Gå til innhold

Microsoft fjerner Aero i Windows 8


Anbefalte innlegg

Fangs78 : Selvsagt blir det klaging når man fjerner funksjonalitet som faktisk mange bruker.I løpet av en arbeidsdag så trykker jeg enten via mus eller tastatur en god del ganger på Windows knappen, men har jo også blitt avhengig av alt + tab eller Start (win) + tab.Om Win 8 skulle bli mer brukervennlig og man fjerner en del av funksjonaliteten som kan komme godt an på en touchscreen så føler jeg at det kanskje går i feil retning.

 

Windows knappen er der og har samme funksjonalitet som i dag.

Alt+tab og start+tab er der også.

 

Men Balmer burde ikke regnes som Microsoft, ikke engang de som jobber der liker han.

 

Link?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver eneste gang MS kommer med ny windows, så klager folk :"Jeg skal IHVERTFALL ikke skifte! Blahblah. Forandring! Hjelp!?"

 

Skulle tro dere var 80 år gamle senile menn hele gjengen.

Jeg har prøvd Win8 og likte det ikke. Metro er bra hvis man har touchscreen ja, men med mus og tastatur så funker Win7 bedre mener jeg. Faktisk så synes jeg Unity i Ubuntu er mer brukervennlig da!

 

Det Microsoft burde ha gjort var å beholdt Win7 grensesnittet for folk som bruker mus og tastatur, og hatt Metro for dem som skal kjøre Win8 på et nettbrett eller laptop med touchscreen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Windows knappen er der og har samme funksjonalitet som i dag.

Alt+tab og start+tab er der også.

 

 

Har man en touch funksjonalitet som tar over for Windows Knappen nedre i venstre hjørne som aktiveres ved å trykke der?

Fult klar over at alt + tab og start + tab fortsatt er der så lenge man har tastatur.

Lenke til kommentar

Har man en touch funksjonalitet som tar over for Windows Knappen nedre i venstre hjørne som aktiveres ved å trykke der?

Fult klar over at alt + tab og start + tab fortsatt er der så lenge man har tastatur.

 

For å få opp start-menyen har du i dag to muligheter.

 

a) Mus ned i venstre hjørne og trykk

b) startknappen på tastaturet.

 

For å få opp start-skjermen i Windows 8 har du to muligheter.

 

a) Mus ned i venstre hjørne og trykk

b) startknappen på tastaturet.

 

På tablets vil du alltid ha en startknapp slik du har på tastatur i dag.

Endret av hvakrg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men Balmer burde ikke regnes som Microsoft, ikke engang de som jobber der liker han.

Du finner helt sikkert Microsoft-ansatte som ikke liker Ballmer (og/eller andre sjefer), men hvor mange det er kan bare tech-sladrepressen spekulere i. Det ble gjort mye ut av at mange ansatte forlot et "allmøte" i Redmond like tter at Ballmer hadde gått på scenen, men det var visstnok ikke verre enn at de måtte rekke en "pendlerbuss" eller noe sånt.

Microsoft som "butikk" går minst like bra under Ballmer som under Gates, og det var ikke Ballmer som var sjef da Vista ble lansert, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Ja, og Steve Jobs var den som gjorde alt i Apple

Sannheten er at uten Steve Jobs sin lederstill så har ikke Apple vært hvor selskapet er i dag, om selskapet greier å fortsette den veien han valgte kan jeg ikke spå , men det ser bra ut for selskapet.

Ballmer derimot har greid å ødelegge for MS gang på gang, sent inne på Mobil markedet, ubrukbart og lite utprøvd OS ved lansering, ren sjikanering av kundene sine og en enorm fadese med Vista.

Er jo ikke noe rart at aksjekursen har falt 50% siden han tok over for Bill Gates i 2000 og det er sørgelig å se på hvordan kursen holder seg der i forhold til Apple

Lenke til kommentar

Først trodde jeg at det var 1 Aril i dag, så tenkje jeg, ja, ja, ja at Microsoft prøver å gå tilbake til 80-tallet har jeg skjøt etterhvert (sikkert fordi de tjente prosentvis mye mere penger da), men at de ønsker å gå tilbake til noe som ligner en Mac fra 1984 må vel bli deres problem.

Jeg tror ikke dette er noe folk vil ha og dette fører nok til flere Linux PCer med Compiz rundt i de 1000 hjem. Og sikkert også noen sinte jobb-brukere som ikke har noe et OS-valg.

 

 

Lenke til kommentar

Om man ser på det som faktisk teller så er det faktisk rart at aksjekursen har falt som den har gjort da omsetningen og inntjeningen stort sett har blitt større år etter år siden han tok over.

Grunnen til at akjsekursen falt i 2000 er noe som gjerne kalles "the end of the dot com boom" ...

Microsoft (og mange andre) hadde sett en eksponentiell vekst på slutten av 90-tallet, men i 2000 sprakk "dot com"-boblen, og mange mistet jobben mens andre tapte mye penger. Fra 2001 og til i dag har Microsoft's aksjekurs faktsik vist en svakt oppadgående trend (med ups & downs innimellom, bl.a pga. finanskrisen i 2008/2009.) De har generert solide overskudd hvert år; i gjennomsnitt 13 milliarder dollar pr år i perioden 2000-2011, mot 5 milliarder dollar per år i gjennomsnitt for Apple i samme periode. (Microsoft's fortjeneste viser en jevnt stigende kurve, mens Apple's "tar av" skikkelig i 2009, så gjennomsnittsverdier sier ikke alt.)

 

Det er velkjent at flere Microsoft-investorer vil ha ham vekk, og det er også velkjent at enkelte tech/finans-skribenter støtter dette synet. Men så lenge styre-flertallet vil ha ham, så sitter han der.

Lenke til kommentar

Om man ser på det som faktisk teller så er det faktisk rart at aksjekursen har falt som den har gjort da omsetningen og inntjeningen stort sett har blitt større år etter år siden han tok over.

 

Ja, det er egentlig litt rart at aksjeene ikke går opp kraftigere i verdi , men ser man på størrelsen på selskapet og eventuelt fallgruver / blundere som kan snu om på situasjonen så forstår jeg også at det ikke har tatt av.

Jeg er personlig bombesikker på at med en gang Steve Ballmer går av så vil aksjekursen stige...

Lenke til kommentar

Hmmm.... Jeg har hatt W8 på hoved-PCen min som det eneste OSet siden Consumer Preview kom ut. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk sier at det er lagt opp til tablets, og ikke til tastatur og mus? Jovisst har jeg muligheten til å bruke bare musa i langt større grad enn tidligere, men jeg savner ikke noe spesielt. Jeg liker for så vidt metro-menyen, men jeg ser veldig den at den på en måte kunne vært bedre integrert på et vis.

 

Alt-tab? Det kan du bruke kun musa til nå, om du vil.. Du kan flytte musa i øvre venstre hjørne og bytte til siste. Dersom du drar ned, får du hele menyen. Jeg brukte alt-tab ekstremt mye før. Nå bruker jeg bare den muligheten der istedetfor.

Lenke til kommentar

Det er vel bare start menyen folk klager på, er det ikke? Etter å ha brukt den fast siden Consumer Preview har den bare grodd på meg. Jeg ser på start siden nå som hjemmskjermen på telefonen min; et sted der jeg starter apper. Blir omtrent som skrivebordet, bare mer oversiktlig.

Jeg har kun et fåtalls Apper og programmer der; de jeg bruker til stadighet.

 

For å starte andre programmer gjør jeg nøyaktig som jeg gjorde i Windows 7; jeg begynner å skrive navnet. Hvis jeg ikke vet hva det heter, høyreklikker jeg og velger alle programmer.

Det er ett klikk mer enn i Windows 7, men det er en funksjon som jeg så og si aldri bruker mer. Når åpnet du sist "Alle programmer" i Windows 7 og tenkte "Dette er en meget god og oversiktlig løsning"?

 

Det er ting jeg har savnet; jeg kjører to monitorer, og det er vanskelig å åpne Charms menyen. Men dette kommer jo i RC om noen uker.

 

Men for dere som ikke ønsker å gå over til Windows 8 så er den en fantastisk ting jeg har lagt merke til: Minimering av fullskjermsspill, og gjennoppretting igjen, er så og si momentant.

Sammenliknet med Windows 7 så er det en forbedring på over 400%, på min maskin. Har prøvd med Skyrim, Mass Effect 3 og TF2. Skjermen blinker ikke engang.

 

Når det gjelder Metro apps, derimot, har jeg ikke så mye tro på at det er riktig vei å gå. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...