Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir garantert fett men er littegrann skeptisk til at det skal slippes allerede før jul? Er ikke noe vits i å gi ut enda en alpha versjon av spillet :p

 

Regner da med at det er Arma 2 grafikkmotoren som brukes ettersom Arma 3 ikke kommer før etter standalone.

 

http://www.reddit.co...yz_will/c5phe4m

 

rocket2gunsRocket 37 poeng 1 time siden

This year. Open Alpha, buy early pay low. Minecraft development model.

 

Det gis ut og jobbes med to Alpha versjoner av samme spill parallelt ja, ganske spess. Men er bedre det enn å måtte vente i mange måneder ekstra på at det skulle blitt helt ferdig forståss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo alldri safe å ha camps ute i skogen, det finnes jo slike radar hacks >.<

Ganske enkelt gitt opp. Gruppen har siste uken mistet et sted mellom 30-100 vehicles som alle var godt kamuflert/gjemt diverse steder i skogene, og helikopter blir stjålet så fort du setter det fra deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved en tilfeldighet mens jeg trasket gjennom skogen fikk jeg øye på en Ural og 2 andre biler som står i skogen ca. 300 meter unna meg,jeg legger meg ned og bruker sikte på min DMR,og oppdager at det er faktisk en kamp der med flere telter,og det var to karer som holdt på å losse tingene av en av bilene og til telt.Jeg bestemmer meg for å ha det litt morsåmt,så jeg skyter dem begge,begynner å trekke meg inn i skogen og da blir det avfyrt skudd mot meg,viser seg at de to enten hadde en kompis som var i skogen eller så var det en til som oppdaget campen og ville ha alt for seg selv.Jeg prøver å stikke men brekker beinet,og så blir jeg skutt.

Lenke til kommentar

@Vizla Problemet ligger nok i Arma 2-enginen. Posisjonen til alle spillere, telt og kjøretøy, samt heli crashes ligger tilgjengelig i prosess-minnet for samtlige som er tilkoblet serveren. Riktignok endres adressene til hvor denne informasjonen er lagret med nesten hver patch, men det er ingen heksekunst for personer som har basiskunnskaper innen koding, samt tilgang til informasjonen som ligger fritt tilgjengelig på internet, å hente ut de ulike posisjonene. Om man holder det enkelt kan man så vise koordinatene til for eksempel bare de ulike kjøretøyene på serveren (siden det stort sett er der det er mye loot å hente) i et enkelt cmd-vindu. Om den som har kodet programmet har lagt mer tid og arbeid i det, kan man lage et fult fungerende, zoom-bart kart der alle kjøretøy, telt, heli crashes og spillere vises og oppdateres nesten i sanntid. Siden det å lese prosess-minnet ikke er basert på å kjøre et/flere scripts i spillet opp mot serveren, men heller gjøres lokalt uten å sende informasjon til serveren/BattleEye, er det derfor mye vanskeligere for BattleEye å plukke opp.

 

Hva kan vi så lære av dette? Etter min mening vil det være tryggere å holde seg unna kjøretøy, siden man enkelt ser om et kjøretøy er plassert ved spawn-punktet eller om det er flyttet. Om det er flyttet er det enten i bruk eller står ved en camp. Er kjøretøyet ved en camp er dette mest sannsynlig en camp som tilhører mer erfarne spillere og dermed er det mer gear der. Om vi ser bort fra kjøretøy som er spawnet inn på serveren gjennom scripts er det et fast, og relativt lavt antall kjøretøy på en hvilken som helst server og dermed er informasjonen lettere å håndtere. Når det kommer til telt derimot kan det være langt flere per server. De fleste er sikkert tomme eller plassert midt inne i byer, slik at sjansen for å finne (god) loot ved å dra til et enkelt telt er lavere og informasjonen er også vanskeligere å håndtere siden det er flere telt enn kjøretøy per server.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir garantert fett men er littegrann skeptisk til at det skal slippes allerede før jul? Er ikke noe vits i å gi ut enda en alpha versjon av spillet :p

 

Regner da med at det er Arma 2 grafikkmotoren som brukes ettersom Arma 3 ikke kommer før etter standalone.

 

 

rocket2gunsRocket 37 poeng 1 time siden

This year. Open Alpha, buy early pay low. Minecraft development model.

 

Passer meg ypperlig, da jeg kjøper det så fort som mulig :)

Lenke til kommentar

Morsom shootout på norway 26 nå..

 

Er ved sykehuset i cherno og looter, og møter opp.. Klatrer opp på taket og spotter 2 stk løpende nordvest.. Fyrer av m16a2 skudd og de løper direkte opp i et skogholt. Da sender vi 2 fra gruppa vår opp for å gjøre ferdig jobben, jeg sitter å spotter fra taket og forklarer hvor våre skal løpe. De finner dem kjapt og gjør kort prosess.(de hadde ak'er og litt random drit). De andre møter opp igjen ved leiligheten ved sykehuset og jeg begynner å klatre ned.. Idet jeg er halveis ned blir jeg skutt etter, men ingen skudd treffer.. Setter meg bak sykehuset på det lave taket og spotter en i skoglinja 270 nordvest, fyrer av 10-12 skudd og får murder.

 

Så fortsetter skytinga fra skauen og en kompis sniker seg mot dem, mens 2 andre spotter fra leiligheten og jeg flanker.. tok vel 10-15 min så var det rundt 6 døde personer mellom oss ;D epic gunfight! orka ikke ta hele regla :p

Lenke til kommentar

Er jo alldri safe å ha camps ute i skogen, det finnes jo slike radar hacks >.<

Ganske enkelt gitt opp. Gruppen har siste uken mistet et sted mellom 30-100 vehicles som alle var godt kamuflert/gjemt diverse steder i skogene, og helikopter blir stjålet så fort du setter det fra deg.

 

Derfor bør du joine den private norske serveren jeg spiller på. PM Isphen (https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=219895) og spør om passord. Her er tråden for serveren: http://ourforums.net/threads/rettningslinjer-for-bbg-1.16/

Lenke til kommentar

Her tusler jeg rundt, som førstegangsspiller, med øksa mi i byen og så kommer en kar i kamo løpende etter meg mens han skyter.

Er hardt å være nybegynner. Heldigvis fikk jeg gjemt meg og leava før han fikk drept og loota meg \o/

Hver eneste i kamo er en banditt,har møtt flere av dem og alle har prøvd eller har drept meg uansett om jeg hadde våpen eller ikke,samme gjelder de i ghillie.

Lenke til kommentar

Hver eneste i kamo er en banditt,har møtt flere av dem og alle har prøvd eller har drept meg uansett om jeg hadde våpen eller ikke,samme gjelder de i ghillie.

 

Så du mener at vanlige survivors ikke kan finne ghillie suit eller camo outfit i vanlige residential buildings?

Joda,men ser ut som at så fort folk får seg kamo eller ghillie så går dem bananas,og dreper alt dem ser.

Vanlige survivors er ikke noe bedre,men det er bare sånn jeg opplever mens jeg spiller hvem jeg blir drept mest av.

Endret av Fictivision
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...