Gå til innhold

Jeg trenger virkelig hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg startet min laptop for et par dager siden, så var bildet på skjermen plutselig helt herpet. (legger ved et bilde etter som at jeg ikke er så flink til å forklare, hehe).

 

Jeg vet ikke helt hva som gjorde at dette skjedde, for det skjedde bare helt plutselig.

 

Er dette noe jeg kan fikse selv, eller må jeg sende den inn og vente "ett par år" på å få den tilbake?

 

Håper noen kan hjelpe meg.

post-230335-0-22493700-1338229153_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, seriøst?

 

Jeg kjøpte pc'n på "komplett.no" med 3 års garanti, men gjelder ikke det for knust skjerm? :O

 

I så fall kommer jeg sikkert nok til å kjøpe meg en ny bærbar pc.

 

Jeg kan nok ærlig innrømme at jeg har mistet pc'n i gulvet TIDLIGERE, men det gikk helt bra med skjermen rett etter at jeg mistet pc'n. Dette problemet oppsto ikke før et par uker senere.

 

Jaja, takk for hjelpen i alle fall!

Endret av Fizzle
Lenke til kommentar

nei neiii neiiii :p du kan jo også bruke en annen skjerm og et tastatur eller bruka den du har

 

skjerm som er bra stasjonær pc

 

men vis det ikke funker da må du få ny pc D:

 

ellers kommer pcen for og reparere den til koste mere en pc er verdt sikker

 

det skjedde med min pc engang og den var ikke fin etterpå men broren min hadde en skjerm fra en pc bare kobler til den også ser du alt på skjermen

 

 

:D

Lenke til kommentar

Behøver ikke nødvendigvis å bli så dyrt om du klarer å bytte den selv..

Dama mista sin Samsung pc med 17.3" led skjerm i gulvet, så ikke noe skader på skjermpanelet, men det gav bare hvitt bilde, så noe feil var det..

 

Var i kontakt med samsung som ikke selger deler.. og fikk kontakt info til et par andre norske firmaer, og det ene skulle ha 2500kr for å sende meg et nytt panel så jeg kunne bytte selv.. noe jeg takket nei til.. da det ble for dyrt..

Tok ut det defekte panelet, fant modell nr på det og søkte det opp på ebay, og der kom det på ca 600kr inkludert frakt ;)

Ble heldigvis ikke stoppet i tollen, så jeg slapp å betale momsen.

Maskinen fungerer fint igjen nå :)

Maskinen var vel litt under 1 år gammel når det skjedde.

Lenke til kommentar

Altså en annen kabel som passer i både PC skjermen og laptoppen?

 

Jeg får dra til spaceworld og spørre etter en kompatibel kabelløsning da, hehe.

 

Men det er altså umulig å få fikset laptoppen gratis på den 3 års forsikringen jeg har hos komplett.no?

Lenke til kommentar

Du kan jo høre med komplett om det dekker skade på skjermen.. Vet elkjøp og expert har sånn "idiot" forsikring.. hvor man får et nytt produkt ved å betale en egenandel eller noe sånt..

 

Og til det andre, ja det skal gå å koble til en ekstern skjerm ;)

Det er hovedsaklig 3 tilkoblinger mellom pc og skjerm (både stasjonær og laptop ;) )

Og det er:

VGA (eldste standaren)

DVI

HDMI

 

Man kan gjøre om et DVI signal til både VGA og HDMI, men man kan ikke gjøre om et VGA signal til DVI så vidt jeg vet.

Og man bør vel også kunne gjøre om et HDMI signal til et DVI signal (da begge disse er digitale).

Mest sannsynlig har du VGA eller HDMI på laptop..

Skjermen kan ha alle 3 typer..

Lenke til kommentar

Det er ikke en HDMI inngang på PC skjermen, så jeg får nok ikke koblet til skjermen med de kablene jeg har tilgjengelig atm.

 

Hvilken kabel kan jeg bruke da?

 

Den hvite kabelen er slik inngangen på PC skjermen ser ut, og den blå kabelen er slik en av inngangene ser ut på laptoppen.

post-230335-0-68669900-1338412155.jpg

post-230335-0-91582600-1338412161.jpg

Lenke til kommentar

Du må ha en DVI til HDMI kabel, eventuelt en DVI til HDMI adapter.

Tusen takk for hjelpen!

 

Jeg har nå kjøpt en DVI - HDMI adapter, og det funker fjell.

 

PC skjermen er koblet til laptoppen, og jeg slipper å sende inn laptoppen / kjøpe nytt LCD panel, haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...