Gå til innhold

Den store NES/SNES tråden!


Anbefalte innlegg

Super Nintendo var maskina "alle" på skolen hadde, men bare ikke jeg.

Turtles in Time gikk som en farsott i samtlige hjem og står igjen som en mine absolutt beste spillopplevelser.

Angrer dypt på at jeg ikke slo til og kjøpte en pent brukt SNES maskin med 10 spill, deriblant TMNT IV: In Time for skarve 200 kr.

Men fotballidioten tok overhånd og blakket meg den samme sommeren på ei komplett fotballdrakt/utstyr som jeg vokste fra et halv år senere.

SNES og Turtles derimot har jeg aldri vokst i fra.

 

Forresten er det noen med erfaringer rundt RetroGaming.no?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har lett litt rundt, og kom over denne: Hyperkin RetroN 5 Gaming System. Det er en ny "retrokonsoll" som har støtte for spill til NES, SNES, Sega Genesis, Famicom og Game Boy Advance, og er ment å komme i salg i andre kvartal i år. Det er riktignok ikke det samme som en original konsoll, men med tanke på pris er det kanskje like greit. :)

 

(ser den også skal støtte Super Famicom, Mega Drive, GameBoy Color og vanlig GameBoy, og regionsperre er ikke lengre et problem. Dermed er det bare å importere.)

 

Når man først nevner det anbefaler jeg å sjekke ut kanalen til Jewwario på Youtube. Fyren er dessverre ikke i live lengre, men han hadde en rimelig bra serie med "You can play this", der han drar frem japanske spill alle kan spille. (det er enkelt gameplay, lite tekst osv.) Er mange godbiter der få her i vesten har hørt om. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hei.. Tusen takk for mange gode tips. Hyperkin Retron 5 gaming system har allerede blitt sluppet. Kan kjøpes på ebay.com.Ser den ligger til litt ulike prisklasser, så tenker å lese litt mer om den før jeg kjøper, men igjen - takk for tipset:) Er det mange her inne som fortsatt spiller? Jeg har lånt meg ett wii, men absolutt ikke det samme. Har ett gameboy color liggende, men syntes ikke det er den store gleden. Om noen har lyst til å kjøpe selger jeg billig:)

Lenke til kommentar

Hei.. Tusen takk for mange gode tips. Hyperkin Retron 5 gaming system har allerede blitt sluppet. Kan kjøpes på ebay.com.Ser den ligger til litt ulike prisklasser, så tenker å lese litt mer om den før jeg kjøper, men igjen - takk for tipset:) Er det mange her inne som fortsatt spiller? Jeg har lånt meg ett wii, men absolutt ikke det samme. Har ett gameboy color liggende, men syntes ikke det er den store gleden. Om noen har lyst til å kjøpe selger jeg billig:)

 

Sikker på at det RetroN 5? Finner mange RetroN 2 og 3, men ikke 5. Det er nok ikke samme maskin. Nr 5 er nyeste generasjon, og spiller flere typer spill enn de forrige. Men mulig jeg går for en nr 3 i stedet. Er neppe så stor forskjell, og trenger strengt tatt ikke GameBoy på TVen. :)

 

Btw,

 

 

Retron 5 støtter hele ti forskjellige typer spill, er ikke regionsperret, og støtter faktisk "patches" til spill. Dette er alt fra ekte patches til oversettelser av spill som aldri kom til vesten. Vet at f.eks Mother 3 (dvs Earthbound 2) aldri ble sluppet utenfor Japan, men fans lagde sin egen oversettelse. Retron 5 kan nesten garantert ikke bare spille det originale japanske spillet, men også bruke den fanlagde engelske oversettelsen. På samme vis kan vi etterhvert forhåpentligvis får en Retron som støtter Wii, og dermed spille Project Zero 4 med engelsk tekst. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Liker at den ikkje er regionssperra. SNES-spel er jo ganske mykje billigare om du kjøper NTSC, enn om du kjøper PAL. Det er iallfall mi erfaring frå då eg samla litt. Skjønar eg rett, så er det også eit slags save state-system på konsollen, slik at ein ikkje treng å bekymre seg over flate lagringsbatterii dei gamle kassettane.

Lenke til kommentar

Jeg fant igjen en gammel NES klassiker sist jeg var hjemme i barndomshjemmet mitt: Die Hard. Er det noen som vet hva det spillet kan være verdt for samlere?

Kanskje rundt 300-500 kroner, pluss-minus. Hvis spillet er komplett kan prisen øke betraktelig, mellom 1000-2000 kroner. Alt etter hvor strøkent eksemplaret er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...