Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Kan dere sjekke i helt mørkt tom med full lystyrke og helt svart bilde? Det bildet er ikke min telefon. Er en jeg fant på nett. Jeg har kun 2 av disse på min. Redd for å bytte igjen og få en værre eller med rosa tint eller gulaktig. Fargetonen er perfekt og dette syns ikke om du lar vær å se etter det. Lumiaen jeg hadde hadde eksakt samme problem så er ikke ukjent på amoled akkurat.

 

 

Hva bør jeg gjøre?

Hmm hvordan skal du se dette? Her om dagen loka jeg med mobilen ved sengen i hele natten. Så noen sorte prikker, så det også nå men var ikke så sort som jeg trodde :p Var fett merker haha. Men hvordan legger du merke til dette? Har sort bakgrunn men ser ikke shit? Jeg er i et mørkt rom nå, og prøver å få litt lys på den, slik jeg kan se om jeg ser slike prikker. Uansett, skjermen er sykt nydelig! men dumt om dette skal være et tilfelle ;(

 

Edit: Nå fikk du folk til å få noya... haha! Ikke så lurt å nevne dette, er faktisk ikke mange som legger merke til slikt :p hahaha! Takk for den du!

Haha. Hadde jeg ikke lest det selv hadde jeg nok ikke sett det:p. Om skjermen er utsatt for dette så vil det synes på svarte bakgrunner med mye lystyrke. Rommet må være rimlig mørkt. For å teste så gå på google og søk pure black og lagre bildet og se. Er det svarte prikker har du det.

 

Dette problemet synes ikke på normal bruk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva må jeg gjøre for å få Bank-ID på mobil til å fungere på denne?

Du trenger å aktivere bank ID via banken din. Gå på nettbanken din så finner du det der. Så vil det automatisk skje. Du kan enten velge mobil eller sånn brikke til engangs kode, så velger du mobil nummer. Du få en melding på skjermen og skriver inn koden :p that's it!

 

og @ Chris89 Pink tint/Yellow tint hvor finner du dette på skjermen? Btw ser ikke de sorte prikkene på min :)

Lenke til kommentar

Let me know hva du finner ut når du sammenligner, gidder du? Hvis tilfellet er at det er mange som har dette "problemet" så er det vel ikke noe poeng i å gjøre noe mer med det.

. Skal si ifra! Skal ta skikklig test

 

Hva må jeg gjøre for å få Bank-ID på mobil til å fungere på denne?

Du trenger å aktivere bank ID via banken din. Gå på nettbanken din så finner du det der. Så vil det automatisk skje. Du kan enten velge mobil eller sånn brikke til engangs kode, så velger du mobil nummer. Du få en melding på skjermen og skriver inn koden :p that's it!

 

og @ Chris89 Pink tint/Yellow tint hvor finner du dette på skjermen? Btw ser ikke de sorte prikkene på min :)

Heldig du!! pink tint er feks at telefonen ikkeklarer hit og det blir rosahvit

Lenke til kommentar

Hmm, prøvde selv nå og så faktisk det samme selv.

Ble veldig i tvil om hva jeg skal gjøre nå også, har jo ikke akkurat plaget meg før nå

Me too, Det syns kun på svart bakgrunn og i mørkt rom. I normal lys rom og dagslys syns det ike. Heller ikke under normal bruk som musikkvideo og slikt. Må se etter for å se det. Men å vite det er der er irriterende.

 

Leste på xda at halvparten av skjermene er slik så er viss sjangs å få noe værre. Huff, ble usikker. Kanskje ta turen til siba og høre. Frykten er å f ny tlf med feks pink tint

 

Hvor mye er din skjerm utsatt? Jeg har en strekog 4-5 prikker. Skal teste demotlf som er på jobben i morgen for å sammenligne de

 

Link til siden på xda som omhandler problemet? Halvparten sier du? Det skremmer meg også, da jeg kun bruker dama sin til det jeg tester og ordner med inne på forskjellige forum. Jeg venter på blå, men blir jo forbanna usikker når det sies at halvparten er sånn.

Lenke til kommentar

Hit? Rosahvit? hmm hvordan skal du se dette? Fortell, skal se etter selv :) Men fy fader så langt er jeg så sykt fornøyd med mobilen. Kjøpte morra mi en lumia 800 her om dagen. Skjermen på den er ganske nice, men så ser jeg på min egen og bare... hahaha ikke fader... ganske gimp den skjermen ja! Alt er sykt raskt og ganske sweet! Skal nok kjøpe en pen til den :) Har en kompis som bor i England, så skal få han til å sende pen, slik flere sånne silicon cases for 50kr eller noe. Fra amazon... har prøvd å sendt til Norge, men er ikke mulig. Kan gi ut link om folk er interesserte selv :)

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått enda en mandagstelefon... Når jeg har svart bakgrunn og det er mørkt i rommet ser jeg mange svarte prikker i bildet.

Man kan vel kanskje stille spørsmål ved hvor ofte man sitter i et mørkt rom og ser på en svart skjerm da... Kan ikke se at dette har noen som helst betydning i daglig bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått enda en mandagstelefon... Når jeg har svart bakgrunn og det er mørkt i rommet ser jeg mange svarte prikker i bildet.

Man kan vel kanskje stille spørsmål ved hvor ofte man sitter i et mørkt rom og ser på en svart skjerm da... Kan ikke se at dette har noen som helst betydning i daglig bruk.

Det vil den fornuftige i hver og en av oss trolig si. Problemet er nok det at man i det hele tatt vet om problemet.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått enda en mandagstelefon... Når jeg har svart bakgrunn og det er mørkt i rommet ser jeg mange svarte prikker i bildet.

Man kan vel kanskje stille spørsmål ved hvor ofte man sitter i et mørkt rom og ser på en svart skjerm da... Kan ikke se at dette har noen som helst betydning i daglig bruk.

 

Helt klart, men går mer på prinsipper. Når jeg kjøper et produkt i denne prisklassen forventer jeg at det skal være i tipp-topp stand, enten jeg legger merke til det i daglig bruk eller ikke så skal det ikke være feil på skjermen.

Lenke til kommentar

På slutten av denne filmen kan man se hvordan flipcoveret blir når det blir bøyd bak:

 

Christoffero89: seriøst? 3 Nokia Lumia 800 og 3 Samsung GS3 DOA? 6 telefoner? Da snakker vi ikke bare uflaks, men something supernatural! :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre for å få Bank-ID på mobil til å fungere på denne?

Du trenger å aktivere bank ID via banken din. Gå på nettbanken din så finner du det der. Så vil det automatisk skje. Du kan enten velge mobil eller sånn brikke til engangs kode, så velger du mobil nummer. Du få en melding på skjermen og skriver inn koden :p that's it!

 

Har allerede gjort de stegene. Fungerte som bare det på min gamle telefon, men på S3 skjer ingenting...

Lenke til kommentar

Hit? Rosahvit? hmm hvordan skal du se dette? Fortell, skal se etter selv :)

trykk *#0*# på tastaturet. da kommer det opp en lcd test.

Ser ikke noe som helst problemer med min :p så er fornøyd. Ser ut som jeg har vært heldig da.

Ser noen poster om flipcasen. Den er rimelig pen å se på, så bestilte en selv, håper den kommer snart :)

 

Bestilte min fra cdon (den hvite). Kompisen min bestilte den blå.

Også, om noen vil ha en sykt billig docking station som var for gs2 som funker for gs3 også:

http://www.ebay.com/...=item33703ff79f

 

Ser ut som dette med gs3:

http://robbiekhan.co...ii/IMG_9254.jpg

Endret av johnd2407
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått enda en mandagstelefon... Når jeg har svart bakgrunn og det er mørkt i rommet ser jeg mange svarte prikker i bildet.

Man kan vel kanskje stille spørsmål ved hvor ofte man sitter i et mørkt rom og ser på en svart skjerm da... Kan ikke se at dette har noen som helst betydning i daglig bruk.

Jeg har hvertfall ingen ambisjoner om å sjekke mobilen så nøye. Får være greit om det ikke vises ved normal bruk. Skulle alle granske på den måten, så ville det blitt flere returnerte produkter og dyrere pris.

 

Det er ikke alltid at man bør søke forbrukerrettigheter for enhver pris, for det er alle de andre kundene som får slite med regninga..

Lenke til kommentar

 

Også, om noen vil ha en sykt billig docking station som var for gs2 som funker for gs3 også:

http://www.ebay.com/...=item33703ff79f

 

Ser ut som dette med gs3:

http://robbiekhan.co...ii/IMG_9254.jpg

 

 

Takk for tipset, tok å bestilte en nå :p Bestilte også 64GB minnekort tidligere i dag :D

 

Så får jeg håpe jeg får telefonen snart fra teknikmagasinet.. De sier at pakken er levert inn, men sporingsnummeret sier noe annet :hmm: kanskje noen har fått seg ny telefon i tollpost :p

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en pen bumper til S3? Har ikke funnet noen enda.

 

Forøvrig tips til hard case som har godt grep? De av dere som har Rock Case f.eks.: godt grep? :)

Rock case har meget godt grep. Det føles litt ut som et supertynt belegg med tekstil på utsiden av plasten. Vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar

Noen som har manglende sync når man er på wifi/wlan?

 

Her må jeg manuelt synce gmail, fotmob,facebook osv. Straks jeg går ut av wlanets rekkevide, hagler syncroniseringene som skulle vært der når jeg var tilkoplet wlan.

 

noen som har opplevd dette? min S2 funker fint med sync på wlan, og s3 er satt opp likt når det gjelder kontoer osv.

 

har også huket av i wifi instillingene at den skal beholde oppkoplingen i i dvalemodus også.

Lenke til kommentar

På slutten av denne filmen kan man se hvordan flipcoveret blir når det blir bøyd bak:

 

Christoffero89: seriøst? 3 Nokia Lumia 800 og 3 Samsung GS3 DOA? 6 telefoner? Da snakker vi ikke bare uflaks, men something supernatural! :p

 

Virker som samme symptomer en kompis av meg sliter med. Alt han tar i som er elektronikk blir enten ødelagt eller nekter å virke optimalt :p Uten unntak! Han kom vel til sin fjerde eller femte SII før han innså at han bare måtte leve med feilene :p Kjøpte ny PC - rambrikkene sluttet sakte men sikkert å fungere. Begynte å spille Diablo 3 - ble hacket etter en uke osv. osv.

Lenke til kommentar

Er det noen som får opp en forstyrrende hjelpestemme når man gjør visse ting med telefonen? Den kommer bare ved et par tilfeller. Det er når jeg tar to fingre og drar dem mot hverandre slik at jeg ser en thumbnail av hver desktop. Mannsstemmen forteller da at jeg "nå ser alle workspaces", e.l. Valget mitt annonseres igjen når jeg velger en slide.

 

Har noen peiling på hvordan jeg kan skru av dette? Har sjekket under accessibility og overalt ellers (tror jeg?), men finner ingenting.

 

Det rare er at det er kun ved disse to anledningene jeg blir fortalt hvilket valg jeg har foretatt. Ikke ved noen andre funksjoner.

Endret av Strandball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...