Gå til innhold

Diablo III-patch innfører begrensninger for nykommere (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spillt siden lansering, men siden jeg kjøpte digitalt rett fra kilden (Blizzard) måtte jeg vente 3 dager før jeg fikk tilgang på RMAH....

 

... men det er vel ikke så farlig... det eneste som skiller Diablo 3 fra et free2play-spill, er prisen. M.a.o uinteressant i lengden.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Var ikke dette et tiltak mot spammers/bots etc? For du kan jo bestille det digitalt og laste ned på dagen, og i ettertid bare trekke visa transaksjonen tilbake, og da kan det ta flere dager før kontoen din blir låst.

 

Var vel for å forhindre abuse. Hva er vel 3 dager? Tror de fleste klarer å overleve det. Nå blir man jo opplyst om "problemet" om man bestiller digitalt, så hvorfor bestille digitalt om det er et problem?

 

RMAH: Blizzard genererer selvfølgelig ikke items og selger for profit....

Er jo mye bedre foretningsmodell å ta betalt for transaksjonene, om dem skulla selgt items hadde jo markedet blitt mettet mye mye fortere og derav inntjeningen på transaksjonene hadde gått drastisk ned.

 

Men må si lysten til å spille ble mindre etter IAS nerfen og repair cost increasen. Miste 20k dmg som wizzard var noe dritt.. Og som ranged har du ikke store alternativ enn å spille "glass cannon" så at man dør regelmessig må man regne med.

 

Om man surfer igjennom diablofans.com sin blue tracker ser man at blizzard faktisk tar til seg kritikk her og der, samt dem forklarer hvorfor dem gjør forandringer, og fremtidig forandringer dem vil gjøre.

 

Spillet er fortsatt ferskt, med litt tid vil det nok blir mye bedre!

Lenke til kommentar

Var vel for å forhindre abuse. Hva er vel 3 dager?

 

3 dager er fremdeles noe som faller innunder prinsippet om at den varen jeg kjøper i dag skal ikke ha innhold låst som gjør at jeg må vente for å bruke produktet mer enn den tiden spillselskapet har "godkjent".

 

 

 

RMAH: Blizzard genererer selvfølgelig ikke items og selger for profit....

Er jo mye bedre foretningsmodell å ta betalt for transaksjonene, om dem skulla selgt items hadde jo markedet blitt mettet mye mye fortere og derav inntjeningen på transaksjonene hadde gått drastisk ned.

 

Selvfølgelig ikke? Hvorfor er det så selvfølgelig? Det finner faktisk flere nivå enn "ingenting" og "full pupp", altså er det ingenting i veien for Blizz å lage og selge noen få items her og der. Om det skjer i liten nok skala vil det ikke prege markedet noe særlig, og det er hele tiden snakk om ren profitt.

Jeg sier ikke at det skjer, men jeg mener det er en selvfølge at det kan skje.

 

 

 

Men må si lysten til å spille ble mindre etter IAS nerfen og repair cost increasen. Miste 20k dmg som wizzard var noe dritt.. Og som ranged har du ikke store alternativ enn å spille "glass cannon" så at man dør regelmessig må man regne med.

 

*snip*

 

Spillet er fortsatt ferskt, med litt tid vil det nok blir mye bedre!

 

[dust]

Så det du sier er:

1. Den siste oppdateringen de lagde gjorde spillet mindre spillbart for meg.

2. Spillet vil bli bedre med oppdateringer.

[/dust]

:tease:

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Dette er ikke den kvalitets beviste Blizzard jeg kjenner til. Selskapet har ramlet ufattelig mye etter at de fikk Activison ombord, og jeg vet ikke hvem som sitter på toppen, men vedkommende person ser ikke ut til å være noe annet enn penge grisk.

 

Så da har enda en fantastisk spill utvikler blitt bitt av EA syndromet, og leverer kvantitet fremfor kvalitet. Og ettersom Bioware har gått samme veien er der ikke mange selskap å se opp til lengere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blizzard går ganske så langt i pengenes navn. Ganske spesielt hvor mye stygt (og nærmest ulovlig) de er villige til å gjøre mot forbrukerne, bare for at de selv skal kunne tjene grovt på auksjonshuset.

 

... Om mulig enda mer spesielt hvordan fanbasen deres aksepterer det meste av denne skremmende praksisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig ting har endret seg etter at Activision kom inn i bildet, men jeg tror heller at det skjedde noe med ledelsen etter at WoW kom på markedet. Blizzard har vel alltid tjent bra, men det eksploderte vel med WoW. Og hva vil mennesker med mye penger ha? Mer penger så klart, og det er den følelsen jeg får når jeg spiller Diablo 3 nå. Det føles som om spillet er blitt ofret for å kunne lage ei ny melkeku i tillegg til/eller som erstatter for WoW.

 

Mulig jeg overdriver, men for meg føles AH som det aller viktigste i D3. Det virker for meg som at Blizzard har laget et AH med en solid tilleggsfunksjon(selve spillet), fremfor et solid spill med en hendig tilleggsfunksjon(AH). Igjen virker det som om alle avgjørelser de tar har utgangspunkt i hvordan det vil påvirke AH og pengestrømmen, ikke hvordan det eventuelt vil bedre selve spillet.

 

Sånn..da har jeg fått klagd litt i dag også :D

Lenke til kommentar
Ville du ha reagert hvis du kjøpte en ny bil som ikke kunne kjøres lenger enn 4 km de første 3 dagene?

 

Nei, selvsagt ikke hvis de hadde sagt fra før jeg kjøpte bilen. Hadde jeg hatt noe imot det hadde jeg jo kjøpt bilen et annet sted eller tatt bussen.

 

Men jeg begynner å bli drittlei all sytingen over Diablo 3, så jeg kommer ikke til å kommentere noen som helst som har med spillet å gjøre lengre. Jeg kommer heller til å faktisk spille det.

 

Personlig er jeg minst like lei av "vi forbrukere har ingen rettigheter, bare bøy deg ned og ta imot fra firmaene, og smil mens det blir gjort." Er det virkelig så ille å forvente saklig behandling som kunde?

 

AtW

 

Dette begynner jo å bli litt komisk. Nå som dette ble postet i flere viktige nyhetssider sier blizzard plutselig at dette ikke var med vilje og var en FEIL, og alle poster av moderatorer på blizzard-forum som tydeligvis sier at dette var med vilje har blitt fjernet.

 

Det er to alternativer 1. De juger kundene opp i trynet 2. Kvalitetsikringen til blizzard er helt elendig. Jeg vet ikke helt hva som er det verste...

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte gjennom en gang, og er møkk lei Diablo 3. Faen for en skuffelse. Jeg har ikke vært så aktiv, men skjønner det har vært ekstremt mye tekniske problemer.

 

Blizzard har gått for lang når det kommer til å øke profitt. Dette spillet har et auksjonshus som de skal suge penger ut av, og tydeligvis er kapasiteten for både servere og teknisk mannskap kuttet til beinet.

 

Og nå forventer de at den som kjøper Digital kopi FOR MER ENN DET KOSTER I FYSISK FORM skal få en 3 dagers karantene?!

 

Frekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 dager er fremdeles noe som faller innunder prinsippet om at den varen jeg kjøper i dag skal ikke ha innhold låst som gjør at jeg må vente for å bruke produktet mer enn den tiden spillselskapet har "godkjent".

 

Har vanskelig for å se problemet her. Låst innhold er ikke noe nytt i spill. Vanligvis låses innhold opp gjennom prestasjon (fullføre førsteboss før du kan ta nummer to osv), men også at tiden passerer må noen ganger forekomme ("gating" i mmo, content patches, andre obskure spillmekanikker). At noen få må vente tre dager for at ikke svindlere skal få fritt spillerom ved å utnytte en svakhet ved betalingssystemet kommer nittifem prosent av spillerne til gode.

 

Og hva er alternativet egentlig? Endeløse mengder bots og spamming som oss lovlydige spillere må leve med. Redusert kvalitet på produktet. Jeg forstår mange her ønsker at Blizzard skal fremstå som den store, stygge og pengegriske ulven, men det blir feil i dette tilfellet.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Om man lukker ett sikkerhetshull, og noen finner (og utnytter) et annet, betyr det at å lukke det første var bortkastet?

 

Nei, men det betyr at du setter opp ett falsk dilemma. Vi må ikke velge mellom spamming og bots og å ikke få spille spillet man kjøper. Faktisk er jeg rimlig sikker på at dette tiltaket har så godt som ingen effekt på spamming og bots. Folk som lever av dette klarer å planlegge 3 dager fram i tid, og kjøper sannsynligvis ikke lisenser fra den overprisede blizzard-sjappa uansett....

 

AtW

Lenke til kommentar

I et annet free to play mmo med premium features jeg spilte var dette et reelt problem. Folk betalte for premium konto, fikk tilgang, trakk tilbake pengene etter ei stund. I mellomtida hadde de full tilgang til alle premium features og kunne bruke det til juks og fanteri. De ble bannet så fort pengene ble trukket tilbake, men hva så? De kunne lage en ny konto og gjøre samme greia om igjen i det uendelige.

 

Å passe på at uærlige sjeler ikke har mulighet til å gjøre akkurat dette er selvsagt bare en del av puslespillet. Det vil dukke opp andre sikkerhetshull som blir benyttet, og de må også tettes. Og ja, det er veldig kjipt for de som må vente tre dager. Men så man blir opplyst om dette før man kjøper så ser jeg virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar

I et annet free to play mmo med premium features jeg spilte var dette et reelt problem. Folk betalte for premium konto, fikk tilgang, trakk tilbake pengene etter ei stund. I mellomtida hadde de full tilgang til alle premium features og kunne bruke det til juks og fanteri. De ble bannet så fort pengene ble trukket tilbake, men hva så? De kunne lage en ny konto og gjøre samme greia om igjen i det uendelige.

 

Å passe på at uærlige sjeler ikke har mulighet til å gjøre akkurat dette er selvsagt bare en del av puslespillet. Det vil dukke opp andre sikkerhetshull som blir benyttet, og de må også tettes. Og ja, det er veldig kjipt for de som må vente tre dager. Men så man blir opplyst om dette før man kjøper så ser jeg virkelig ikke problemet.

 

"Det er bare en del av puslespillet", som i at det ikke har ett fnugg av effekt? "Sikkerhetshullet" har dukket opp for lengst. At du ikke ser problemet med å ikke få ett digitalt produkt man har kjøpt før etter en ventetid får du stå for selv, det er ikke særlig vanskelig å se.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tenk på det. Om folk er misfornøyde, så slutter de kanskje? Og om de slutte, så selger de (kanskje) utstyret på RMAH. Så her er det mye penger å tjene selv om folk fortsetter eller slutter.

 

Jeg ble lei etter den nye patchen. Mye grunnet nerfing av act 3 og 4. Majoriteten fikk det vel bedre, så det er fint for dem! Jeg har i alle fall mer tid til andre aktiviteter nå :)

Lenke til kommentar

Ikke bare det, men Digital downloaden er faktisk dyrere enn å kjøpe spillet i en butikk ... Virker egentlig ikke som blizzard er noe glad i digital download ...

 

Er jo en grunn for det da. De tjener penger på at du kjøper det i butikk (sparer på mange måter også slik at de ikke har lagt opp flere spill forgjeves slik at di ligger i butikkene i flere år uten å bli solgt)...

Lenke til kommentar

Ikke bare det, men Digital downloaden er faktisk dyrere enn å kjøpe spillet i en butikk ... Virker egentlig ikke som blizzard er noe glad i digital download ...

 

Er jo en grunn for det da. De tjener penger på at du kjøper det i butikk (sparer på mange måter også slik at de ikke har lagt opp flere spill forgjeves slik at di ligger i butikkene i flere år uten å bli solgt)...

 

 

Det ga meg ingen mening overhodet. Mener du at det er billigere for en produsent å produsere fysiske eksemplarer enn digitale kopier? For meg høres det fullstendig urimelig ut, men da jeg ikke bedriver produksjon har jeg ingen direkte erfaring med feltet.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...