Gå til innhold

Junifest 2012 - Tjernshaugen - Nærbilder


Anbefalte innlegg

Det var lekkert, det du fikk til med 50mm-eren. Men hvis jeg kjenner etter, så har jeg nok hverken tålmodighet eller interesse til å komme opp på ditt nivå. Men det er en fin påminning på hva som faktisk må til; og bildene dine blir dermed enda mer imponerende.

 

Den skryten fortjener jeg ikke, rett og slett fordi det er unntakene som blir så vellykkede, og at snittkvaliteten på det jeg gjør er mye lavere enn det. Men du har helt rett i at interessen må være der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skryten fortjener jeg ikke, rett og slett fordi det er unntakene som blir så vellykkede, og at snittkvaliteten på det jeg gjør er mye lavere enn det. Men du har helt rett i at interessen må være der :)

Suck it up, boy ;) Du fortjener skryten.

 

Forskjellen mellom en amatør og en kunstner er at sistnevnte gjemmer de mislykkede bildene og skryter uhemmet av blinkskuddene :)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Helt enig i alt som Tom skrev. Hvis der er noen du synes er mye bedre enn deg kan du väre helt sikker på at den personen også bare viser opp de gode bildene. Jeg er i hvert fall meget imponert over alt du har postet her. Det jeg liker best er at du ikke bare strever etter å ta et skarpt bilde av en insekt, du tenker også på komposisjon og omgivelser.

Lenke til kommentar

Ja ja...takk for alle godordene :blush:

 

@twoeyes: Det kan stemme bra med vårflue, det er mindre enn 50 skritt fra dørstokken og treet krypet satt i og ned til kanten til et tjern, men den som er avbildet var ikke mange mm (den sitter på en barnål).

 

Bilde # 19 - 19. juni: En liten, regnvåt og pjuskete humlesak jeg fikk øye på i morges.

 

post-253987-0-63277600-1340143663_thumb.jpg

 

Sigma 180mm - 0,8 sec. - F/16 - iso 160

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Enig med resten her, du fortjener skryt for de flotte bildene :)

Siste bildet er intet unntak med fint lys slik at det blir litt nyanser i den gul-grønne bakgrunnen.

Kan se for meg hvor mye arbeid som ligger bak, interessant å se oppsettet ditt.

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

Humlen var fin, om du går til Artsdatabasen kan du kanskje klassifisere den. (Holdt nettopp på med den i bloggen min i dag jeg)...ditt humlebilde var bedre enn mitt synes jeg.

 

Takk for det :) Artsdatabasen er et for meg forvirrende sted å lete, har ikke helt fått tak på søkemetoder der om man ikke på forhånd har kjennskap til klassifiseringene.

Lenke til kommentar

Virkelig bra insekts-samling du har fått til nå :yes:

 

Takk for det, Randi - det begynner å bli noen ja, har fått litt dilla på edderkopper :)

 

Bilde # 22 - 22. juni: En krabbeedderkopp, Misumena vatia, den blir også kalt kameleonedderkopp fordi den kan skifte farge etter blomsten eller planten den lever på. Den bruker en del dager på den prosessen. Her sitter den i en klase med knopper av klatrehortensia.

 

post-253987-0-78032900-1340432420_thumb.jpg

 

Sigma 180mm - 1/5 - F/16 - iso 160

 

Bonus:

 

post-253987-0-51445000-1340432525_thumb.jpg

 

post-253987-0-19055400-1340432567_thumb.jpg

 

 

Bilde # 23 - 23. juni: Den samme kameleonedderkoppen som gårsdagens Den sitter fortsatt på klatrehortensian, men har forflyttet seg under tak etter en regnskur i natt.

 

post-253987-0-36748300-1340432876_thumb.jpg

 

Sigma 180mm - 0,6 sec. - F/16 - iso 160

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...