Gå til innhold

Test: Ti treningsapper til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke telefoner ble brukt? Jeg snyes det er så ubehagelig å trene med desire hden. For stor og tung.

 

Det vil jeg tro også, og har derfor aldri prøvd med min Desire (ikke HD). Og i tillegg kommer problem med batterikapasitet på lengre turer.

 

Men det blir vel en forutsetning at man er komfortabel med å bruke mobilen, ellers faller vel grunnlaget for hele testen.

 

Jeg bruker klokke bla fordi jeg ønsker å kunne se tid/distanse og puls mens jeg trener og det blir vel heller vanskelig med mobil.

 

Men skikkelig kult å gå rundt på treningssenteret med mob'en å armen'a! :-)

 

Men uansett, bra artikkel!

 

Lenke til kommentar

Bruker selv Nike+ GPS og er veldig fornøyd. Noen av nøkkelfunksjonene som jeg liker der, og som ikke engang er nevnt i artikkelen, er at man får høre jubel hvis noen klikker "liker" eller kommenterer facebook-innlegget mens man løper, og at man på kartet kan se fargegraderinger om hvor man løp raskest og saktest.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å teste følgende løpe-app: Zombies, run (https://www.zombiesrungame.com/)

"spillet" bruker hodetelefonene til å simulerere at du blir forfulgt av zombier og må utføre oppdrag i ditt nærområde. Oppdragene gir deg eiendeler som du kan bruke til å bygge en by elns.

 

Har ikke fått testet selv da det kun er til iphone pr. dags dato, men kommer til android i Juni.

Lenke til kommentar

Løping i 2012 er ikke helt det samme som løping i gamle dager.

 

Brukte opptil nylig en Polar RS200 på mine løpeturer, men har nå gått over til følgende "konfigurasjon" siden jeg savnet GPS+kartplotting med kun Polar-klokken:

 

iFitness Neoprene Double Pouch

Et eller annet sted må man ha telefonen, og løpebeltene fra iFitness anbefales.

+ Vanntett neoprene som beskytter telefon mot svette + regn

+ Belte som sitter godt og som sklir minimalt opp/ned.

+ Plass til nøkler, penger, kort++

Fikk akkurat plass til telefonen min, men valgte å "modde" den til å bli et enkelt rom ved å fjerne stingene mellom rommene.

 

Samsung Galaxy Nexus

Ikke akkurat den mest praktiske telefonen å løpe rundt med, men med iFitness-beltet, så går det faktisk greit. Kunne godt ha tenkt meg å bytte ut denne med en Moto ACTV eller en Sony Ericsson Xperia Mini, men Moto ACTV er ikke å få tak i i Norge.

 

Polar WearLink®+ transmitter with Bluetooth®

Fungerer med telefoner som støtter Bluetooth 2.0++.

H7-beltet fungerer bare på telefoner med Bluetooth Smart (4.0) noe min GNEX dessverre ikke gjør.

Ulempen med dette beltet er at det ikke fungerer med Polar sine pulsklokker. H7 fungerer med både Polar pulsklokker og telefon. Så hvis jeg vil ha puls på både telefon og klokke, så må jeg per dags dato løpe med to pulsbelter...

 

Endomondo Pro

Har ikke testa så mange treningsapper, men valgte å gå for den som de fleste av vennene mine bruker.

Eneste ulempene jeg har merket så langt:

  • Ikke mulighet for å redigere kalorier når man legger inn en manuell treningsøkt.
  • Kaloriberegningene på de forskjellige treningsalternativene som ligger inne er basert på noe gjennomsnittsverdier som ikke alltid vil stemme for deg.
  • Appene tar ikke i bruk puls når de beregner kalorier. Websiden derimot gjør dette. https://getsatisfact...ed_a_new_method
  • Ikke mulighet for å legge inn makspuls, hvilepuls, VO2.
  • Som konsekvens av forrige punkt, så får man heller ikke opp treningssoner.

Bruker også ørepluggene som fulgte med min GNEX for å høre på musikk og for å få status på hvordan jeg ligger an ved å trykke på knappen på ledningen. Da får man lest opp tid, fart, puls osv. Holder man knappen inne, så får man pauset Endomondo også.

Endret av Binary
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å teste følgende løpe-app: Zombies, run (https://www.zombiesrungame.com/)"spillet" bruker hodetelefonene til å simulerere at du blir forfulgt av zombier og må utføre oppdrag i ditt nærområde. Oppdragene gir deg eiendeler som du kan bruke til å bygge en by elns. Har ikke fått testet selv da det kun er til iphone pr. dags dato, men kommer til android i Juni.

 

Zombies Run er kjempemorsomt - og absolutt verdt pengene (foreløpig kun til iPhone, som du sier). Og du behøver ikke velge mellom denne og en mer tradisjonell treningsapp: I hvert fall på iPhone fungerer det fint å starte opp en vanlig treningsapp og kjøre den i bakgrunnen, og så starte Zombies Run, så får du registrert treningen i Endomondo f.eks. samtidig som du har pustende og pesende zombier i hælene. :-)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til å teste følgende løpe-app: Zombies, run (https://www.zombiesrungame.com/)"spillet" bruker hodetelefonene til å simulerere at du blir forfulgt av zombier og må utføre oppdrag i ditt nærområde. Oppdragene gir deg eiendeler som du kan bruke til å bygge en by elns. Har ikke fått testet selv da det kun er til iphone pr. dags dato, men kommer til android i Juni.
Zombies Run er kjempemorsomt - og absolutt verdt pengene (foreløpig kun til iPhone, som du sier). Og du behøver ikke velge mellom denne og en mer tradisjonell treningsapp: I hvert fall på iPhone fungerer det fint å starte opp en vanlig treningsapp og kjøre den i bakgrunnen, og så starte Zombies Run, så får du registrert treningen i Endomondo f.eks. samtidig som du har pustende og pesende zombier i hælene. :-)

 

Det høres flott ut. Jeg bruker stort sett endomondo når jeg løper i disse dager, og å få litt zombie-action i tillegg kan ikke bli feil.

 

Mitt ultimate trenings-accessory ville nok vært en liten "dings" (på størrelse med en ipod nano med touchskjerm og GPS hvor man kunne kjørt Android med musikkavspilling og treningsprogram.

Lenke til kommentar
iFitness Neoprene Double Pouch

Et eller annet sted må man ha telefonen, og løpebeltene fra iFitness anbefales.

+ Vanntett neoprene som beskytter telefon mot svette + regn

+ Belte som sitter godt og som sklir minimalt opp/ned.

+ Plass til nøkler, penger, kort++

Fikk akkurat plass til telefonen min, men valgte å "modde" den til å bli et enkelt rom ved å fjerne stingene mellom rommene.

Takk for tipset! Dette blir en oppgradering av armholderen(som har en tendens til å skli litt ned) :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...