Gå til innhold

Jenter i førstegangstjenesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saniteten høres ganske kjedelig ut for å være ærlig, men hvis det er der det er flest kvinner, så vil jeg vurdere det.

 

Hadde ikke gjort meg noe å ha noen fine kvinnfolk å se på mens jeg er i førtegangstjenesten, for å si det sånn.

 

Hvordan er det med fellesrom / toaletter / dusj osv blant kvinner og menn i forsvaret? Er det samme ordning i alle bataljonene, eller er det noen som skiller seg ut?

Lenke til kommentar

De fleste kjører likt løp når det gjelder fellesrom, toaletter og dusjer.

 

Toaletter og dusjer er separert mellom kjønnene (har ikke hørt om noen som ikke bruker den ordningen). På fellesrom har alle tilgang (tv-stue er vel det).

 

Enkelte steder tillater at gutter og jenter sover på samme rom. Men dette er nokså sjeldent.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med fellesrom / toaletter / dusj osv blant kvinner og menn i forsvaret? Er det samme ordning i alle bataljonene, eller er det noen som skiller seg ut?

Sanitetsbataljonen på Setermoen skiller seg ut her og. Mens de fleste har dusjen osv. adskilt fra rommet, har de i saniteten alt sammen på rommet sitt. De har egen vaskemaskin, tørketrommel, dusj og do på hvert rom!

Lenke til kommentar

Sanitetsbataljonen er hvor det er desidert flest jenter i hæren. Sammen med san.tropper i forskjellige bataljoner, for eksempel Panserbataljonen, Støtteeskadron 6, San.tropp.

 

Men det finnes ei eller anna jente overalt. I min førstegangstjeneste i stormesk 4 hadde vi 3 jenter.

 

 

Du skriver at "hvis du blir tvunget inn til førstegangstjeneste". Du kan ikke tvinges, du er jente

 

Tror TS heller er en gutt som har et ønske om å høvle over sin kvinnelige medmeninge på pusserommet ^^

Lenke til kommentar

Sanitetsbataljonen er hvor det er desidert flest jenter i hæren. Sammen med san.tropper i forskjellige bataljoner, for eksempel Panserbataljonen, Støtteeskadron 6, San.tropp.

 

Men det finnes ei eller anna jente overalt. I min førstegangstjeneste i stormesk 4 hadde vi 3 jenter.

 

 

Du skriver at "hvis du blir tvunget inn til førstegangstjeneste". Du kan ikke tvinges, du er jente

 

Tror TS heller er en gutt som har et ønske om å høvle over sin kvinnelige medmeninge på pusserommet ^^

 

Å ja, sett! Leste innlegget hans feil.

 

 

Da kan jeg jo bidra med litt mer dirty info.

 

San.troppen og BK, esk 6, panser, også kalt sexeskadronen. Mye jenter, mye skitne historier.

 

Både badstua og pusserommet har blitt brukt til diverse der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor det er flest jenter avhenger veldig år etter år. Vil anbefale deg å velge ut ifra noe annet, du bør helst velge ut ifra hva som interesserer deg og høres spennende ut.

Velger du ut ifra noe annet, kan du få et veldig kjedelig år. Hvis du havner på noe du misliker veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jess, "Thesleepwalker" har 100% rett.

 

Jeg er en gutt som gjerne vil se / eventuelt rote med noen jenter mens jeg er i førstegangstjenesten.

 

Jeg vet hvordan reglene er angående runking, sex og alt det der, men det bryr jeg meg særdeles lite om. Jeg betaler gjerne rundt 600 kroner i bot for å unngå "blueballs".

 

Så, ja. Vurderer å bare velge sanitet siden det er flest jenter der, men det høres jevlig kjedelig ut altså. Jeg forestiller meg at det blir nesten det samme som å gå VG1; Helse og sosial. :hm:

Lenke til kommentar

Det er uten tvil flest jenter i sjøforsvaret og luftforsvaret.

 

Jentene har egne rom og sanitær overalt. Her på haakonsvern har jentene en egen etasje på kassernen der de deler toalett, dusj etc.

 

Uansett hvor du drar vil du treffe jenter og gutter du kommer godt overens med. forsvaret vil legge tilrette og tar litt hensyn når man skal deles ytterligere opp i lag osv. så jeg vil anbefale deg å velge en avdeling som holder på med noe du har lyst til.

Lenke til kommentar

He he, dere er flinke til å ødelegge moroa!

Som flere har påpekt her så er nok ikke hæren den beste plassen for å finne jenter, saniteten har nok langt flere av disse jentene, men det er helt avhengig av hvor du havner enn og ikke minst du må komme inn på sanitet.

 

Runking går som regel greit i forsvaret så lenge man er litt diskré og unngår toalettene som brukes hele tiden , sex blir det som regel nok av i helgene og som regel har man ikke så mye tid til overs de første 2 månedene...

Lenke til kommentar

Kan man i det hele tatt bli tvunget inn lenger? Etter min erfaring virker det som de som ikke vil slepper unna rimelig lett. Seleksjons og opptak folka vil vell heller ha motivasjon enn muskler, men det kan jeg ta feil på. Jeg har fortsatt ett år igjen på skole før fgtj. :)

Lenke til kommentar

[..] Hvis jeg først skal bli tvunget til å være med i førstegangstjenesten, så vil jeg i hvert fall se noen jenter.

 

Så, hva tror dere?

Hvem har sagt at du må?

 

Se vedlagte bilder, for å lese hvordan du kan søke om fritak.

 

Skriv ut skjemaet, fyll det ut med penn, skriv tydelig! Send det så inn, og glem hele greia. Om ikke lenge vil du få beskjed om at søknaden er innvilget.

 

...

post-267831-0-27219100-1337751213_thumb.png

post-267831-0-16625800-1337751214.png

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Å velge avdeling basert på hvor det er jenter høres for meg ut som en utrolig dårlig plan. Husk at dette er et sted hvor du blir å være i ganske lang tid, så det viktigste er å trives med det man gjør. Ta heller kontakt med jentene etter endt tjeneste når de fleste f.eks samler seg på veldferden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...