Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Diablo III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken er pen nok på low. Litt vanskelig å si uten en masse spell effekter på screenshottene, da jeg antar det er her man ser mest forskjell.

 

Bra framerate uten framedrops er greit, men det hjelper veldig lite når random laggspikes sørger for at du dør uansett. Gud jeg tør ikke tenke på å prøve hardcore enda. Hvor irriterende må ikke det være å dø p.g.a. server lag?

Lenke til kommentar

Dette er en av de dårligste testene jeg noen gang har sett. Minst to av oppsettene har ugunstige komponentvalg. Dere presterer å teste et utdatert SLI-oppsett i et spill som ikke støtter SLI.

 

Diablo III bruker DX9 og er utviklet mot noen år gammel maskinvare. Spillet kjører på enhver spill-PC av nyere dato.

 

Dersom man skal spille over tid er det ikke bare anbefalt med 60 FPS men omtrent et krav fordi det uten vsync er veldig mye tearing på skjermen under spilling av Diablo III. Det er likevel ingen krise da spillet kjører fult ut til og med 1920x1080 @ 60 Hz på dagens spill-grafikkort på inngangsnivå, nemlig HD6870 og GTX 560.

 

Spillet krever noe mer for 2560x1600 (>= GTX 480 eller >= 6950 / 7850) og en god del mer for 1929x1080 @ 120 Hz >=GTX 670 eller >=HD 7950).

 

Diablo III skalerer under 20% når det gjelder prosessor så lenge den er av nyere dato. Prosessorskalering får kun innvirkning dersom grafikkortet er i grenseland for å kjøre oppløsningen på 60 / 120 FPS slik at man feks faller under 60 FPS på grunn av svak prosessor selv om grafikkortet i seg selv har nok kraft.

 

Denne testen viser hva man kan forvente av grafikkort fra de tre siste generasjonene:

Diablo III Performance Test: Graphics & CPU

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg virker det som at artikkelen prøver å selge Diablo 3. Hadde artikkelen sagt, "Få den beste grafikken i *moderne og krevene spill*" ville saken vært annerledes..

 

Synes Diablo 3 får litt for mye, og ufortjent publisitet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt spørsmål, intuitivt gir det liten mening å kjøre anitalising på annet en skjermens oppløsning. om du kjører på lavere oppløsning en skjermen støtter må blidet skaleres opp, dette blir grøtete og du mister også mye av den utgjevningen AA lager.

Så jeg tar altid først standard oppløsning, så AA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...