Gå til innhold

LCD- Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar det som ros jeg. Det betyr jo at denne posten er meget bra :)

 

Jeg personlig anbefaler jo q17s, men som du ser i tråden har jeg satt opp dahle's 10 bud til kjøp av skjerm. Det er en rekke knallbra skjermer der ute, men jeg tviler på at du får bedre 17" LCD til den prisen. Men følg de ti bud til skjermkjøp (igjen min anbefaling).

 

Alle har sin favoritt webshop. Jeg liker å bruke de små, de som yter det lille ekstra. At de får litt gratis reklame i posten min, er min måte å takke for overlegen service. Dessuten er det den webshoppen som selger q17s billigst for øyeblikket. Men for all del, mange gode webshopper der ute, så bare bruk det du føler for. (NB: jeg har ingen eierinteresser i den butikken, og det vet de fleste nå..)

 

Det som fremfor alt er bra med å kjøpe den skjermen er at:

1: den er testet av flere brukere, og alle er fornøyde.

2: prisen.

3: man får hjelp i forumet umiddelbart da det er mange brukere av denne skjermen, man kan også spørre meg direkte på msn når man får problemer.

 

Men dette tilhører min andre post der jeg tester den.

 

Venter spendt på flere tilbakemeldinger, noen som syns jeg har utelatt noe, har dere noen spørsmål, eller vil dere bare rose meg ??

Lenke til kommentar

Kan jeg klø deg litt bak øret kanskje? :wink:

 

Jeg tenker iallefall sterkt på å bytte ut 15" LCD-skjermen min nå, nettopp med en Q17S. Men seff, jeg har noen spørsmål:

Har jeg forstått det riktig at det er to kontakter bak, en for vanlig vga-kabel og en for dvi?

Kan jeg enkelt bytte mellom hvilket inn-signal jeg vil bruke?

Skjermen jeg har nå har jeg koblet 2 maskiner til, den ene med vga og den andre med dvi. Jeg skifter innsignal ved å trykke på en knapp foran på skjermen. Håper Q17S er like enkel å bruke..

Lenke til kommentar

ok kanskje jeg nå kommer med et dumt spørsmål men alikevel.

Jeg lurer på 1 ting!

Det blir vel egentlig 2 ting da :wink:

 

Jeg lurer på Hvilken LCD skjerm er den "beste" (i henhold til da en ganske rimelig pris)

 

Og hvilket skjerm kort som egner seg best til en LCD skjerm.

 

Jeg trenger ett skjerm kort som klarer 2 skjermer.

Et skjerm kort som egner seg til gaming og video.

finnes et slik kort?

Lenke til kommentar

hei gulp.

 

Det finnes mange gode skjermer der ute. Men du må definere ditt område der du skal benytte den. For den som bruker denne til tunge spill anbefaler jeg kun to skjermer: Q17S og Eizo L557. Sistnevnte er nyere enn Q17S og er TCO 03 sertifisert.

 

Når det gjelder skjermkort er ikke jeg den beste, men av erfaring har jeg lagt merke til at de som bruker ati radeon av nyere dato ikke møter de samme "problemen" som geforce brukerne. Undersøk med en som har mer kunnskap på antall dvi utganger etc. Skulle jeg anbefale noe, måtte det være et ati radeon 9700 pro eller høyere. Men da er du en gamer slik som meg (og de korta svir i lommeboka). For den som ikke spiller så mye anbefaler jeg fortsatt et ati kort, men kanskje ikke i den prisklassen.

les posten : grafikkkortguiden som er prioritert i dette forumet.

 

Men ikke la dette bli et - hva er best forum, denne posten skal være en post som øker kunnskap om LCD og som gir deg råd om hva du skal se etter når du kjøper en LCD. Følg mine 10 bud når du skal kjøpe en skjerm...

Lenke til kommentar

Jeg har å prøvd denne Clear type innstillingen på min Dell 1800 FPU, jeg får bare "blurry" bokstaver, tegn og tall. Jeg ser det er 2 stykker til som har prøvd på sine Dell og samme reaksjon.

 

Hva er det med Dell skjermer?

 

Men skjermskriften på min skjerm er jo helt topp uten Cleartype, skjermskriften kan jo nesten ikke bli klarere!?

Lenke til kommentar

aner ikke hvorfor ikke Cleartype virker på Dell skjermer.

 

Men det står på sidene at den ikke alltid virker. For noen blir det bedre for andre ikke. Har inen forklaring. Sorry.

 

 

Til han over deg:

 

Det finnes alltid de som skiller seg ut. I dette tilfelle er det du som gjør det ;) Men 99,99 % av de som prøver lcd går aldri tilbake til CRT (huff)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...