Gå til innhold

Siris "talefeil" gjør skam på Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vqktg8.jpgJa, etter 19 personer som har "anmeldt" mobilen på én amerikansk nettbutikk, er det ingen tvil om hvilken mobil som er best./end sarcasm.Det er en lite troverdig kilde. Er du ikke enig?

 

Siri ga et korrekt svar. Ikke et riktig svar, men et 100% teknisk korrekt svar basert på deres algoritmer og ressursene Siri benytter.

Gjør Siri fremdeles samme "talefeil" for andre produkter?

 

De ga kanskje et korrekt svar, men ikke et troverdig et.

Lenke til kommentar

I 1984 fantes ikke Google, ei heller noen websider som kunne indekseres. Folk snakket sammen ansikt til ansikt, folk som sto i nærheten kunne høre hva som ble sagt. Det meste av det ble aldri skrevet ned.

 

En jeg kjenner overhørte noe Steve Jobs svarte da en annen person beklaget at det ikke gikk an å putte mer RAM i Mac'en. Jeg vet ikke hvor lenge dette var før Mac 512K ble lansert, men det er velkjent at Steve Jobs kunne holde på en hemmlighet - og at han offentlig kunne argumentere mot funksjoner som det i ettertid viste seg at Apple allerede var i ferd med å utvikle internt. ("Video on a hand-held device", f.eks.)

 

Min "kilde" kunne ikke komme på noen ting som ville kreve mer enn 128K på en Mac i 1984, så han tenkte ikke noe mer over det da, men i ettertid har han moret seg over hvor lite de på den tiden forsto og hvor lite de ante om hva fremtiden ville bringe. Han er nå pensjonert og har ingen interesse av å utsette seg for sjikane og mishagsytringer - noe som dessverre er garantert når man sier noe om Apple og/eller Steve Jobs.

 

For meg er dette sitatet like korrekt som noe jeg f.eks. kunne ha lest i Jobs-biografien til Walter Isacsson. Jeg har det fra en troverdig kilde som jeg ikke har noen grunn til å tvile på. At andre kjører etter regler av typen "Find it on Google, or it didn't happen" får stå for deres egen regning.

 

At det tydeligvis virker som en rød klut på enkelte gjør kanskje at jeg beholder denne signaturen lenger enn jeg ellers hadde kommet til å gjøre. (Gamle spådommer om fremtiden som i ettertid ser ut som total skivebom - eller som kan tolkes dithen -, er tross alt ikke såå morsomme.)

 

edit: Eller kanskje ikke.

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forøvrig mange ting man kan ta Job på når det kommer til "folk trenger ikke x".

 

Det er det nok, men ta dette et annet sted. Jeg setter nå strek for sitat/signatur-diskusjonen. De som ønsker å fortsette kan kontakte nebrewfoz per PM.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding eller poster i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...