Gå til innhold

– Vi kan ikke nå fotorealisme (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Det er også viktig å huske at både Piranha og CD Projekt RED har få utviklere i sammenligning med Bethesda - derfor så har jeg mindre krav til dem.

Du har ulike skalaer for hver utvikler, du inkluderer alt det visuelle i grafikk inkludert fysikk, og du sier helheten er viktig. Så egentlig vurderer du grafikk like subjektivt som de fleste andre.

Det er jeg helt enig i, hva som oppleveles som god eller dårlig grafikk er i stor grad subjektivt.

 

Jeg mener at grafikk er til dels objektivt og til dels subjektivt. Det er i noen situasjoner så enkelt å se forskjellene at alle - ja alle - har en felles mening mens i andre situasjoner så er det kun de skarpsynte som oppdager dette. Det er ingen tvil om det er en felles mening om hvilket spill som har best grafikk dersom man sammenligner Minecraft med Battlefield 3 med tanke på realisme. Jeg mener at objektivitet ikke burde undervurderes til tross for at majoriteten mener at dette er helt subjektivt.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan de kan tenke slik.. Spillet TERA har både veldig bra grafikk og combat system. Så det å kunne ha noe lignende combat system som i Skyrim og grafikken burde jo være mulig.

 

Jeg skjønner hvordan de kan tenke slik. Det er ikke alle som sitter på en ultrasuper gamer-pc. Tenk bare Øst-Europa, deler av Østen, Brasil osv.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan de kan tenke slik.. Spillet TERA har både veldig bra grafikk og combat system. Så det å kunne ha noe lignende combat system som i Skyrim og grafikken burde jo være mulig.

 

Jeg skjønner hvordan de kan tenke slik. Det er ikke alle som sitter på en ultrasuper gamer-pc. Tenk bare Øst-Europa, deler av Østen, Brasil osv.

 

Tera krever veldig lite og skalerer bra dersom man skrur ned noen innstillinger som øker FPSen mye uten å redusere grafikken betydelig. Dersom man skal lage et spill som skal vare i flere år så blir det viktig å implementere grafikk som er til en viss grad fremtidssikret. Det er også slik at mange spillutviklere faktisk blokkerer de som bor i Brasil, Afrika, Øst-Europe på bakgrunn av mange bots, gold sellers, hackere, osv. Det er uansett enket å redusere grafikken og resolusjonen i spill som kan gjøre selv de mest krevende spillene spillbare på dårlige PCer. Med andre ord så burde man ikke ta utgangspunkt i de fattige som bor i andre land da spill som regel skalerer bra..

Lenke til kommentar

"? Vårt mål er å ha 200 figurer på skjermen under våre massive slag. Dette gjør at vi har begrensninger med tanke på antall polygoner, teksturer og slike ting. Derfor kan vi ikke nå fotorealisme. Så for at spillet skal se bra og interessant ut, gjør vi det stilisert."Verken Tera, Age of Conan eller Secret World har så mange karakterer på skjermen på en gang. I tillegg vil nok Elder Scrolls Online ha en stor, åpen verden, mens f.eks Age of Conan hadde knøttsmå områder. Da blir det mindre å rendre på en gang, så de kan la det se bedre ut. Jeg synes det var et klassisk eksempel på grafikk over gameplay. Jeg vil ha en stor, åpen verden, ikke gå fra rom til rom.

 

Sant at verken Tera eller Age of Conan har så mange figurer på skjermen samtidig, som regel, men det er fremdeles ingen gyldig unnskyldning. Dagens skjermkort er langt kraftigere enn det de var da Age of Conan - eller WoW - for den del. Dagens RAM takler dette òg. Uansett er det noe på fagspråket som heter "render distance," og "level of detail" som skal fikse problemet med grafikk versus mengde. Ergo er ikke hvor stor verden er et problem. Hvis utviklerne bruker en så dårlig motor som de gjør, fortjener de å få igjen for det.

Lenke til kommentar

Skulle ønske noen kunne gi ut et middelalder era-spill med samme metode som Eve Online.

 

Der starter du som en uviktig liten dritt som skal klamre fast til det lille du får tak i, og messer du det opp, kan du risikere å miste alt, i motsetning til ALLE andre MMO-er der ute, som er verd å spille, hvor du nesten med en gang føler deg som, og blir behandlet som, en helt. Jeg blir fort lei av sånne MMO-er.

 

Jeg sluttet å spille Eve Online for lenge siden, men det sentimentet jeg satt igjen med etter å ha opparbeidet meg ressurser, venner, og makt i det spillet har jeg aldri opplevd noe annet sted, ikke engang i nærheten.

 

Jeg er lei av at et spill prøver å fortelle meg at jeg er en "helt" gjennom quests, osv., når alle de andre spillerne i spillet blir fortalt akkurat det samme.

 

Og drit i Tolkien-inspirerte verdener med alve og dverghelvette, jeg vil ha noe nytt! Gjerne noe som har sitt opphav i vår, menneskets historie, gjerne noe som er realistisk, men samtidig satt i en fiktiv verden, likt Mount & Blade.

 

Gi meg sjansen til å virkelig forme karakteren min etter min egen personlighet. La meg selv velge om jeg vil være en ridderlig helt, eller om jeg vil være en uærlig, uærefull landeveisbanditt. Infør et nytt karakterutviklingsystem annet levels, skill points, og feats. Spillerens valg fører til en dynamisk utvikling av karakteren.

 

Drit i dungeons og "raids", hvertfall ikke la det være hovedfokus i spillet. Lag en dynamisk spillverden hvor selve verdenen er arenaen, la spillere gi sitt sverd til guildledere, som til sin beste evne forsøker å lede sine venner til å hærske over landeområder, ressurser, byer, og festninger; og la dem streve for fred, eller forsøke å utvide sitt territorium.

 

:)

Lenke til kommentar
Så har man render distance, Hvordan kan du si gameplay over grafikk når både AoC og TSW har bedre gameplay en de fleste andre mmo'er der ute. Problemet var at de krevde litt mer av spillerene, slik at folk ikke kunne sitte å facerolle gjennom hele spillet(AoC)
Du glatter jo over det de sier her. Skal man ha store slag med 200 personer så kan man ikke kjøre grafikk på linje med AoC.Problemet med AoC var forøvrig heller ikke at de 'krevde litt mer av spillerne', med mindre det kravet du sikter til er å holde ut med et uferdig spill (uten quests på level 40-50+) som hadde skikkelig stivt gameplay.

 

Her tar du feil. TSW har bedre grafikk enn AoC og har massive pvp fighter med rundt 200 spillere... Så man kan ikke barre kjøre grafikk på linje med AoC, men bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...