Gå til innhold

Rekordmange laster ned Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet ned alle episodene og nøt hver eneste en av dem. Tok også opptak da de ble sendt på TV. Skal selvfølgelig kjøpe sesongene i butikken når de kommer, som jeg alltid gjør etter å ha lastet ned en god serie. Jeg mener ikke at dette nødvendigvis rettferdiggjør nedlastingen, men det er imidlertid bedre enn å kun laste dem ned ulovlig.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo snart HBO og Netflix til Norden så da blir det flere valgmuligheter for oss som vil se dette "lovlig"

 

http://www.tomshardw...rnet_for_norden

http://www.tomshardw...anseres_i_norge

Uker/måneder senere ja, i likhet med i dag. HBO og andre innholdsleverandører kommer ikke til bryte lukrative avtaler med TV-kanalene. Så nedlastingen vil fortsette så lenge vi blir nødt til å vente på å få sett på serier/filmer på lovlige vis.

Jeg er ganske pessimistisk, så jeg spår at det vil ta minst 5år, kanskje mye lengre, før de gir slipp på steinaldermodellen og sender tv-serier og filmer samtidig verden over. Teknologien er der, nå venter vi bare på at TV-bransjen følger etter og omfavner det 21. århundre, i likhet med andre bransjer. Men det må en del endringer til, ikke minst må de slippe til litt yngre mennesker inn i styrerommene, som ikke vokste opp med svart-hvit TV(da snakker jeg om amerikanerne, Norge var sent ute, vi hadde en svart-hvit TV da jeg var liten :p, gammel Tandberg. Fattern var Tandberg fan ;) ).

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Tja, man kan jo være optimistisk og håpe innholdsleverandørene får fingrene ut fra et sted sola ikke skinner. De burde jo snart innse for deres egen del at dette vil lønne seg på lang sikt.

Lenke til kommentar
Bransjen må rett og slett forstå at de har mistet muligheten til å slippe ting kontrollert og etter hvert utover kanaler og verdensdeler. Den tiden er over. Nå har de kontroll over en slippdato - den første. Får vi ikke se det da, tar vi oss til rette. Vi gidder heller ikke betale oss dypt inn i en TV-pakke for å få tilgang på ting senere.

Men jeg hadde gladelig betalt gode penger for å få se nye episoder i maks kvalitet, på den dagen de først blir vist, eller ikke lenge etter.

 

Hadde TV-serier blitt funnet opp i dag, hadde nok distribusjonen blitt omtrent sånn. Men gamle vaner er vonde å vende, og det er mange gretne gamle gubber som skal ha salt i grøten.

Godt sagt, det med èn slippdato.

 

Når det gjelder serier er det noen som har global samtidig tilgjengelighet, men det er orginale web-serier, f.eks. The Guild, og Web Therapy. Etterhvert som det blir mer interresse i å invistere i web-serier (sponsor, eller for første-distribusjon med noen timer eller dager) tror jeg det vil bli fler kjente.

Web-serier har mye mindre overhead, og kan derved lage mye mer underholdning på samme budsjett, og ikke minst har som regel de som lager seriene mye mer kontroll over innholdet. På internet kan også nisjer av seere være like store some hele land, så man kan ha mer spesialisert materiale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...