Gå til innhold

Her er det doble AMD-monsterskjermkortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke thounderbolt på slike skjermkort?

 

Det må vel være litt irriterende for de som senere kjøper quad HD (3840x2160p) skjerm om noen år også har de ikke mulighet å få maks oppløsning ved 120 hz?

 

Skal skjermkortet først være Highend så hvorfor ikke skaffe en god thonderbolt skjermkabel i så fall?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke thounderbolt på slike skjermkort?Det må vel være litt irriterende for de som senere kjøper quad HD (3840x2160p) skjerm om noen år også har de ikke mulighet å få maks oppløsning ved 120 hz?Skal skjermkortet først være Highend så hvorfor ikke skaffe en god thonderbolt skjermkabel i så fall?

Thunderbolt implementerer vel bare displayport?

Lenke til kommentar

At det ikke er direkte støtte for 120 Hz 4K skjermer er nok minste problemet om du skal kjøre et så ekstremt oppsett.

 

For det første så kommer det nok til å ta en del år før 4K i det hele tatt kommer lavt nok i pris til at du i det hele tatt trenger å engste deg over prisen på skjermkort. Idag ligger en PC-skjerm på 4K på 150 000,-, og vil nok falle ganske kjapt i pris, men det vil skjermkortet også.

 

 

Og 120 Hz 4K er nok ganske langt unna enda. 4-5 år kanskje? Og hva er HD 7990 verdt da? Kanskje en tusenlapp, og du vil nok selv påstå at HD 7990 er alt for svak for å kunne kjøre 120 Hz på 4K når den tid kommer. :)

 

Har ventet på 120 Hz på 2560x1600 i over 5 år nå, og vi har fortsatt ikke sett noe. HD 7990 er nok så gammelt og grått at du sikkert har byttet skjermkort både 4 og 5 ganger før dette blir aktuelt. At Thunderbolt er den nye standarden PC-skjermer tar i bruk om en del år er nok heller ikke sikkert. Kan godt hende de tar i bruk en form for oppgradert HDMI-revisjon.

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å være det styggeste grafikkortet som jeg har sett på veldig lenge.

 

hehe ja det vinner ingen design pris hvis du sammenligner det med lekre GTX 690, som er et av de peneste skjermkortene på lenge. er jo og et stort plus at 690 gruser det meste :p

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Dette ser ut til å være det styggeste grafikkortet som jeg har sett på veldig lenge.

 

hehe ja det vinner ingen design pris hvis du sammenligner det med lekre GTX 690, som er et av de peneste skjermkortene på lenge. er jo og et stort plus at 690 gruser det meste :p

Syns ærlig talt GTX 690 er noe av det styggeste som har kommet ut fra Nvidias lab de siste 4 årene.

Da hadde jeg heller tatt et ASUS 5870X2 ARES

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å være det styggeste grafikkortet som jeg har sett på veldig lenge.

 

hehe ja det vinner ingen design pris hvis du sammenligner det med lekre GTX 690, som er et av de peneste skjermkortene på lenge. er jo og et stort plus at 690 gruser det meste :p

Syns ærlig talt GTX 690 er noe av det styggeste som har kommet ut fra Nvidias lab de siste 4 årene.

Da hadde jeg heller tatt et ASUS 5870X2 ARES

 

du kødder ? da har ikke du sans for lekre ting. 690 er lekkert. end of story :p

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å være det styggeste grafikkortet som jeg har sett på veldig lenge.

 

hehe ja det vinner ingen design pris hvis du sammenligner det med lekre GTX 690, som er et av de peneste skjermkortene på lenge. er jo og et stort plus at 690 gruser det meste :p

 

Dette her er Powercolors versjon. Det står fritt for forskjellige produsenter å lage hva de vil. Jeg synes mange skjermkort er pene å se på og vice versa, både grønne og røde. Men på slutten av dagen er det ytelsen som teller uansett. Da driter jeg i hvordan det ser ut, da jeg må ligge på gulvet å kikke oppunder for å få øye på saken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så har jeg annen smak enn deg, jeg syns GTX 690 ser harry ut.

Du har vel hørt "smaken er som baken?"

 

red+reading+glasses.jpg

 

Neida. :tease:

 

Det er som du skriver - smak og behag. Men hvem bryr seg egentlig om hvordan de ser ut? Hvem er det man skal imponere? Det eneste som er viktig er jo ytelsen. Jeg ville heller hatt et skjermkort som har 5% bedre ytelse med 5c lavere temperatur enn et gullbelagt skjermkort. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke GTX 690 ser harry ut. Hvis så, hva med "WindForce 5X"?

Men er beskymret for en 6 CM vifte blir i minste laget, den må nok gå i 10 000 RPM minimum for å få god kjøling dermed kan det bli veldig støyende uansett hvordan nvidia kjølingen funger.

 

2eoits1.png

Hva med GTX 695 hvis den heletatt dukker opp?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke GTX 690 ser harry ut. Hvis så, hva med "WindForce 5X"?

Men er beskymret for en 6 CM vifte blir i minste laget, den må nok gå i 10 000 RPM minimum for å få god kjøling dermed kan det bli veldig støyende uansett hvordan nvidia kjølingen funger.

 

2eoits1.png

Hva med GTX 695 hvis den heletatt dukker opp?

Det kortet der fungerer ikke engang. Strømforsyningene til GPUene er totalt fraværende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...