Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mista jobben pga urenheter i ansiktet


Anbefalte innlegg

Hola

 

Kjipe greier, mista jobben pga litt kviser og andre urenheter i ansiktet

 

Jeg jobbet som modell, men så begynte huden min å fucke seg.

Er en 21 år gammel gutt som lurer på hvordan man får bort urenheter i ansiktet? snakker ikke direkte om kviser, men har sånne små røde prikker i huden, aner ikke hva det er, ser ut som minikviser, men som sitter i huden og derfor ikke kan klemmes!!

 

Er ufattelig stygt og ser ut som hele trynet mitt er kviseinfisert uten å ha en sånn vanlig kvise, er enten en spesiell type kvise eller noe annet rart

 

Dette begynte jeg å få i 20 års aldern, aldri sliti med uren hud før.

 

Har vært hos legen, fikk noe tetralysaler og epiduo, etter 9 mnd hadde det ikke blitt noen forbedring, så da fåreslo kanskje legen roacuttan, noe jeg syns var litt sick med tanke på at det jeg har ikke ligner på kviser, noe roacutan er for? uansett så fikk jeg ikke en den(var bare kanskje), hun ga meg nr til hudlege, men gidder ikke paye mye for det, så har ikke avtalt noe der enda, er også oppimot 1-2mnd kø.

 

Så det jeg egentlig lurer på er; Noen som har hatt lignende og vet råd?

 

Takktakk for alle som gidder å ta seg tid

Anonym poster: b4087c7d1f10a7b0382230c1b488f515

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk hørt at "kvisemidler" ikke er spesielt bra, slike du får på resepter hos legen.

 

Anbefaler deg å gå til helsekosten, der finnes det en type "bio"-et eller annet.. Det er forskjellige type pakker kosttilskudd som f.eks til hjerte-kar, acne osv. Spørr etter pakken for acne.

Så kan du ta en tur innom parfymerier og høre hva de har å tilby deg, eventuelt apotek. Av rensemidler osv.

 

MEN! Jeg ville nok dratt til en hudpleier, 1 gang. Så hun kan "analysere" huden din, og finne de produktene du trenger for at det kanskje kan gå over. Dette vil jo koste litt.

Men det finnes mange hudpleieskoler og videregående skoler der de har hudpleie-linje, hvor de faktisk tar i mot kunder for mye rimeligere penge slik at elevene kan øve seg. ;-) Er det verdt et forsøk synes du?

 

Først og fremst ville jeg sjekket ut kosten min, om det er noe som kan endres og ihvertfall starte med kosttilskudd. Det naturlige er ofte det beste! :-)

 

Som modell tipper jeg du har blitt sminket en del, da er det jo kjempe viktig at du renser huden godt og tilfører fuktighet. Men det vet du sikkert :)

 

 

Men... det kan jo være annet enn kviser som du sier...

Men, om det er sånn at du tjener bra og vil jobbe videre som modell, så er det vel verdt å paye for???

Endret av Bea♥
Lenke til kommentar

Faktisk hørt at "kvisemidler" ikke er spesielt bra, slike du får på resepter hos legen.

 

Anbefaler deg å gå til helsekosten, der finnes det en type "bio"-et eller annet.. Det er forskjellige type pakker kosttilskudd som f.eks til hjerte-kar, acne osv. Spørr etter pakken for acne.

Så kan du ta en tur innom parfymerier og høre hva de har å tilby deg, eventuelt apotek. Av rensemidler osv.

Jeg har også hørt at bønn skal funke... Og homeopati...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faktisk hørt at "kvisemidler" ikke er spesielt bra, slike du får på resepter hos legen.

 

Anbefaler deg å gå til helsekosten, der finnes det en type "bio"-et eller annet.. Det er forskjellige type pakker kosttilskudd som f.eks til hjerte-kar, acne osv. Spørr etter pakken for acne.

Så kan du ta en tur innom parfymerier og høre hva de har å tilby deg, eventuelt apotek. Av rensemidler osv.

Jeg har også hørt at bønn skal funke... Og homeopati...

 

 

 

 

Så du tror ikke kosthold, vitaminer og mineraler har noen form for påvirkning på huden vår? :)

Det er jo mye bedre å gi det et forsøk, enn å hive innpå med kvisemidler...

http://www.dinside.n...mot-kvisemiddel

 

Alt man spiser og drikker påvirker kroppen vår, og huden er vårt største organ.

Og det finnes mange vitaminer og mineraler og andre ting som bardock osv. som er kjempe bra i mot kviser. Når jeg gikk på ungdomsskolen slet jeg litt med kviser, og spiste det bio-et eller annet som jeg ikke husker hva heter. Og det virket. Syntes jeg da.

Endret av Bea♥
Lenke til kommentar

Og når jeg skrev at jeg hadde hørt at kvisemidler ikke var spesielt bra, så mente jeg ikke at jeg har hørt det ikke funker, men at med alle reseptbelagte midler finnes det bivirkninger og andre uheldige ting. F.eks sier de jo at man kan få depresjoner som "senskade" av roacuttan.

Mener alle burde prøve NATURLIGE midler til en sånn liten "filleting" som et kviseproblem, og om det ikke funker så deretter ty til legen for å se hva legen kan hjelpe med.

Lenke til kommentar

Spis bare frukt, fisk og brød i en periode.

 

Se om det hjelper å unngå mettet fett fra melk, meieriprodukter og kjøtt.

 

Renskåret svinekjøtt og rent kyllingkjøtt stekt i nøytral olje (ikke margarin) går fint.

 

...

Det var for kviser og fet hud.

 

Kan vi be om et liiiite bilde?!

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Spis bare frukt, fisk og brød i en periode.

 

Se om det hjelper å unngå mettet fett fra melk, meieriprodukter og kjøtt.

 

Renskåret svinekjøtt og rent kyllingkjøtt stekt i nøytral olje (ikke margarin) går fint.

 

...

Det var for kviser og fet hud.

 

Kan vi be om et liiiite bilde?!

 

Jeg er 19 og har selv slitt med kviser i store deler av livet mitt. I forbindelse med dette så garanterer jeg at det ikke er relatert til hva man spiser. Da jeg var yngre så fortalte de meg at sjokolade og annet som inneholder sukker gir kviser. På bakgrunn av dette så stopper jeg å spise godteri og brus i nesten et halvt år men det ble faktisk verre! Så jeg husker hva jeg spiste og forandret på det - hjalp ikke. Jeg forsøkte også piller, hudpleie og trening med det hjalp heller ikke. Det samme skjedde også da jeg begynte å spise masse sunt over mange måneder, hjalp ikke..

 

Det som skjedde med meg var at de bare forsvant av seg selv. Jeg får fortsatt kviser med de er nesten helt usynlige og nå har jeg ingen kviser men kun arr og lignende. Det virker som om det er relatert til genetikk og hormoner.. Kan man bekjempe det? Neppe. Kanskje ikke så rart at modeller gjennomgår plastisk kirurgi med tanke på dette.

 

Det er også mulig at dette varierer fra person til person men slik som nevnt tidligere så er dette kun min erfaring.

Lenke til kommentar

Hvordan skal plastisk kirurgi fjerne kviser?

 

Ved å fjerne den infiserte huden så fjerner man også kvisene. Selvfølgelig så kommer de tilbake noe som er grunnen til at noen modeller og kjendiser bruker millioner av kroner på gjentatte inngrep. Men dette er selvfølgelig noe jeg ikke støtter - det var bare for å eksemplifisere.

Lenke til kommentar

Gå til legen. Det er bare å glemme naturprodukter, billige rensekremer og kjerringråd, det kan enhver som har hatt store problemer med kviser fortelle deg. Når du ikke engang vet hva som er problemet eller hva som forårsaker det er det ikke noe poeng å spørre synesere på et forum på nettet hva du skal gjøre for å behandle det. Gå til legen, det er det beste rådet du får. Anonym poster: b22d5611ae632b416c6ae00150008bb5

Lenke til kommentar

Bud 1: finn ut hvilken hudtype du har. Dette kan enkelt gjøres på en hudpleiesalong, mange tilbyr dette gratis og kaller det en "hudanalyse". Da vil en faglært person enkelt og greit se litt på huden din, kanskje stille noen spørsmål og så fortelle deg hvilken hudtype du har. Det er som regel gjort på et kvarter. Hvilken hudtype du har avgjør hvilke produkter du bør bruke. Forøvrig vil sikkert hudpleieren tipse deg om et hav av produkter fra salongen sin. Ofte er hudpleierne opptatt av å selge produkter fra sin salong, så akkurat disse tipsene kan tas med en liten klype salt. Det er gjerne gode produkter hudpleiern tipser om, men uansett er det mye billigere å kjøpe hudpleie på nett.

 

Om du er lat og ikke gidder dra til en hudpleier, kan du prøve å finne ut hvilken hudtype du har selv. Vi skiller mellom fire hudtyper; tørr, normal, kombinert og fet. Normal hud er for de heldigste av oss, de har normale porer og ikke urenheter, myk og fin hud. Fet hud har store porer og urenheter, og blir kanskje blank (oljete) i ansiktet. Tørr hud har små porer, flasser gjerne og mangler fett. Kombinert hud er en kombinasjon av de tre første hudtypene (hvis du har fet panne og normale kinn, feks.)

 

I tillegg kan man ha fuktfattig hud (dette er en tilstand, ikke en hudtype). Da mangler huden fukt, ikke fett. Huden flasser kanskje, eller kjennes stram ut. Det går an og ha fet og fuktfattig hud.

 

Til sist er sensitiv hud. Det er en hudtype som, logisk nok, er sensitiv og lett reagerer på produkter. Blir kanskje fort rød i varme eller kulde. Det finnes produkter spesielt tilpasset sensitiv hud.

 

Bud 2: alt som skal være på huden, bør inneholde gode og trygge ingredienser. Så prioriter å få en skikkelig dagkrem. For menn firster det sjeldent med med 20 forskjellige hudpleieprodukter til morgen og kveld, så da ville jeg anbefale deg å skaffe en god ansiktsrens og en god dagkrem. Kanskje, om du er litt tøff, kunne du kjøpt en rensende maske. Det finnes et hav av produkter, så man må nesten prøve seg litt frem. Poenget er at du må vite hvilken hudtype du har, før du kan se etter produkter som kommer til å fungere for deg.

Endret av Solstråle
Lenke til kommentar
hun ga meg nr til hudlege, men gidder ikke paye mye for det, så har ikke avtalt noe der enda, er også oppimot 1-2mnd kø.

For all del, ikke bland hudlege med hudpleie.

Hudpleien kan du ende med å "paye mye for" uten å få så mye, det stemmer. Men hudlegen, det er en lege(med tittelen Dr., som andre leger) med full utdannelse og spesialisering innen hud - det er de som jobber med føflekker og hudkreft og alt annet cutant - det er med andre ord under folketrygden, du kommer ikke dit uten henvisning fra fastlege, og du betaler kun egenandel, akkurat som hos fastlegen, barnelegen eller øre-nese-halslegen.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...