Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en server kjørende med et program. Problemet, er at jeg vil bare ha serveren på til visse tider. Har sett litt på programmering med at programmer/pcen slår seg av, men er dette oppsettet mulig:

 

1. Pcen slår seg på 15:00

2. Starter program: RUN.bat klokka 15:15

3. Skriver "save-all" (uten "-ene) hver halvtime i et program (skal finne ut hva det heter!) til klokka 17:00

4. Skriver "broadcast Reloading!" (uten "-ene) i programmet klokka 17:05

5. Skriver "stop" (uten "-ene, tror dere har forstått det nå) Klokka 17:06 i samme program

6. Stopper programmet klokka 17:10

7. Restarter pc klokka 17:15

8. Starter program: RUN.bat klokka 17:45

9. Skriver "save-all" (uten "-ene) hver halvtime i programmet nevnt tidligere til klokka 21:30

10. Skriver "broadcast Reloading!" i programmet klokka 21:35

11. Skriver "stop" i programmet klokka 21:36

12. Stopper programmet klokka 21:42

13. Restarter pc klokka 21:45

14. Starter program: RUN.bat klokka 22:15

15. Skriver "save-all" (uten "-ene) hver halvtime i et program (skal finne ut hva det heter igjen) til klokka 01:00

16. Skriver "broadcast Reloading!" i programmet klokka 01:05

17. Skriver "stop" i programmet klokka 01:06

18. Stopper programmet klokka 01:10

19. Stopper pcen klokka 01:12

Og så gjentar det hele seg hver dag.

 

Programmet er i cmd-form.

Håper på noen svar om dette først og fremst er mulig. I tillegg, må pcen logge inn automatisk selv i en viss bruker (som er administrator og trenger ikke passord).

RUN.bat er et lite "program" som starter et annet .jar program, og gir det en viss mengde RAM.

 

Håper på kjappe og gode svar!!!

 

Mvh

CasterAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en minecraft server. Dette er mulig vha. flere mulige tilnærminger.

 

For at PC'en skal skru seg på må du ha BIOS med støtte for å kunne skru på maskinen på gitte tidspunkt. Eventuelt hvis du har wake-on-lan støtte på nettverkskortet kan en annen maskin sende en pakke som starter den opp, men dette forutsetter at du har en annen maskin som står på på dette tidspunktet.

EDIT: Dersom du ikke har mulighet eller støtte for overstående kan du sette maskinen i standby/dvalemodus og la Task Sheduler ta den ut av standby/dvalemodus for å kjøre ønsket kommando. Den er ikke av, men jeg tipper dette vil fungere for deg.

 

Task Scheduler kan i Windows brukes til å kjøre kommandoer på ett gitt tidspunkt, gjør dette for å starte opp minecraft serveren din. Deretter bør du bruke en cron plugin til minecraft som kjører kommandoene dine til gitte tidspunkt. Dette forutsetter antageligvis en server mod, som bukkit. Siden den kjører uten en innlogget bruker må den ikke bruke GUI'en til serverprogrammet, da du ikke kan kjøre interaktive programmer uten en innlogget bruker.

 

Alternativt kan du logge på automatisk ved oppstart, du kan logge inn som en bruker automatisk i konfigurasjonen for brukere og deretter starte serveren i interaktiv modus. Enten vha task scheduler eller så kan du starte den automatisk når en bruker logger inn.

 

Deretter kan du i task scheduler bruke shutdown kommandoen for å skru av PC'en. For restart kan du bruke shutdown -r. Det er mulig task scheduler har noe innebygget for dette, men har ikke windows tilgjengelig for øyeblikket :)

Endret av process
Lenke til kommentar

Dette høres ut som en minecraft server. Dette er mulig vha. flere mulige tilnærminger.

 

For at PC'en skal skru seg på må du ha BIOS med støtte for å kunne skru på maskinen på gitte tidspunkt. Eventuelt hvis du har wake-on-lan støtte på nettverkskortet kan en annen maskin sende en pakke som starter den opp, men dette forutsetter at du har en annen maskin som står på på dette tidspunktet.

EDIT: Dersom du ikke har mulighet eller støtte for overstående kan du sette maskinen i standby/dvalemodus og la Task Sheduler ta den ut av standby/dvalemodus for å kjøre ønsket kommando. Den er ikke av, men jeg tipper dette vil fungere for deg.

 

Task Scheduler kan i Windows brukes til å kjøre kommandoer på ett gitt tidspunkt, gjør dette for å starte opp minecraft serveren din. Deretter bør du bruke en cron plugin til minecraft som kjører kommandoene dine til gitte tidspunkt. Dette forutsetter antageligvis en server mod, som bukkit. Siden den kjører uten en innlogget bruker må den ikke bruke GUI'en til serverprogrammet, da du ikke kan kjøre interaktive programmer uten en innlogget bruker.

 

Alternativt kan du logge på automatisk ved oppstart, du kan logge inn som en bruker automatisk i konfigurasjonen for brukere og deretter starte serveren i interaktiv modus. Enten vha task scheduler eller så kan du starte den automatisk når en bruker logger inn.

 

Deretter kan du i task scheduler bruke shutdown kommandoen for å skru av PC'en. For restart kan du bruke shutdown -r. Det er mulig task scheduler har noe innebygget for dette, men har ikke windows tilgjengelig for øyeblikket :)

 

Ja, det er bukkit :) Jeg kan få konfigurert en plugin til å autosave, men jeg er helt grønn på task scheduler. Er det mulig å få en fremgangsmåte for dette?

 

PS. autostop er kanskje litt vanskelig, men jeg skal se hva jeg kan med mine svært små java- og Googlekunnskaper

Lenke til kommentar

Task scheduler skal være ganske rett fram.

 

Google stiller med følgende guide for en innføring. Andre kan google sikkert også hjelpe med. Pek og klikk hele veien. Hvis du ikke er komfortabel med Task Scheduler kan du prøve WakeOnStandby, men jeg har ingen erfaring med dette programmet.

 

Bukkit har en auto shutdown plugin, men jeg ser at den ikke er fullstendig oppdatert, men jeg tror ikke det har skjedd så mye på Bukkit API'en som påvirker en såpass enkel funksjonalitet. Mulig du må prøve litt forskjellig, men har du fungerende autosave i kombinasjon med denne er mye gjort.

 

EDIT: ser i kommentarfeltet at det er en del problemer med auto shutdown plugin til bukkit, her må du nok søke litt på http://dev.bukkit.org/server-mods

 

Det skal ikke være nødvendig med noe programmering her, med mindre du vil bruke det som en øvelse, men dette er en god del vanskeligere enn et "Hello World"-program, spesielt hvis du vil gjøre alt i programmet.

 

Her finnes det allerede tilgjengelige verktøy for å gjøre det du trenger. Deler du opp problemet i mindre biter skal ikke dette være så vanskelig.

 

Mulig fremgangsmåte:

 

1) Sett task scheduler til å ta maskinen ut av standby for å kjøre bukkit

2) Sett opp bukkit autosave og autoshutdown plugins etter ønske.

3) Sett opp task scheduler til å sette maskinen i standby på et gitt tidspunkt (gjerne noen minutters marginer etter bukkit avsluttes).

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...