Gå til innhold

Canal Digital sin ubrukelige kundeservice


Anbefalte innlegg

For en over måned siden ble jeg oppmerksom på at ca halvparten av kanalene mine var borte, jeg ringte Canal Digital som sendte meg nytt kort da kortet jeg hadde stod registrert på en annen kunde. Greit nok, feil kan skje.

Tester kortet, ingen kanaler kommer opp.

Ringer inn igjen og for overført abbonomentet fra mitt gamle kort(som en annen kunde har) over på mitt kort.

Fortsatt ingenting.

Etter en telefon eller to til finner de ut at jeg har fått dekoderen til en annen kunde også, dette hadde de ikke noe god løsning på der og da, og skulle ringe opp igjen dagen etter.

2 dager etter ringer en selger(tror jeg) og spør om jeg er fornøyd, jeg forklarer problemet igjen, og blir lovet at de skal ringe opp igjen.

Ingen av de har ringt opp, utenom enda en selger som ville selge meg enda flere kanaler, men han var lite interessert i å høre på at det faktisk ikke fungerer.

 

Så, da telefon tydeligvis ikke fungerer sendte jeg en mail, fikk svar dagen etterpå med spørsmål om serienummer og slik, noe jeg sendte tilbake samme dag(12 mai.) fortsatt fungerer ikke dekoderen, jeg har heller fortsatt ikke fått svar.

 

Virker som om de prøver å ignorere problemet å håper det blir borte.

Flere som har erfaringer fra kundeservice der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som har erfaringer fra kundeservice der?

 

Ja! HD-kanalene mine begynte å skurre og hakke, så jeg ringte kundeservice. Damen jeg snakket med foreslo å bytte strømforsyning, så jeg fant et jeg hadde liggende som passet i dekoderen, og tro det eller ei, det løste problemet. Jeg fikk tilsendt et nytt strømforsyning kostnadsfritt.

 

Du har nok vært ekstra uheldig. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er stadig i kontakt med dem, "ikke finne seg i det"?

Svaret har jeg jo fått, "vet ikke helt hvordan vi skal løse dette", og "må snakke med kunden som har dekoderen min først", eller den klasiske "vent 2 timer så er det i orden".

 

Har lite lyst til å sitte på telefon i 4 timer mens en sopp hos dem prøver å gjøre noe.

Sitter i telefon med dem 10-20 minutter om gangen, mer enn lang nok tid synte seg. Dyrt er det i lengden også...

Lenke til kommentar

For noen år tilbake prøvde jeg å bestille parabolabonnement fra Canal Digital opptil flere ganger, noe som viste seg å være umulig. Problemene var alt fra mottak av feil utstyr, varer som aldri ble sendt, ansatte som aldri ringte opp osv. Jeg husker godt at jeg ringte om sommeren, og merket fort at de som satt i kundeservice var sommervikarer med dårlig opplæring, og den ene kundebehandleren snakket så dårlig norsk at det knapt var mulig å kommunsiere med vedkommende.

Lenke til kommentar

Onkelen min hadde eit programkort med nrk-kanalane, fordi det ikkje er dekning på bakkenettet der eg bur. Han døydde i vinter, og eg sendte ein e-post med eigarskifteskjema i slutten av mars. Der var det ført på kundenummer og serienummer på programkort og mottakar. Eg fekk eit automatisk svar, men har ikkje høyrt eit sukk sidan. Programkortet fungerer framleis, men om nokon har registrert det på meg anar eg altså ikkje. Om programkortet held fram med å fungere er det eigentleg heilt greit, så lenge det ikkje vert tull med lisensen. (Lisensavdelinga i NRK skal ha kreditt for kjapp respons då eg ba om å få lisensen overført til meg)

 

Er det nokon som har erfaring med svartider på mail? Å sitje og vente i telefonkø der ein må leggje ut pengar på nummer som attpåtil er fleire gonger så dyre som vanlege nummer, det har eg lite lyst til.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Synd at dere skal oppleve slik service.. Har hatt Canal Digital så lenge jeg kan huske, har per i dag TV og Nett hos dem. Ingen problemer, opplever tjenestene de leverer som meget stabil og ypperlig.

 

Kan dog klage på dekoderne de leverer ut som er meget treg...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

jada, fikk hjelp til slutt.

Endte med at de ville at jeg skulle sende inn eierskifteskjema, fordi det ikke var jeg som stod om eier av verken kortet eller dekoderen de hadde sendt til meg. Sendte en noe krass e-post tilbake med bla. annet juridiske problemstillinger rundt det, de fikset det da.

 

Ellers var egentlig løsningen å mase, ringte dem daglig i rundt 2 uker, hadde de på chat, e-post, osv.

Hadde 2 kundebehandlere og en selger på saken min en stund, hørte fra den ene kundebehandleren min litt senere, ingenting fra de to andre.

 

Forbrukerrådet ville ikke gjøre noe i saken heller, så jeg aner ikke hvor man kan eskalere saken. Det er vel derfor de kan gjøre sånn, fordi man ikke kan klage noen steder på det...

 

Heldigvis hadde jeg bestilt tv i 2 rom, så jeg hadde fortsatt TV, men bare på 1 rom da så klart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...