Gå til innhold

Lærlingsplass etter IKT ?


Anbefalte innlegg

Hei , Jeg er nå snart ferdig med IKT vg2 og har hat heller lite hell når det har kommet til det og finne Lærlingsplass innenfor IKT

 

Det jeg lurer på er hvilke type butikker/bedrifter er det som er "ikt"

 

Jeg tenkte og søkte på lefdal for der vet jeg de fikser og selger pc`er

 

Er det noen andre "butikker" som jeg kan søke i som IKT lærling ?

 

hvilke krav må bedriften/butikken overkomme for at det er en godkjent plass for og drive opplæring i IKT ?

 

jeg har ikke fått/funnet noen plasser innenfor komune eller skole , og det er vel egentlig det jeg vet om som er godkjent for ikt opplæring.

 

 

Noe annet en skole,kommune og ikt bedrifter som kan brukes til ikt opplæring ? altså da tenker jeg på bedrifter som kanskje først og fremst ikke ser ut som en ikt bedrift men alikevell har mulighet for lærlinger , som for eks lefdal

 

jeg hørte også at det fantes en liste over steder som har mulighet for IKT lærlinger men den finner jeg ikke igjen , noen som vet hva den siden heter ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er temmelig sikker på at Lefdal ikke tar i mot IKT lærlinger, og jeg vil heller ikke anbefale og jobbe for sånne "dritt" butikker da du tross alt skal lære deg IT,

 

Hvor holder du til? Finn.no finner du mangen IT bedrifter.

Samtidig så har du "VIGO" så vi kalte det i mine IT lærling tider.

 

Jeg personlig hadde læretid i en liten lokal data bedrift som drev salg og rep av datamaskiner, og jeg syns ikke dette var god nok opplæring.

 

Liker du å reise, så er det offshore jobber i bøtter og spann med gode lønningsordninger og veldig bra opplæring. uten om dette kan du snakke med et rekruteringsbyrå. De finner alltids en plass til deg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...