Gå til innhold

Overklokkingscafèen - Generelt om overklokking o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer.

 

Men altså, jeg leter fortsatt etter en forklaring på hvorfor OCCT viser 3,6 gHz i starten og hopper ned til 2,4 gHz og så opp igjen, og ned igjen under testinga. Det står stort sett 100% på belastning hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Orker ikke å lese gjennom alt her, så dette har sikkert vært oppe før, men tvi tvi: har noen en kjapp gudie for å klokke Intel Centrino Dual prosessor litt? er ikke keen på å klokke mye, men hvis "litt" er risikofritt..?

 

Hvis du har en jalla-laptop så må du ty til BIOS-cracking og annet bæsj.

 

Sleng opp specs så kan jeg se om jeg kan bidra med noe. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Driver å clocker for første gang nå.

 

Eneste jeg har gjort er å stille på "CPU Frequensy" i BIOS, er det alt som skal til, eller er det mer som skal stille på?

 

Har fått den opp med 300Mhz ved å sette CPU Frequensyen til 220 instede for auto, men jeg får ikke stillt den stort høyere uten å boote inn i en blåskjerm, feks 235 går ikke, mulig 230 fungerer, skal teste.

 

Edit: Fikk stillt opp til 225, men dette ble såpass ustabilt at jeg prøvde noe andre greier :p

Satt den på Overclock profile, og satt denne på 7% som var maks.

 

CPU-Z viser 2.77 Ghz, jeg merker ingen forskjell på idle temps (Trur jeg har litt for overkill viftesystem), er det noen måte for meg å clocke enda høyere?

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen her som vet om en butikk i Norge som selger termometere som går til -200 f.eks?

Har lett ganske mye, men finner bare utenlandske sider. Er det ingen så selger dette i Norge, så det må bestilles fra et annet land uansett?

 

På jobben har vi Fluke infrarøde termometer, er ganske sikker på at de også har termometer som går så langt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...