Gå til innhold

Den store NES/SNES tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en sånn her en.

 

M05488-cc.jpg

 

 

http://hyperkin.com/...rcoal-gray.html

 

NEI! STOPP!

Haha, jeg mener ikke å hoppe til en konklusjon, men basert på det faktum at jeg har hatt 3stk fra 3 forskjellige leverandører, og alle har enten streiket etter 1/2uker eller så har det vært problemer med 70% av spillene.

 

Kjøp mye heller en Retro Duo, eller en FC Twin!

Mye bedre, billigere, og de fungerer :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aladain, løvenes konge, supermario all stars, super mario world, yoshi island, star fox, donkey kong, donkey kong 3, power rangers, et mikke mus spill. Det var de jeg kom på i farta.

De fleste ligger hjemme hos mine foreldre, og noen ligger i trondheim.

Vet det er en god del til men kommer ikke på resten.

Hvilke har du?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har en håndholdt snes/nes-maskin å anbefale? Jeg vil gjerne kunne spille de gamle spillene mine on the go. Jeg ser det finnes utallige versjoner fra diverse produsenter i Asia, jeg kjøpte sågar en "gemei a330" eller noe sånt, men den takla ikke snes-spillene noe særlig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Husker jeg var så lei meg når min NES sa *pang* etter 15 års tro tjeneste :/

Savna den i mange år, og ifjor fikk jeg en ny konsoll <3

Super Mario Bros 3 er og blir best. Kan spille det i timer uten å gå lei. Har bare det og 1ern fortida, men det holder lenge for å underholde meg det ;)

Håper jeg klarer å finne igjen de gamle spilla mine en dag.. hadde noen artige der så vidt jeg husker..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Kan ikke la denne tråden dø helt ut.

 

Kjøpte Super Mario World 2: Yoshi's Island til SNES på ebay for et par uker siden, og spillet skal komme nå i løpet av denne uken. Gleder man skikkelig til å fyre opp SNESen igjen.

 

Må også si jeg er veldig fornøyd med å ha en NTSC SNES, da blir det en del enklere å finne spill på ebay.

 

Samlingen består ellers av Donkey Kong 1, 2, 3, Aladdin, Super Soccer, Bomberman (2?), Super Mario World og kanskje et eller to til som jeg glemte i farten. Øverst på ønskelista står Super Mario Kart, så det er vel ikke utenkelig at jeg kjøper det etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Supert trådkonsept.

 

Jeg har en SNES og følgende spill liggende:

 

Super Mario World

Super Mario All Stars

Yoshi's Island

Street Fighter 2

Super Punch Out

Super Metroid

Super Ghouls and Ghosts

Mickey's Magical Quest (det beste Disney-spillet noensinne)

Mickey Mania

Shaq Fu (gikk på en smell der)

Claymates

Donkey Kong Country

Zombies Ate My Neighbours

 

På NES husker jeg kun at jeg har følgende spill (lenge siden jeg tok en titt):

 

Super Mario Bros

Super Mario Bros 3

The Legend of Zelda

The Flintstones

 

Jeg vet det er et par til, men er usikker på hvilke.

 

Dette er alle spill jeg kjøpte som barn. Som voksen har jeg kjøpt noen NES- og SNES-klassikere på Akihabara i Tokyo, mest bare for samlingens skyld:

 

Final Fantasy 1 til 3 til NES

Final Fantasy 4 til 6 til SNES

Ys IV og V til SNES

Fire Emblem: Thracia 776 til SNES

Fire Emblem (originalen) til NES

Fire Emblem til SNES (remake av originalen)

 

Dette er "off the top of my mind", siden jeg ikke har samlingen foran meg nå, men jeg tror dette var alle jeg fikk med meg til NES og SNES.

Lenke til kommentar

Akihabara er forøvrig et hot tips for retrosamlere. Jeg vet det høres ut som en lang og dyr vei for å kjøpe retrospill, men prisforskjellene på selve spillene er så ekstreme at det veier opp. Gamle spill som er sjeldne i Vesten finnes ofte i annenhver tilbudsbinge i Tokyo, "boxed and complete" som det heter. Street Fighter II til SNES f.eks. til ca. 30 kroner (500 yen). Det eneste spillet jeg betalte mer enn 100 kroner for var Fire Emblem: Thracia 776 da det er sjelden også i Japan.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...