Gå til innhold

Gtx 670, 680 eller 7970?


Anbefalte innlegg

Det er vel bare å ta av kjøleren å feste på en vannblokk slik som det alltid har vært.

Da får du ikke god kjøling på strømforsyningen eller VRAM, og det er like viktig som å kjøle selve GPUen om du skal nå høye klokker.

 

EDIT:

Vi trenger vel ikke gå for personangrep her?

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei? Selvfølgelig motsier jeg ikke han, når jeg er enig i alt han sier.

 

Det er en stor forskjell mellom det å være enig med noen og asskisse. Du får finne ut forskjellen selv da dette er ganske klart og tydelig.

 

Ta deg sammen, gå å se på litt Hentai du ;)

 

Ble du emosjonelt påvirket av det jeg skrev hvorav dette var ditt forsøk på å påvirke meg? :lol:

 

Da får du ikke god kjøling på strømforsyningen eller VRAM, og det er like viktig som å kjøle selve GPUen om du skal nå høye klokker.

 

De fleste vannblokker har da kjøling på resten av GPUen også? Har aldri hørt om en vannblokk som ikke kjøler resten av kortet.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei? Selvfølgelig motsier jeg ikke han, når jeg er enig i alt han sier.

 

Det er en stor forskjell mellom det å være enig med noen og asskisse. Du får finne ut forskjellen selv da dette er ganske klart og tydelig.

 

Ta deg sammen, gå å se på litt Hentai du ;)

 

Ble du emosjonelt påvirket av det jeg skrev hvorav dette var ditt forsøk på å påvirke meg? :lol:

 

Nei, skulle bare dra inn litt humor om den sære japanske kultur til ditt favør.

 

Men nå blir det for mye Off-Topic. På rett plass takk :)

Lenke til kommentar

Nei, skulle bare dra inn litt humor om den sære japanske kultur til ditt favør.

 

Men nå blir det for mye Off-Topic. På rett plass takk :)

 

Dersom du ikke ønsker å tukle deg bort i off-topic så hjelper det ikke så mye å kritisere den Japanske kulturen. Eller hva? :nei2:

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste vannblokker har da kjøling på resten av GPUen også? Har aldri hørt om en vannblokk som ikke kjøler resten av kortet.

OK:

Det finnes fullcover-blokk for GTX 680 reference-design. Dette designet må voltmoddes for å nå høyere spenninger enn maksimal boostspenning.

Det finnes et GTX 680 med spenningsjustering: 680 DirectCU2 TOP, dette har ingen fullcover-blokk og kan ikke kjøles like bra med GPU-only blokk.

 

 

@Tytte89:

Powercolor-kortet er 4 kr billigere, ellers får du akkurat det samme kortet. Begge bruker reference PCB og kjøler.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

De fleste vannblokker har da kjøling på resten av GPUen også? Har aldri hørt om en vannblokk som ikke kjøler resten av kortet.

OK:

Det finnes fullcover-blokk for GTX 680 reference-design. Dette designet må voltmoddes for å nå høyere spenninger enn maksimal boostspenning.

Det finnes et GTX 680 med spenningsjustering: 680 DirectCU2 TOP, dette har ingen fullcover-blokk og kan ikke kjøles like bra med GPU-only blokk.

 

 

@Tytte89:

Powercolor-kortet er 4 kr billigere, ellers får du akkurat det samme kortet. Begge bruker reference PCB og kjøler.

 

Ok. Det jeg syntes er vanskelig å svelge er hovedsakelig det faktum at alle de ulike anmeldelsene på nettet tester både stock og overklokkingsytelsen hvorav GTX 680 alltid blir konstatert som det beste valget. Hvorfor skal TS ta utgangspunkt i det du påstår i kontrast med alle andre anmeldelser?

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Ok. Det jeg syntes er vanskelig å svelge er hovedsakelig det faktum at alle de ulike anmeldelsene på nettet tester både stock og overklokkingsytelsen hvorav GTX 680 alltid blir konstatert som det beste valget. Hvorfor skal TS ta utgangspunkt i det du påstår i kontrast med alle andre anmeldelser?

Fordi 7970 er rundt 5% bak et 680 når begge er overklokket, og jeg fikk klokket kortet 10% lengre på vann fordi jeg kunne kjøre høyere spenning uten varme/støyproblemer?

Som jeg har sagt hele tida: 7970 har mye å vinne på vannkjøling, 680s og 670s mangel på spenningsregulering får vannkjøling til å virke som en bortkastet affære.

Lenke til kommentar

@Tytte89:

Powercolor-kortet er 4 kr billigere, ellers får du akkurat det samme kortet. Begge bruker reference PCB og kjøler.

 

Ikke glem også at Powercooler kortet har en maks oppløsning på 4096 x 2160 mens ASUS har "kun" 2560 x 1600. Så har du tenkt å kjøre flere enn 2 skjermer gå for PowerCooler kortet. ASUS kortet har igjen mye høyere minne-klokkehastighet enn PowerCooler, så gå for ASUS du hvis du ikke skal kjøre flere enn 2 skjermer.

Lenke til kommentar

Ikke glem også at Powercooler kortet har en maks oppløsning på 4096 x 2160 mens ASUS har "kun" 2560 x 1600. Så har du tenkt å kjøre flere enn 2 skjermer gå for PowerCooler kortet. ASUS kortet har igjen mye høyere minne-klokkehastighet enn PowerCooler, så gå for ASUS du hvis du ikke skal kjøre flere enn 2 skjermer.

Begge kort har displayport 1.2 som gir maks oppløsning på 4096x2160.

Komplett oppgir effektiv minnefrekvens på ASUS-kortet og faktisk minnefrekvens på Powercolor-kortet, begge to har samme båndbredde.

 

Forskjellene du ser er altså Komplett som har rotet det til nok en gang, når skal folk lære at spesifikasjonene de leser på komplett er totalt ubrukelige siden produktinfromasjonen tydeligvis er skrevet av inkompetente mennesker som ikke klarer å lese en webside engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...