Gå til innhold

[Løst] Forslag/erfaring til ny skjerm


Anbefalte innlegg

Halla folkens!

 

Jeg står nå rett før bygging av ny stasjonær, men det blir dessverre ikke før eksamen :) Men siden skjermen jeg bruker nå gikk kaputt, så trenger jeg en ny så fort som mulig :). Har ett budsjett til egentlig rundt 1 500 kr, men siden jeg har lest en del om at Dell skal ha noen skikkelig gode skjermer, men siden de uheldigvis koster opp til 2 000 kr, så lurte jeg på om noen hadde noe som er ca. like bra til rundt 1 500 kr, eller om det lønner seg å bruke de 500 kr ekstra ( lever på et veldig stramt budsjett!) og siden jeg også har kutta ned på stasjonæren jeg skal bygge i nærmeste framtid, så kan jeg heller ikke hente noe derifra :(. Kom gjerne med erfaringer viss du har en fin Dell skjerm, så kanskje jeg lar meg overtale ! :).

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, har du noe erfaring med den? Hvordan blir den til lit lett gaming? da tenker jeg på at siden det er 8 ms respons tid på den. Prisen er helt. Er den like bra som de som koster 2 000 kr? hva er evt forskjellen?

 

Noen som har et godt forslag til en rimelig tegneplate?

noe ala:

http://www.netonnet.no/art/data/mus-og-tastatur/tegnebord/trust-slimlinewidescreentablet/168910.3075/

Er bare på jakt etter en billig USB tegneplate, for photoshop o.l i amatør stadiet.

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

TS: Du skriver ikke noe om bruksmønster. Litt av alt, mest gaming, lesing?

 

Forslag, skjermer som ser ut til å få gode kritikker og som muligens kan sammenlignes med Dell sine ~2.000Kroners skjermer:

 

AOC i2353FH til 1495,- hos Lefdal / Elkjøp

LG IPS231P til 1559 hos Dustin

Begge disse er e-IPS, tester finner du på Dinside, TFTCentral, FlatpanelsHD etc. Siden Lefdal/Elkjøp/andre har åpent kjøp i 30 dager kan du jo teste en før du bestemmer deg.

 

Komplett har to Eizo-skjermer på tilbud nå, kan være verdt en sjekk. Husk å sjekket hva slags tilkoblingsmuligheter skjermene har i forhold til ditt behov.

 

24" Dell har oppløsning på 1920x1200, 23" har 1920x1080 (som de andre nevnt over).

Lenke til kommentar

Min feil, beklager så mye! :(

Bruksområder:

redigering på amatør nivå

65-70% gaming

og det daglige bruks områdene som surfing, skriving og se filmer :)

 

Takk for forslagene, skal ta en titt nærmere på de du nevnte!

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

Snakket med foreldrene mine, og tenker at jeg kan klare å skaffe frem 2 000 kr

vil det da lønne seg å kjøpe denne?

http://www.dustinhome.no/product/5010601425/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/#intcmp=productbox_startpage_datorskarmar

isteden for den til 1 800 kr?

 

Vil jeg kunne få maks oppløsning via HDMI?

 

Noen som har erfaringer med:

http://www.dustinhome.no/product/5010609751/wacom-bamboo-pen-touch-small-usb-new/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

:/

Problemet er da at jeg bruker en bærbar at the moment, og jeg får ikke bygget ny pc før jeg er ferdig med eksamen :( Funker den da med VGA?

Men det viktigste spørsmålet for meg er om det lønner seg å oppgradere fra 1 700 - 2 000?

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

Da er U2412m i hus, har nettopp satt opp skjermen, og da oppstod også første problem, max oppløsning 1600x1200, noen som har anelse hvordan jeg kan få max oppløsning 1920x1200. CD som følgte med hjalp ikke noe, det var bare manual tull på :s

 

Setter stor pris på viss noen vet hvor man kan få tak i evt drivere el.

 

spiller via VGA

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en Dell skjerm og er utrolig fornøyd.

Det beste med Dell er at du har full garanti mot pixelfeil på skjermen, noe som de fleste andre skjermprodusenter ikke har. Det er utrolig irriterende med en død pixel midt i skjermen.

 

Bare en slik garanti er gull verdt.

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Hei Tommy

Da er U2412m i hus, har nettopp satt opp skjermen, og da oppstod også første problem, max oppløsning 1600x1200, noen som har anelse hvordan jeg kan få max oppløsning 1920x1200. CD som følgte med hjalp ikke noe, det var bare manual tull på :s

 

Setter stor pris på viss noen vet hvor man kan få tak i evt drivere el.

 

spiller via VGA

 

Mvh Tommy

 

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden sist jeg har oppdatert denne tråden :S

Jeg lurte bare på om det er meningen å kunne "plugg and play" at det er egentlig meningen å kunne kjøre 1920x1200 via VGA på en bærbar? Siden viss jeg ikke får kjørt på full oppløsning, så vurderer jeg å ta den på angrefristen.

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar

VGA er nok begrenset til 1600x1200.

 

Prøv med en HDMI-&--#62;DVI adapter før du leverer den tilbake. Får de ganske billig rundt omkring.

 

Edit: Tok visst feil, VGA takler 1920x1200 helt fint med god kabel. Se videre i tråden.

Endret av Dunno1987
Lenke til kommentar

VGA er nok begrenset til 1600x1200.

 

Prøv med en HDMI->DVI adapter før du leverer den tilbake. Får de ganske billig rundt omkring.

Oo Var ganske sikker på at VGA skulle støtte langt høyere enn dette :o

Er ikke HDMI begrenset til 1920x1080?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...