Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal bruke et sitat i en tekst, f.eks;

 

Han presset på avtrekkeren og så prosjektilen forplante seg midt i skallen på politimannen. Nå var loddet kastet.

 

Nå er loddet kastet er et sitat som Julius Cæsar sa når han gikk over Rubicon i år 49 e.v.t. (hvis jeg husker riktig). Hvordan skal jeg vise at dette er et sitat i teksten?

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar

Jeg. Er. Blank.

 

Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de.

 

Haha, samme her. Aner ikke om jeg har nok stoff, og blir så frustrert når jeg ikke vet oppgavene. Stresser veldig nå! Uææh ...

Lenke til kommentar

Eksemen imorgen :s

Hvis du skriver eksemen imorgen istedet for eksamen.. så får du nokk stryk iguess ? <3

Hvis du skriver nokk istedet for nok så får du nok stryk ;)

Hvis du skriver "istedet", i stedet for "i stedet" (mindfuck?), får du nok stryk du og :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg. Er. Blank.

 

Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de.

 

Prøv å les på tekstene i heftet og relater temaene til noe annet;) ELLER finn ut mer om de temaene som står i heftet (til sakprega)

 

Btw så er tekstene i heftet nært knyttet til heftet, så vi får nok minst en oppgave der vi ikke har bruk for annet enn heftet ;)

 

Det er fortsatt håp! Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis man skal bruke et sitat i en tekst, f.eks;

 

Han presset på avtrekkeren og så prosjektilen forplante seg midt i skallen på politimannen. Nå var loddet kastet.

 

Nå er loddet kastet er et sitat som Julius Cæsar sa når han gikk over Rubicon i år 49 e.v.t. (hvis jeg husker riktig). Hvordan skal jeg vise at dette er et sitat i teksten?

 

Kanskje ved å ha replikktegn (heter det anmerkningstegn?) ? Hvis det er skjønnlitterær er det nok ikke så greit å sitere, men kanskje du kan få frem gjennom teksten at J.C sa det? Noe alà : dette sitatet hadde han ventet på å få bruke... :p ?

 

Jeg. Er. Blank.

 

Føler jeg siutter godt fast når jeg ikke vet oppgaven... på tentamene har jeg funnet oppgavene før, og starta på de.

 

Haha, samme her. Aner ikke om jeg har nok stoff, og blir så frustrert når jeg ikke vet oppgavene. Stresser veldig nå! Uææh ...

 

Hva er det dere har samlet informasjon om?

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som trenger litt hjelp med noen forskjelige ord / dialektord eller noe sånt, så har jeg en liste jeg har redigert som jeg kommer til å bruke imorgen. :p Håper at jeg får respons! :) Jeg har hørt man får mere pluss ved å bruke avanserte ord! ;)
Tror dette blir en kjempe bra ressurs for meg på eksamen. Ettersom mange av ordene jeg sier jeg med mer trykk på, slik at jeg også i blandt skriver de på nesten samme måte som jeg sier de.

 

Vi blir anbefalt å bruke så mange av begrepene innenfor temaet som mulig. Dette viser at vi har kompetanse :wee:

 

Har du noen flere eksempler:D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...