Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?


Anbefalte innlegg

...Nå er pick-up point det nærmeste alternativet og det er 15 minutter med bil inn til Oslo sentrum hvis jeg klarer komme meg dit utenfor rushen (med kollektivtransport, selv om det både er buss og tbane, vil jeg vel bruke rundt 1.5 time tur/retur)...

Hvor bor du egentlig? Der jo mange MyPack utleveringssteder i Osloområdet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen fordel med Tollpost er at det, i alle fall her, går betydelig fortere enn med Posten. Jeg legger i alle fall ikke en krone igjen til Posten hvis det finnes alternativer. Du får ta sykkelen fatt, ArneJ., eller maile Tollpost og spørre hvilke muligheter de har for å opprette et utleveringssted nærmere deg.

Det er HELT motsatt her jeg bor.. Tollpost leverer bare en gang i uka til mitt nærmeste postkontor. Dette viste jeg ikke når jeg bestilte noen PC deler fra komplett sist, så jeg ble rimelig forbanna for at pakken hadde ligget 3 dager på et lager i Drammen, så jeg reiste ditt, men da fikk jeg beskjed om at det ikke var noen mulighet for dem å gi meg pakken der og da, så da måtte jeg vente et par dager til før jeg fikk den på det lokale postkontoret...

Endret av aR_
Lenke til kommentar

Ja har merket sjølv at Tollpost har tatt over. Finnes pro's og Con's her, Pro's for min del er at Tollpost kjører meir miljøvennlig transport metode med tog med kontainere istede for lastebil over til hovedsentraler(detaljmessigt ikkje heilt på det greiene).

 

For Sandefjord til Ålesund har det neppe vært noke bra alternativ annet enn det som skal være miljømessig gevinst. Har også konfrontert komplett.no om mykje av dette. Vil påpeke dette for min del er sikker bare for mitt område. Og har sjølv sterk hat mot posten særlig da eg jobbet i ein jobb med 20 utsendinger + per dag.

 

1: Synd valg av utleveringssted er 5ganger lenger vekk enn tidligare post-i-butikk eller 10ganger avstand. Gjelder ikkje bare meg, men også for di som hadde brukt postkontor i spjelkavik del av Ålesund, dei må til Åsestranda no.

 

2. For første gang hadde eg privat ikkje fått 1 av 2 kolli som ble sendt. Endte med den var forsvunnet. Ringte og reklamerte med Tollpost og dei sa inntil 3 veker ventetid på POSTEN!?, skal besvare deira forespørsel. Så jah man kan lure. Men god kundeservice fra komplett.no lovet og fikse dette og sende ny forsending med det kolliet som forsvant. Men dagen etter fekk mail fra Tollpost at dei hadde sendt pakken min til Oslo igjen og at den var på vei til Ålesund igjen uten noke forklaring på kva som hadde skjedd.

 

3. Dette er mindre klage, men når eg henter små forsendingar på butikk no er det masse venting og krise blandt butikkpersonal at det er ikkje alle som kan utlevere MYPACK!?. Deretter resulterer til ventetid og masse unødvendig spørsmål og legimitering som ikkje trengtes når man hadde ein enkel hentekode fra posten.

 

4. Pakkesporingen til Nordpost/tollpost er nokså upålitelig, kan stå ingenting i 2 dager, så har pakket kommet og all info kommer opp om den har kommet.

 

Skjønt for min del gjer det ingenting om dei legger ned alle postkontor, har brukt post i butikk i 10år+ no og ikkje savnet egen post. Uansett ontopic igjen, er enig med trådstarter at den avstanden til post i butikk har blitt heitl hinsides for dei som ikkje bor i nærheten av mypack utleveringssted(som igjen er få av). Og ja om man ikkje har bil blir dette eit slit, heldigvis for min del har eg nå anskaffet bil, men kunne vært foruten den avstanden uansett.

 

Vil no veie pris kundeservice og transportør inn i handling framover siden dette eg har skrevet nå gjelder bare 1måned med 4 leveranser.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Tollpost er sikkert bra det, men da for de som bor i store byer. Posten virker som er mer for alle uansett hvor man bor. Jeg vet ikke om Komplett.no har begynt å tenke som mange andre at det er storbyene som er viktigst eller hva som har skjedd, men noe må i allefall ha skjedd med tanke på at de gikk fra et system som funket bra for alle til et som funker best for de som bor i storbyene. Joda, Posten brukte vel kanskje litt lengre tid for de som bor i storbyene, men for min del så var Posten gjerne 2-3 dager raskere og det var bedre service syntes jeg. Enda her er det 3 utleveringssteder for både Tollpost og Posten hvor alle er under 5km unna.

Tenker jeg går over til DustinHome.no eller en annen nettbutikk som bruker posten selv om ikke de har den samme gode kundeservicen jeg har opplevd hos Komplett.no siden jeg begynte å handle der for mange år siden. Vil tro Komplett.no og MPX.no har mistet mange kunder etter de begynte med Tollpost. Kanskje de har fått noen nye også, men de har nok mistet et betydelig høyere antall kunder.

Det utgjør kanskje ikke så mye for de når det gjelder penger, men de burde bry seg litt med tanke på hvor høyt de sier de setter kundene sine.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

De siste 3-4 årene har Komplett blitt tregere på levering. De bruker en dag mer på å behandle ordrer med lagervarer enn det de brukte før. Nokså irriterende å se at de ikke klarer å plukke og pakke en vare som er på lager i løpet av ett døgn, spesielt når jeg sitter og hører på reklamen deres som skryter av raske roboter på lageret. De skylder på stor ordrepågang for tiden, men det hjelper lite når det gjelder generelt for alle pakkene mine over flere år. De var merkbart raskere før. Denne ekstradagen gjør at de kommer til å miste en del av handelen min.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skrive inn saken min her, slik at andre kanskje får en liten heads up.

24 oktober leverte jeg inn 4 deler av min pc for å finne ut hva som var galt. Disse leverte jeg på komplett i sandefjord.

6 brikker med ram, hovedkort, ssd og en mus.

Disse ble alle returnert til oss da de fant ut at det var rammen som kjørte på feil volt i forhold til hovedkortet.

Helt greit, det er bare det at vi aldri får noen hentemelding. Alt blir da returnert til komplett den 09..... Eller?

På sporingsnummeret får jeg bare opp

 

Avvik i produksjonen

Tiltak: Returnert

16.11.2012 13:51 0024 OSL

 

Jaha, da ligger den i oslo da... Merkelig nok at det har tatt 5 dager fra retur til den ender opp i oslo, men det verste er vel egentlig prosessen som har kommet i etterkant...

 

Jeg begynte å lure på hvor det ble av tingene mine, da det hadde begynt å nærme seg 1 mnd siden innsending. Jeg ringer og snakker med nærmest alle på komplett sitt kundeservice kontor, og jeg har ringt inn hver dag siden den 19.11 for å finne ut av hva faen det er som skjer med tingene mine.. Hver dag blir jeg bedt om å vente... Vente på svar fra returavdelig og ellers bare vente på svar fra posten. Blir jo også fortalt at pakkene er på vei tilbake til dem og at pakkene er på vei ut, med nytt sporingsnummer.... I går onsdag 28.11 blir jeg fortalt at jeg må vente på at pakkene skal bli meldt mistet/savnet.

Jeg syntes det er litt vel mye kaos og siden jeg aldri har hatt noe problem med komplett før så regner jeg med at det er tollpost som roter. Blir nok veldig lenge til jeg sender noe inn til komplett igjen.

 

Vi bestilte også nye rambrikker, som blir borte i posten på vei ut... (Dette blir inrømmet av tollpost)

Endret av Otsu
Lenke til kommentar

I tillegg til ekstradagen fra komplett så ser det nå ut som om tollpost har vel mye å gjøre om dagen slik at jeg kan legge på enda et par dager eller mer i forhold til det som før var normal leveringstid. Til sammenligning så har en pakke jeg bestilte fra england på samme tidspunkt kommer frem allerede, mens denne ene cpuen fra komplett kanskje ikke kommer før etter helgen.

 

Hvem skal man nå bestille fra hvis man faktisk trenger noe raskt?

Lenke til kommentar

Netshop har f.eks hjemlevering med Posten for kun kr 89,-

Det har ingen ting om man bor i skog, bygd eller distrikt.

En nettbutikk skal likevel kunne levere til folket.

Problemet er at Komplett prøver å tvinge oss til å velge Tollpost.

 

Jeg har faktisk bare 2-3 minutters gåtur til nærmeste butikk som har avtale med Tollpost.

Med Posten må jeg gå 5-10 minutter.

 

Jeg benytter likevel posten pga disse årsaker:

- Posten er snillere med pakkene.

- Mye bedre service ved utlevering

- Mye mindre tull ved utlevering. F.eks fikk jeg ikke hentet pakken etter tollpost hadde sendt sms engang...

- Raskere levering i mine tilfeller.

- Billig hjemlevering om kvelden hvis jeg vraker Komplett...

 

At PUP er gratis spiller liten rolle, siden jeg da må kjøre bil i 15 minutter, betale bompenger og gå igjennom en Jerniabutikk for å hente varene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har komplett gratis frakt til PUP.

Det er ikke komplett sin feil at dere bor i en skog.

 

Nå trenger man ikke akkurat bo i en skog for at PUP skal være mer eller mindre uaktuelt (eller faktisk bli dyrere enn annen frakt). De har heller ikke gratis frakt når man må betale et ekspedisjonsgebyr på 59 eller 99 kr (Sandefjord er eneste med bare 39 kr i gebyr). Regner man 59 kr + større kjøreavstand (+ eventuelle bompenger) - ja da går fort vinninga opp i spinninga selv om man bor et sted hvor det finnes PUP. Tid koster også penger for de fleste av oss - i alle fall unødvendig tidsbruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå trenger man ikke akkurat bo i en skog for at PUP skal være mer eller mindre uaktuelt (eller faktisk bli dyrere enn annen frakt). De har heller ikke gratis frakt når man må betale et ekspedisjonsgebyr på 59 eller 99 kr (Sandefjord er eneste med bare 39 kr i gebyr). Regner man 59 kr + større kjøreavstand (+ eventuelle bompenger) - ja da går fort vinninga opp i spinninga selv om man bor et sted hvor det finnes PUP. Tid koster også penger for de fleste av oss - i alle fall unødvendig tidsbruk.

 

Feil! I desember trenger du ikke betale noe som helst for frakt til PuP. Det er helt gratis uten noen form for gebyr uansett hvilket PuP det er snakk om. Så, da vil det kanskje plutselig lønne seg likevel?

Lenke til kommentar

Det virker som om komplett har åpnet for sending med posten igjen. Sist jeg bestilte noe fra komplett så fikk jeg igjen tilbake valget om å bruke posten. (Bestillingsdato: 2012-11-06 15:58)

 

Jeg måtte jo prøve tollpost siden tollpost nå har utleveringssted i min lokale skog, 1km unna, akkurat slik som posten. Lite vits i det siden posten tok pakken hele veien fra oslo, og brukte lenger tid en normalt - men ihvertfall, nå har jeg jo prøvd det.

 

Forøvrig så bør det nevnes at posten også tilbyr vesentlig dårligere tilbud enn normalt i visse utkantstrøk. Bor man avsidesliggende nok så er det kun bedriftspakker som blir levert på døren.

 

Er det noen andre som har sjekket i det siste?

Lenke til kommentar

Bakdel med tollpost......de får inn en container på terminalene i for eks Trondheim så kjører de ikke ut til alle "my-pac"-butikkene, de velger sånn 10 av 100 så må heller kundene dra langt.

Blu-ray fra komplett kom sånn 6 my-pac-butikker fra meg, ca 1 mil med bomring.

Lenke til kommentar

Feil! I desember trenger du ikke betale noe som helst for frakt til PuP. Det er helt gratis uten noen form for gebyr uansett hvilket PuP det er snakk om. Så, da vil det kanskje plutselig lønne seg likevel?

 

Om Komplett kjører et desembertilbud er da lite relevant. Generelt har de et gebyr på PUP.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Postkontor, hva er det for noe? :hmm:

 

Er det ikke snart så få igjen av den arten at man kan telle de på en hånd?

Jo, dessverre. Jeg håper at postkontoret jeg bruker får bli inntil videre. Fint med kort ventetid og ansatte som har litt peil på det de driver med. Post i butikk kan være en frustrerende affære, ikke alle butikker som er så nøye på opplæring :(
Lenke til kommentar

Komplett sender til postkontor igjen og dum som jeg er la jeg inn en ordre. Tollpost ruger på pakkene i flere dager før de i det heletatt kommer til posten, og det hele tar for lang tid. Ser ut til at varene ikke kommer frem før etter jeg trenger de. Bestilte varer fra to andre firma samme dag og alt det andre er kommet frem. Dere får ta fantasien til hjelp da resten av det jeg føler for å skrive ikke egner seg på trykk grunnet sterke ord og uttrykk.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...