Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

En ting jeg har tenkt litt på. Jeg er 21 år. Jenta mi blir 18 i desember.

 

Nå er det MASSE forskjellige meninger på hva som er en "akseptabel" aldersforskjell i et forhold. Hva er deres mening?

 

Selv har jeg og dama mi bestemt oss for at det er akseptabelt med 3,5 år mellom oss. Kansje også ikke så helt uvanlig da jenter blir fortere modene en gutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 3 år mellom meg og kjæresten også. Ikke noe farlig det :)

 

En liten formel for dette som jeg synes stemmer helt greit:

Gutts alder/2 + 7 = jentas yngste aksepterte alder.

I ditt tilfelle, 21/2 + 7 = 17,5

Går akkurat fint, det.

Hvem er det egentlig som har funnet opp den der? Noe så teit...det er da ingen formel på kjærlighet :)

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det MASSE forskjellige meninger på hva som er en "akseptabel" aldersforskjell i et forhold. Hva er deres mening?

Jeg mener jeg er ganske tolerant, men jeg ville nok hatt problemer med å game hos en kompis som tafset på sin 9 år gamle sexdokke. Er du over 13, mener jeg det er greit, da skal jeg ikke dømme...

Lenke til kommentar

Så lenge det er lovlig, hvem bryr seg? Det finnes mange som er sammen, hvor det er 10-15 års forskjell mellom dem. Eks. 28-18. Noen 80-åringer er sammen med folk på ca 50-60 også.

 

Hehe. Når en 80 åring er sammen med jenter ned i 25 - 40 års alderen så er det nok en god del penger inn i bildet hvertfal :p

 

3,5 år høres helt sykt ut, spør du meg. Fy søren! :ohmy:

 

Hvorfor er det sykt da?

Lenke til kommentar

En liten formel for dette som jeg synes stemmer helt greit:

 

Gutts alder/2 + 7 = jentas yngste aksepterte alder.

 

I ditt tilfelle, 21/2 + 7 = 17,5

 

Går akkurat fint, det.

Mann på 90/2+7=52!! Det hadde vært sykt det,

 

Er vel ikke så sykt det, finnes mange tilfeller med så stor forskjell. Grunnen er at mannen har en heftig lommebok og/eller status : ))

Lenke til kommentar

Å lage en matematisk formel for hvor mange års aldersforskjell som er greit i et forhold, vil bare bli feil spør du meg. Mennesker er så forskjellig, og selv om at vi godt kan si at alder og modenhet henger sammen, er det stor forskjell på hvor moden en person er sammenlignet med andre på samme alder. Man kan forvente at en person på 17-18 år har andre interesser enn en person på 25-30, men det trenger ikke å bety at forholdet er dødfødt. Man må se på individene i forholdet for å bedømme om aldersforskjellen er for stor eller ei. Og hvem er det som skal bedømme det? Så lenge at personene er myndige, er det jo opp til personene selv å bedømme det. Det er ingen krav, juridisk sett, som sier at aldersforskjell er galt.

 

Når det gjelder din spesifikke situasjon, kan jeg ikke skjønne at de årene mellom dere er et stort problem. Med mindre du har et problem med aldersforskjellen selv? Det er normalt, veldig normalt, at en jente på snart 18 er sammen med en på 21. Og ofte er det gode forhold det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å lage en matematisk formel for hvor mange års aldersforskjell som er greit i et forhold, vil bare bli feil spør du meg. Mennesker er så forskjellig, og selv om at vi godt kan si at alder og modenhet henger sammen, er det stor forskjell på hvor moden en person er sammenlignet med andre på samme alder. Man kan forvente at en person på 17-18 år har andre interesser enn en person på 25-30, men det trenger ikke å bety at forholdet er dødfødt. Man må se på individene i forholdet for å bedømme om aldersforskjellen er for stor eller ei. Og hvem er det som skal bedømme det? Så lenge at personene er myndige, er det jo opp til personene selv å bedømme det. Det er ingen krav, juridisk sett, som sier at aldersforskjell er galt.

 

Når det gjelder din spesifikke situasjon, kan jeg ikke skjønne at de årene mellom dere er et stort problem. Med mindre du har et problem med aldersforskjellen selv? Det er normalt, veldig normalt, at en jente på snart 18 er sammen med en på 21. Og ofte er det gode forhold det.

 

Nei, jeg tror ikke jeg har noen store problemer med det selv igrunn. Jeg har hatt dame som har vert både eldre, og av samme alder, og hittil så er det vel faktisk dette som har funket best.

Det kan da såklart bli andre problemer etter hvert da, mend et tar man som det kommer ;)

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg tror ikke jeg har noen store problemer med det selv igrunn. Jeg har hatt dame som har vert både eldre, og av samme alder, og hittil så er det vel faktisk dette som har funket best.

Det kan da såklart bli andre problemer etter hvert da, mend et tar man som det kommer ;)

 

Det høres veldig bra ut. Og da har du jo selv erfart at aldersforskjell bare er en liten faktor i et forhold. Om man passer sammen eller ikke, avgjøres ofte av andre faktorer enn alder. Kos deg bare du! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...