Gå til innhold

? Ulovlig nedlasting gir dyre festivaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk om å sammenligne epler og pærer, konsert/festival-drift og platesalg er da to forskjellige forretningverdener. Forøvrig er det jo sant som Slettemark sier, platebransjen gjør det godt i Internett strømmen. Å skylde på høye konsert priser pga piratkopiering henger ikke på greip, Her er det vel heller snakk om budsjettøkninger pga ønske om å få inn større artister og mer dilldall rundt arrangementet som ikke har noe med musikk å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Optimale priser har du ikke før èn bilett står usolgt. Først da har du klart å finne punktet for betalingsvilje blant en populasjon. Hvis alt er utsolgt, så er det for billig. Hvor mye hver enkelt er villig til å betale er i den sammenhengen uinteressant. Det vil fortsatt være fem millioner som ikke er villig til å betale. Dersom det var mulig å selge toalettpapir for hundre kroner rullen, så hadde jeg gjort det uten skrupler. Selv om de fleste ville synes jeg var "dyr".

Lenke til kommentar

Kiss meg i r*** og gjør det godt!

 

Dere, bli med og lete opp plateselskaper på purehelp.no og finne ut om deres økonomisk tilstand for oss selv.

 

fant selv et nå, og hos disse her, har det godt bare RETT OPPOVE.

 

Oversikt over alle plateselskaper finner dere her

 

http://www.fono.no/plateselskapene/

 

Oh stakks disse her, de sliter så mye med piratkopiering Omsetning virkelig raste ned :sick:

 

Og disse her også :( Virkelig ille dette her !

 

Omsetning har virkelig merket piratkopiering nå !!

 

Uff...nå syns jeg at vi skal holde kjeft, og slutte å laste ned :(

 

Med andre ord, etter en titt på deres regnskaper, er dette her REN PISS disse gærningene kommer med. EN IDE FOR AT DERE I HW KUNNE OGSÅ ANALYSERT DETTE MER ?

 

Vær litt kritiske i det minste ?!

Endret av MadRos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan har Bylarm fått en sjef som spyr ut personlige antagelser som dette som overhode ikke stemmer eller har fotfeste i virkeligheten? Har man ikke peiling eller sans, bør man ikke i hvert fall lære seg å holde kjeft?

 

EDIT: Det var ikke slemt eller drøyt ment, men han angriper en problemstilling på en tullete måte. Dersom piratkopiering ikke fantes hadde man likevel vært villig til å betale dagens konsertpriser. Supply and demand er ikke et nytt fenomen!

Endret av joebush
Lenke til kommentar

hadde artistene sluppet musikk i LOSSLESS format, så tror jeg det hadde blitt mindre piratkopiering. For å ikke snakke om retarded "This track is not available in your country".

 

Vi har oss selv å takke? Pls....Platebransjen har seg selv å takke. Dere kan få deres halvrævva, loudness voldtatt 320kbps mp3 i retur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
For det første:Hva har denne artikkelen egentlig på hw.no å gjøre ?
Hei,Piratkopiering er et emne vi har dekket bredt i lang tid. Da kommer vi sjelendent unna musikkbransjen, spesielt med uttalelser som dette. I dette tilfellet er det også snakk om Norge. Vi tar tilbakemeldingen din til etterettning, så skal vi se om bredden kanskje ble for bred denne gangen :-)

 

ok, men da spør jeg. hva har piratkopiering med HARDWARE å gøre ? :)

Lenke til kommentar
For det første:Hva har denne artikkelen egentlig på hw.no å gjøre ?
Hei,Piratkopiering er et emne vi har dekket bredt i lang tid. Da kommer vi sjelendent unna musikkbransjen, spesielt med uttalelser som dette. I dette tilfellet er det også snakk om Norge. Vi tar tilbakemeldingen din til etterettning, så skal vi se om bredden kanskje ble for bred denne gangen :-)
ok, men da spør jeg. hva har piratkopiering med HARDWARE å gøre ? :)

Vel, for å drive med pirakopiering må man jo både eie og kunne bruke en datamaskin ;)
Lenke til kommentar
For det første:Hva har denne artikkelen egentlig på hw.no å gjøre ?
Hei,Piratkopiering er et emne vi har dekket bredt i lang tid. Da kommer vi sjelendent unna musikkbransjen, spesielt med uttalelser som dette. I dette tilfellet er det også snakk om Norge. Vi tar tilbakemeldingen din til etterettning, så skal vi se om bredden kanskje ble for bred denne gangen :-)
ok, men da spør jeg. hva har piratkopiering med HARDWARE å gøre ? :)

Vel, for å drive med pirakopiering må man jo både eie og kunne bruke en datamaskin ;)

 

vel kan ikke si at det der var et veldig godt svar...skal jo være ting om hardware på hardware.no. burde kansje være en software.no side.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...