Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stryker i fysikk 1.


Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste!

 

Har fått karakteren 1 på 8 prøver, og karakteren 2 på en prøve. og har en prøve i morgen. læreren sa at dersom jeg klarer en treer på denne prøven kan vi ta en prat, men jeg skjønner jo da at dette er mission impossible.

 

Derfor lurer jeg på: er det noen her som har strøket i fysikk og tatt det opp som privatist, i form av en eksamen og klart dette? :) er denne eksamen mulig for en idiot som ikke kan stort om fysikk? etter vg3 skal jeg søke meg inn på befalskolen i forsvaret, så hadde vært ganske kjipt å måtte utsette dette et år!

 

Håper på noen simple og bra svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neinei, men tenker at dersom jeg for eksempel får "Lys og bølgelengder", da får jeg jo 2 dager til å lese meg opp på det, og få kompiser som er flinke i fysikk til å hjelpe meg :D så nailer jeg framføringen, og blir dratt ned fra en 4er til en 2er på spørsmålene, så er jeg vel ganske fornøyd!

Lenke til kommentar

har pugget en del til den, ja! men greia er jo da at læreren er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Hun lager liksom en stor prøve med bare 6er spørsmål, også vurderer hun deg utfra hvor mye av den 6er oppgaven du klarer. så de fleste i klassen klarer alt eller ingenting

Lenke til kommentar

det er vell sånn at man får et kapittel, og får 2 forberedelsesdager på privatisteksamen også? hvis ikke, er jeg fucked.

Har aldri vært oppe til privatisteksamen selv, men har hørt at du trekker et tema og skal lage en presentasjon på 30 min, hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

dersom det er som en vanlig muntlig eksamen, skal jeg nok klare det. en kompis av meg i klassen får 6er, så får bare satse på at han setter av et par timer til å hjelpe meg med en god presentasjon :) takk gud for at det ikke er skriftlig! da hadde jeg endt opp som en 65 åring som endelig jublet over vitnemål fra vgs! :)

Lenke til kommentar

det er vell sånn at man får et kapittel, og får 2 forberedelsesdager på privatisteksamen også? hvis ikke, er jeg fucked.

 

Nei du får ikke 2 dagers forberedelse ved privatisteksamen. Du får opplyst et tema 30 min før du skal inn til eksamen. Det blir da ingen ordinær presentasjon, men vil være hovedsakelig utspørring om dette og et annet uforberedt tema.

 

Forøvrig skal vanlig muntlig eksamen absolutt ikke begrense seg til et kapittel.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Jeg tror privatist i fysikk 1 i fjor. Jeg møtte opp, ventet til det var 40 (ca så lang tid) minutter til det var min tur. Jeg trakk så et ark med en del oppgaver og fikk 40 minutter til å forberede meg. Da jeg var til høring ble jeg spurt om alle oppgavene/emnene på arket, samt fikk et forsøk som jeg måtte vise. De var dog veldig snille med meg på forsøket da jeg tok det som privatist, og aldri hadde utført forsøk før:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier du kan klare å lese et kapittel på 2 dager med noen venner, men likevel har du gitt opp på å klare en enkelt prøve til i dag. Du spekulerer i å ta opp fysikk i privatist istedet for å øve til en enkelt prøve. Hvis du ikke klarer en prøve hvor du vet i ukesvis på forhånd hva pensumet er, hvordan skal du da klare privatist eksamen? Det virker for meg som om du utsetter problemene dine. Med tanke på at du mest sannsynlig må ta privatist eksamen så ville jeg ha satt av tid hver dag til å øve, eller på en eller annen måte sette øvingen din i system. Fysikk er et forståelsesfag som du ikke kan memorere deg til slik som i andre fag. Eneste måten å bli god i fysikk er å jobbe mye med faget. Skippertak er rett og slett umulig for en nybegynner i fysikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ikke privatisteksamener gjennomført med den gamle eksamensformen? Jeg tok privatisteksamen i Biologi, og da var det gamlemåten de gjorde det på. Fikk en oppgave rett før eksamen som jeg fikk en 30 minutter til å forberede meg på, så fremførte jeg det, og så var det en uforberedt del etter det om et annet emne.

Lenke til kommentar

Mulig dette ikke er aktuelt, men du kan ta opp et annet fag og erstatte Fysikk 1 på vitnemålet. Må du ha realfagsfordypning er det kanskje lettere å beste en privatisteksamen i bilologi eller kjemi. Om du ikke trenger fordypning i realfag kan du jo velge blant mange andre fag som nok er mye lettere enn fysikk.

Lenke til kommentar

kan jeg ta opp et annet fag?? Jeg kan jo ikke gjøre annet enn å innrømme at jeg ikke har jobbet så altfor mye med fysikken. mistet all motivasjon når jeg øvde en uke før de første prøvene, og endte opp med et stryk. regner med at jeg ikke har anlegg for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...