det an å kjøpe utdrag? Noen som vet?

Du kan no ta initiativ til å lage den gruppe da :)

 

Bøkene kan også lånes på biblioteket. Der er alt av pensumlitteratur, og jeg antar det går å scanne litt sann imylla. (eller?)

Endret av thravn
Lenke til kommentar

 

Ok, er du student ved PHS eller?

 

Jeg lurte på dette med rabatt fordi jeg har hørt om at enkelte studier så må man omtrent bare betale en "symbolsk sum" for å få ny PC. Lurte på om det var noe lignende på PHS.

 

Jeg var student ved PHS. Ferdig nå. Aldri hørt om avtalen du sikter til, men jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker.

Lenke til kommentar

Du kan no ta initiativ til å lage den gruppe da :)

 

Bøkene kan også lånes på biblioteket. Der er alt av pensumlitteratur, og jeg antar det går å scanne litt sann imylla. (eller?)

 

Sant nok, men kjedelig om du kommer til ukene før eksamen og alt er lånt vekk.

Lenke til kommentar

"Tidligere kontakt med politiet" er grunnen til min uegnethet.

 

Jeg har aldri mottatt et forelegg for noe som helst. To ganger har vært misforståelser hvor politiet ikke har foretatt seg noe i ettertid. En forholsvis liten anmeldelse som ble henlagt.

Nyeste dato av hendelsene er godt over 2 år siden.

 

Vet ikke hva jeg skal si..folk har mistet lappen før - komt inn. Mottatt forelegg - komt inn.

 

Spørsmålet nå blir om jeg blir kalt inn til neste års opptak? De har jo allerede konkludert med at jeg er uskikket på bakgrunn av to hendelser hvor jeg tilfeldigvis har blitt notert opp navnet på i en skriveblokk og en som anmelder meg på bakgrunn av noe jeg ikke har gjort.

 

Akkurat nå føles dette utrolig urettferdig.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Fikk ringt opptakskontoret. Pratet med samme fyren som intervjuet meg. Han sa at jeg var på kanten til å komme inn. Han sa at han sjeldent oppfordret folk til å søke på nytt. Men at han håpte jeg søkte på nytt neste år om det var politi jeg ville bli. Skulle bruke året til å tenke over egne verdier fikk jeg beskjed om. Meget hyggelig samtale som ga mye motivasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...