Gå til innhold

EM: Gruppe B (Nederland, Danmark, Tyskland, Portugal)


Latias

  

81 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da vel ikke offside? Assisten heades BAKOVER og da gjelder ikke offside-regelen. Kun offside dersom ballen er på vei i offensiv retning.

 

Og ikke rødt til Meireles for å hindre målsjanse nei, men gult for viljehands + gult for å hindre spillet er rødt. Ta med det gule han skulle hatt for filming rett før, så ender vi på et rødt kort.

Om ballen går bakover eller fremover har INGENTING (siden du er så glad i caps) med saken å gjøre. Spilleren må være foran ballen for at det skal være offside.

 

Det er ikke mulig å gi flere gule kort for samme hendelse så der bommer du.

 

Om Meireles hadde hatt gult kort fra før hadde han neppe tatt ballen med hånda slik så det blir bare idiotiske spekulasjoner fra din side.

Lenke til kommentar

Men så les hva som skrives da! Ja, Bendtner er nærmere mål enn nest siste forsvarer når assistpasningen slås, men som Kjell påpeker over, siden Bendtner er bak ballen når pasningen slås er det ikke offside.

 

Får beklage caps, men det er enklere enn å bolde eller kursive.

 

Meireles: OK - han hadde sikkert ikke handset med gult allerede, det går jeg med på. Vet også at man ikke kan gi to gule for samme hendelse, men det er ikke umulig for dommeren "å legge sammen" summen av forseelser og gi direkte rødt. De svenske kommentatorene skrek hvertfall på rødt.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hvordan blir det en ny situasjon når Bendtner ikke forlater 16meter, og han alltid er i nærheten av ballens handlingsrom? At ballen blir headet tilbake har lite å si når Bendtner "kommer fra" og forblir i sin offside posisjon gjennom angrepet. At en spiss kommer fra offside og får en fordel av det blåses som regel av for offisde. Men men, er glad til jeg.

Lenke til kommentar

Hvordan blir det en ny situasjon når Bendtner ikke forlater 16meter, og han alltid er i nærheten av ballens handlingsrom? At ballen blir headet tilbake har lite å si når Bendtner "kommer fra" og forblir i sin offside posisjon gjennom angrepet. At en spiss kommer fra offside og får en fordel av det blåses som regel av for offisde. Men men, er glad til jeg.

 

La oss si at Danmark hadde kontret ved Krohn-Dehli og Bendtner, og at Portugalforsvaret ikke hadde orket løpet hjem. Krohn-Dehli fører ballen fra midten og ned til dørlinja før han slår pasningen bak seg til Bendtner, som kommer løpende litt etter. Mener du at det også er offside?

Lenke til kommentar

Nei, men det blir en helt annen sak. Bendtner er med i innleggssituasjonen der hvor Danmark scorer. Det jeg mener er at Bendtner er i offside da innlegget blir slått inn. Der er han i offside, hvor Portugal forsvaret er tilstede, og i større eller mindre grad må bruke "ressurser" på håndtere han og Krohn-Dehli mens innlegget går inn. I mine øyne er det ikke en ny situasjon bare fordi ballen heades tilbake. Bendtner står i offside da innlegget blir slått og får en "poisjons-fordel" av det. Derfor er det offside. I mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men han er ikke lenger i offside når ballen passerer ham. Og Portugal-forsvaret bruker ikke mye krefter på å hindre løpet hans (de står jo stille ;) )

 

Edit: Det var heller ingen voldsomme protester når målet ble scoret, i forhold til hva de portugisiske spillerne har klagd på ellers i denne kampen.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hvorav min formulering, "i større eller mindre grad" :p Men poenget forblir det samme for min del. Bendtner får en fordel av sin offside posisjonering da innlegget blir slått. Det er det som gjør at dette er offside for meg. Ikke det som skjer etterpå, for den situasjonen i seg selv hvor ballen blir headet tilbake er ikke offside i seg selv. Men Bendtner er i en "kommer fra offside"-lignende situasjon.

 

Men vi kan godt være enige om å være uenige. Er der sjarmen ligger :)

Lenke til kommentar

Nei, men det blir en helt annen sak. Bendtner er med i innleggssituasjonen der hvor Danmark scorer. Det jeg mener er at Bendtner er i offside da innlegget blir slått inn. Der er han i offside, hvor Portugal forsvaret er tilstede, og i større eller mindre grad må bruke "ressurser" på håndtere han og Krohn-Dehli mens innlegget går inn. I mine øyne er det ikke en ny situasjon bare fordi ballen heades tilbake. Bendtner står i offside da innlegget blir slått og får en "poisjons-fordel" av det. Derfor er det offside. I mine øyne.

 

Da får du ta en kikk i FIFAs "Laws of the game" der det står at det ikke er offside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...