Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pessimisten i meg sier:

  • Det kommer til å bli lettere å slå baller i bakrom. Forsvarspillere som ikke kan dempe, vil bety forsvarspillere som i hytt og pine bommer på klareringer. Typisk EA.
  • Det kommer til å bli lett(ere) å score på frispark.

Optimisten tror:

  • Det blir fantastisk.
  • Folk som kan håndte sticken er konger. (Jeg er kongen)
  • Det blir mulig å spille finere fotball

Sannheten ligger nok et sted mellom optimisten og pessimisten, men det er lenge siden jeg har vært skikkelig fornøyd med et FIFA spill nå. Alle store svakheter burde bli luket ut hvert år før det slippes, men allikevel ser FIFA-spillerne svakheter etter 20 + kamper.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Akkurat det der med at dommeren ser an situasjonen på bakgrunn av tidligere forskjeelser osv. tror jeg er en gigantisk fallgruve. Jeg sier ikke at det ikke blir å fungere, det kan godt hende det blir utrolig bra, men poenget er at det er en enorm fallgruve. Bommer de på det der kan det ødelegge hele spillet.

 

Alle vet at dommerne i FIFA er... lemfeldige, for å si det mildt. Du kan fort se 10 holdinger fra en spiller som ikke gir noe, mens 1 gir gult kort. Av erfaring kan det godt hende computeren får en liten fordel her, spesielt siden "skjønn" er ekstremt vanskelig å programmere.

Lenke til kommentar

Men du gleder deg til neste utgave siden du er i tråden her? :tease:

Fra spøk til revolver, jeg begynte i karrieremodus med Barnet da FIFA kom ut og ville ta de opp til PL. Nå er jeg i den 5. sesongen og har kommet meg dit... hva nå? Jeg føler ingen motivasjon for å spille kamper i Champions League eller Europa League mye pga. mangelen på atmosfære. Jeg føler ingen forskjell mellom å spille mot Stoke og Barcelona.

Lenke til kommentar

Forbedringer jeg håper på:

Når man slår en pasning til en som er på vei gjennom mens en annen vattnisse er på vei ut av offside fordi han dasser hjemover, så vil alltid vattnissen som står i offside springe etter ballen. Selv når man kansellerer handlingen til vattnissen vil dommeren blåse av for offside.

 

Fordel på offside - hater idiotisk stopp i spillet.

 

Raskere innkast. Nå hender det alt for ofte at spillere løper for å hente ballen, men i det dem kommer frem til ballen så har de glemt de egentlig holdt på med.

 

Scorebar som kommer etter en scoring nede på skjermen må kunne fjernes. Den skjuler jo 1/4 av skjermen, og tar ofte bort muligheten til å spille på den banehalvdelen så lenge den vises (5-10 sekund?).

 

Gjøre det langt vanskeligere å slå frispark etter f.eks. en offside situasjon direkte i bakro (høy gjennombrudd fra frisparket mot rask spiss/ving).

 

Vanskeligere å score fra distanse, spesielt med finesse. Nå går alt av skudd fra rundt 16-20 meter med finesse inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at FIFA framover bare blir mer og mer preget av "gimmicker". Fancy navn på ditt og datt. Det siste FIFA trenger nå er et nytt fintesystem og ihvertfall ikke et hentet fra FIFA Street!

 

Jeg blir nervøs hver gang FIFA 13 og FIFA Street nevnes i samme artikkel, det blir som om Grand Turismo hentet inspirasjon fra Mario Kart...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...