Gå til innhold

SSB trikser med innvandringstall ?!


Anbefalte innlegg

"Stormannsgalskap" er et folkelig utrykk og ingen medisinsk betegnelse / eller diagnose, det er du sikkert med på.

 

 

Tja... la meg minne deg om denne posten da:

 

Fenomenet som jeg var inne på heter Dunning-Kruger effekten (http://en.wikipedia....93Kruger_effect), og formuleres slik:

 

men greit nok, det er ikke poenget egentlig.

 

]

Forøvrig gikk jeg selv i tog i protest mot invasjonen av Irak, om det skulle hjelpe deg til å roe den ømme kvinnenerva di ned litt. Pusen.

 

Så flott for deg... Jeg har gjort min plikt jeg også og pådratt meg nok til at jeg ikke er ønsket i diverse land...

 

Jeg oppfatter deg dessverre fortsatt som en litt bitter mannssjåvinistisk bedreviter som ikke har lykkes i livet...

 

Har du noe mer å si om selve saken eller skal vi ikke heller ta dette på PM slik at andre ikke trenger å bli plagd unødvendig??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke SSB konspirerer så voldsomt men jeg tror de i mange sammenhenger blir nyttige idioter. Er da ikke så alt for lenge siden de la frem ett "innvandrerregnskap" som viste at vi tjener på innvandrere fra ikkevestlige land, og som av mange har blitt brukt som argument for å feie alle økonomiske argumenter mot innvandring av banen. Det krevde ikke mye logisk sans for å se hvor denne feilet, og det var strengt tatt såppas grovt at man kan begynne å lure. Nå har de jo trossalt kommet til motsatt konklusjon nylig så noe har forhåpentligvis skjedd.

 

 

Innvandrerregnskap går i pluss

 

http://www.aftenpost...ss-6606647.html

Bare til glede for alle de som ikke var på forumet i 2008 og fikk være med på diskusjonene rundt denne rapporten: Hvor var det den feilet så grovt? Hva er forskjellig i den nye rapporten?

 

Geir :)

 

Der den feiler, eller rettere sagt der konklusjonen den påstås å underbygge feiler, er at den bare viser veldig lite av de totale utgiftene (og inntektene) før man deretter bruker denne til å konkludere med at vi tjener på førstegenerasjons innvandrere. Antagelig har dette skjeve bildet like mye med medienes, og deltagerne i debatten, sin vinkling, men her mener jeg både SSB, som står bak tallene, og mediene, som trossalt har ansvar for å formidle dem på en riktig måte, burde tatt ett større ansvar. Konklusjonen ble den gang, i offentligheten, at vi tjener på førstegenerasjons innvandrere og dette fikk stå med enkelte mindre motsigelser, selv om fasiten ganske åpenbart var noe helt annet. Uansett hvor man står i debatten, og selv om jeg ikke tror hverken SSB eller mediene er korrupte, er dette veldig betenkelig, når det man får fremstilt viser seg å være såppas langt fra sannheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

<p>

"Stormannsgalskap" er et folkelig utrykk og ingen medisinsk betegnelse / eller diagnose, det er du sikkert med på.

 

 

Tja... la meg minne deg om denne posten da:

 

Fenomenet som jeg var inne på heter Dunning-Kruger effekten (http://en.wikipedia....93Kruger_effect), og formuleres slik:

 

men greit nok, det er ikke poenget egentlig.

Ikke for å være freidig, men har du lest innholdet i linken?

For det kan du jo ikke ha gjort, hvis du fremdeles mener at jeg skulle hevde at en kognitiv prosess var, etter dine ord, "galskap".

Jeg vil gjerne hjelpe deg til å forstå og forklare og tenke litt, men jeg kan ikke tenke FOR deg.

Eller jeg kunne ha gjort det, men da hadde jeg forventet diverse motytelser in natura hver kveld.

 

Har du noe mer å si om selve saken eller skal vi ikke heller ta dette på PM slik at andre ikke trenger å bli plagd unødvendig??

 

Jeg vet ikke helt hvorfor du føler at du plager andre med innleggene dine, selv opplever jeg dem som ganske koselige, egentlig. Litt sånn som en leken og halvhissig liten pusekatt som får litt smekk når den forsøker å klore.

Men å anklage meg for å bruke hersketeknikk tror jeg blir unødvendig.

 

Det er én ting til som jeg kunne tenket meg å drøftet i denne tråden, og det er hvordan enkelte individer som er særs misfornøyde med tingenes tilstand og deres egen rolle og livssituasjon i samfunnet, føler seg tiltrukket konspirasjonsteorier og tanker om at folk i maktposisjoner gjør så veldig mye galt.

Og jeg har noen tanker rundt hvordan disse ønsker å legitimere sine egne "misfornøydhets-følelser", ved å opprettholde debatter rundt ting som egentlig ikke er temaer av betydning.

Så som en liten nisse som skroter med tall på fritiden og anklager SSB for å bedrive politisk motiverte bestillingsverk.

Da synes jeg det er på tide å etterspørre klare beviser eller heller vurdere hva slags mennesker det er som ØNSKER å tro på slike grunnløse anklager.

 

For det virker på meg som at en god del menn - i likhet med svært mange kvinner - går rundt og tror at det er riktig å først FØLE noe for dernest å bruke hjernen til å forsvare følelsene sine.

 

Hadde det vært en interessant diskusjon for deg, kanskje? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å være freidig, men har du lest innholdet i linken?

For det kan du jo ikke ha gjort, hvis du fremdeles mener at jeg skulle hevde at en kognitiv prosess var, etter dine ord, "galskap".

 

nope.... jeg har en i varierende grad linkofobia og unngår dermed slikt da det kan føre til noe så skremmende som en oppklaring... Slikt kan vi ikke ha noe av..

 

Jeg vil gjerne hjelpe deg til å forstå og forklare og tenke litt, men jeg kan ikke tenke FOR deg.

Eller jeg kunne ha gjort det, men da hadde jeg forventet diverse motytelser in natura hver kveld.

 

Jeg tar kredittkort, men spørsmålet er om du har råd ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det virker på meg som at en god del menn - i likhet med svært mange kvinner - går rundt og tror at det er riktig å først FØLE noe for dernest å bruke hjernen til å forsvare følelsene sine.

 

Hadde det vært en interessant diskusjon for deg, kanskje? :)

 

Er forresten ikke noe å diskutere det der... Det er jo sant... alle prosesser begynner ofte med en følelse av at noe er gale, og så undersøker man saken (ut i fra sitt ståsted). Det er også riktig slik du skriver at alle vil vurdere saken ut fra sine forutsetninger og dette kan da gi noe varierende resultater.

 

Denne illustrerer jo egentlig problemstillingen:

 

tree_swing_70s.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

alle prosesser begynner ofte med en følelse av at noe er gale, og så undersøker man saken (ut i fra sitt ståsted). Det er også riktig slik du skriver at alle vil vurdere saken ut fra sine forutsetninger og dette kan da gi noe varierende resultater.

 

Hm, her ser jeg to umiddelbare ting.For det første, dette med at man ØNSKER å tro på noe, er interessant og vel verd å bruke tid på.Å komme til en erkjennelse av kognitive biaser kan være svært verdifullt, men ok, ikke i kveld (jeg har hodepine).

Over til bildet ditt.

Det interessante der er at det er kun EN løsning som er riktig.

Og det finnes nesten et uendelig antall måter å tenke feil på, og havne på feil konklusjoner, men bare et fåtall måter å tenke riktig på, og havne på noen dusin riktige konklusjoner.

Lenke til kommentar

Det interessante der er at det er kun EN løsning som er riktig.

Og det finnes nesten et uendelig antall måter å tenke feil på, og havne på feil konklusjoner, men bare et fåtall måter å tenke riktig på, og havne på noen dusin riktige konklusjoner.

 

Ganske spennende hva.. Ikke rart SSB driter seg sånn ut da ?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske spennende hva.. Ikke rart SSB driter seg sånn ut da ?!

 

Jeg tror jeg hadde hatt råd til både deg og forsøkene dine på å komme med billige poenger som egentlig bare er demagogiske kjekle-grep.

Prediction is very difficult, especially about the future. - Niels Bohr

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. - Hanlon's razor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg venter fremdeles på noen løgner eller åpenbare feiltolkninger fra SSB. Og nei, jeg tenker ikke på prognoser.

Hvorfor ikke prognoser. Prognoser er en viktig del av arbeidet till SSB. Det er tydlig at selv du aksepterer at de har trikset med prognoser og da spesielt innvandrerstatistikk. Det er stort problem.

 

SSB lyver ikke. Du kan bli tatt for løgner. Det SSB gjør er å gjøre statistikk utilgjengelig eller vanskelig å finne. Om de eksisterer så må du lete igjennom en rotete statistikkbase og slå sammen tidserier, fordi det har ikke SSB giddet å gjøre selv. Derimot er det veldig lett å finne statistikk som SSB ønsker at du skal finne. Det de ønsker at du skal gjøre er å se på artikkelene deres. Du søker f.eks. etter "Innvandring Kriminalitet Norge" i google. Da vil du finne artikkelen http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml

 

Dette er en artikkel rettet mot folk som er skeptisk til innvandringen og skal vise dem at ikke alt er så ille allikavel. Legg merke til at de snakker om innvandring og ikke ikke-vestlig innvandring, men dereter prater konstant om ikke-vestlige innvandre leveforhold. SSB sin jobb er å gi ut statistikk, ikke drive med propaganda for enkelte meninger. Det er galt å holde tilbake statistikk fordi det kan bli brukt som argument mot innvandringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SSB er en ren propagandaarm for bevisst forræderske regjeringer. Målet er tydeligvis å fylle Norge med muslimer uten at de forsagte nordmennene tør å mukke fordi de ikke tør å si noe som ikke underbygges av nettopp SSB! Bl a slik fungerer statlig hjernevask og mobbing i Norge. Men også åpne grenser i Europa vil bidra til å fremmedgjøre alle og etterhvert gjøre alle til en hjemløs masse akkurat som i USA. Og de styrer oss gjennom EU og derers lokale håndlangere i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg venter fremdeles på noen løgner eller åpenbare feiltolkninger fra SSB. Og nei, jeg tenker ikke på prognoser.

Hvorfor ikke prognoser. Prognoser er en viktig del av arbeidet till SSB. Det er tydlig at selv du aksepterer at de har trikset med prognoser og da spesielt innvandrerstatistikk. Det er stort problem.

 

SSB lyver ikke. Du kan bli tatt for løgner. Det SSB gjør er å gjøre statistikk utilgjengelig eller vanskelig å finne. Om de eksisterer så må du lete igjennom en rotete statistikkbase og slå sammen tidserier, fordi det har ikke SSB giddet å gjøre selv. Derimot er det veldig lett å finne statistikk som SSB ønsker at du skal finne. Det de ønsker at du skal gjøre er å se på artikkelene deres. Du søker f.eks. etter "Innvandring Kriminalitet Norge" i google. Da vil du finne artikkelen http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/1.shtml

 

Dette er en artikkel rettet mot folk som er skeptisk til innvandringen og skal vise dem at ikke alt er så ille allikavel. Legg merke til at de snakker om innvandring og ikke ikke-vestlig innvandring, men dereter prater konstant om ikke-vestlige innvandre leveforhold. SSB sin jobb er å gi ut statistikk, ikke drive med propaganda for enkelte meninger. Det er galt å holde tilbake statistikk fordi det kan bli brukt som argument mot innvandringen.

 

Dude, dette er en to måneder gammel tråd! Let sleeping dogs lie...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...