Gå til innhold

- Tenåringer står bak angrepene


Anbefalte innlegg

Vel, kildeartikkelen hos TV2 linker til informasjon som gjør det mulig, om du skulle befinne deg i nærheten av Østre Gausdal eller Kristiansand... ;)

 

Strengt tatt så lenker den til informasjon som noen har "gravd opp" uten noe som helst av beviser eller rettslig behandling. Om de i det hele tatt har noe med DDoSingen å gjøre gjenstår å se frem til en eventuell politietterforskning av angrepene er ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TV2 har også vært i kontakt med det lokale politiet til hjemstedet der minst to av guttene er fra, som ikke kjenner til saken.

 

Det også verd å merke seg at den særs aktive Twitter-kontoen til «DotNetFuckers» har vært helt helt død siden 4. mai.

 

Hardware.no har prøvd å komme i kontakt med den eldste av de identifiserte tenåringene, uten hell.

 

Spekulerer, men kanskje noen bør sjekke Nydalen (PST).

Lenke til kommentar

Vel, kildeartikkelen hos TV2 linker til informasjon som gjør det mulig, om du skulle befinne deg i nærheten av Østre Gausdal eller Kristiansand... ;)

 

Strengt tatt så lenker den til informasjon som noen har "gravd opp" uten noe som helst av beviser eller rettslig behandling. Om de i det hele tatt har noe med DDoSingen å gjøre gjenstår å se frem til en eventuell politietterforskning av angrepene er ferdig.

Bevisene er der, og nå viser det seg at minst én (alias "Hurpe Dot Net" ) av de to som så langt er arrestert av norsk politi sto på listen med 4 navn som Anonymous publiserte. Den beste delen av nyheten er at vedkommende er 19 år, og derfor kan dømmes til fengselsstraff og økonomisk erstatningsansvar, noe jeg håper skjer dersom vedkommende er delaktig i dette digitale hærverket.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Vel, kildeartikkelen hos TV2 linker til informasjon som gjør det mulig, om du skulle befinne deg i nærheten av Østre Gausdal eller Kristiansand... ;)

 

Strengt tatt så lenker den til informasjon som noen har "gravd opp" uten noe som helst av beviser eller rettslig behandling. Om de i det hele tatt har noe med DDoSingen å gjøre gjenstår å se frem til en eventuell politietterforskning av angrepene er ferdig.

Bevisene er der, og nå viser det seg at minst én (alias "Hurpe Dot Net" ) av de to som så langt er arrestert av norsk politi sto på listen med 4 navn som Anonymous publiserte. Den beste delen av nyheten er at vedkommende er 19 år, og derfor kan dømmes til fengselsstraff og økonomisk erstatningsansvar, noe jeg håper skjer dersom vedkommende er delaktig i dette digitale hærverket.

 

Så når Anonymous hacker seg inn i databaser verden over og legger ut personopplysninger i tusentall, ja, da er det greit, men når noen lite smarte unge mennesker gjør det samme: Nei, da skal nevnte Anonymous være "nettpoliti" og henge dem ut offentlig, enda det faktisk ikke er sikkert at det er disse fire menneskene som har gjort dette.

 

Anonymous er en gjeng svin som bør tas like hardt som denne kvartetten. Som Runar skrev så har vi sluttet med gapestokk her til lands.

 

Det å ødelegge fremtiden til andre mennesker, uansett hvem det er, ved noen tastetrykk er veldig enkelt og feigt. Jeg stiller spørsmål ved moralen og etikken til Anonymous. De er ganske tvetydige.

Lenke til kommentar

Så når Anonymous hacker seg inn i databaser verden over og legger ut personopplysninger i tusentall, ja, da er det greit, men når noen lite smarte unge mennesker gjør det samme: Nei, da skal nevnte Anonymous være "nettpoliti" og henge dem ut offentlig, enda det faktisk ikke er sikkert at det er disse fire menneskene som har gjort dette.

Jeg har ikke på noen måte forsvart det Anonymous driver med, eller det mennesker som hevder å tilhøre Anonymous gjør av ulovligheter, men kan likevel ikke se bort fra at informasjonen de legger ut i denne saken med stor sannsynlighet er ganske korrekt. Jeg applauderer ikke metodene til Anonymous, men jeg applauderer at noen av de som ser ut til å stå bak disse meningsløse DDoS-angrepene blir stilt til ansvar av påtalemakten.

 

Anonymous er en gjeng svin som bør tas like hardt som denne kvartetten. Som Runar skrev så har vi sluttet med gapestokk her til lands

Når mennesker som på en eller annen måte assosierer seg med Anonymous gjør digitalt hærverk eller annet faenskap skal disse menneskene selvsagt tas hardt for det, på lik linje med DotNetFuckers.

Dessuten, vi har langt fra sluttet med gapestokk her i landet, den eksisterer i beste velgående, spesielt for de som er på høyere nivå i politikk og næringsliv eller på en eller annen måte har stukket seg fram i media i helt urelaterte saker.

 

Det å ødelegge fremtiden til andre mennesker, uansett hvem det er, ved noen tastetrykk er veldig enkelt og feigt. Jeg stiller spørsmål ved moralen og etikken til Anonymous. De er ganske tvetydige.

Nå har disse idiotene i DotNetFuckers ødelagt sin egen framtid gjennom sin egen uansvarlige og feige oppførsel, og får derfor ikke min sympati.

Jeg stiller også store spørsmål ved Anonymous.

Lenke til kommentar

Norsk Tipping er en melkeku. Så når den forstyrres i melkinga, så skjer det tydeligvis ting i etterkant. :!:

 

Jeg synes saken er ganske artig. Er enig i han som tidligere nevnte at disse bedriftene/organisasjonene har bruk for å få brynt seg litt.

 

Er det kun jeg som syntes 1000 stykk enheter hørtes ut å være litt lite trafikk. Om websidene ikke tåler mer trafikk enn det, så sier jo det også en hel del. Eller er dette en stor skrivefeil i media, lurer jeg på?

 

Det går vel an å kjøpe seg ut av slik sårbarhet også. f.eks. gjennom tøffere hardware og kompetente IT-ansvarlige.

Endret av G
Lenke til kommentar
Norsk Tipping er en melkeku. Så når den forstyrres i melkinga, så skjer det tydeligvis ting i etterkant. :!: Jeg synes saken er ganske artig. Er enig i han som tidligere nevnte at disse bedriftene/organisasjonene har bruk for å få brynt seg litt. Er det kun jeg som syntes 1000 stykk enheter hørtes ut å være litt lite trafikk. Om websidene ikke tåler mer trafikk enn det, så sier jo det også en hel del. Eller er dette en stor skrivefeil i media, lurer jeg på? Det går vel an å kjøpe seg ut av slik sårbarhet også. f.eks. gjennom tøffere hardware og kompetente IT-ansvarlige.

 

Og du er klar over at regninga for dette faktisk havner hos deg og meg?

Lenke til kommentar

Så når Anonymous hacker seg inn i databaser verden over og legger ut personopplysninger i tusentall, ja, da er det greit, men når noen lite smarte unge mennesker gjør det samme: Nei, da skal nevnte Anonymous være "nettpoliti" og henge dem ut offentlig, enda det faktisk ikke er sikkert at det er disse fire menneskene som har gjort dette.

Jeg har ikke på noen måte forsvart det Anonymous driver med, eller det mennesker som hevder å tilhøre Anonymous gjør av ulovligheter, men kan likevel ikke se bort fra at informasjonen de legger ut i denne saken med stor sannsynlighet er ganske korrekt. Jeg applauderer ikke metodene til Anonymous, men jeg applauderer at noen av de som ser ut til å stå bak disse meningsløse DDoS-angrepene blir stilt til ansvar av påtalemakten.

 

Anonymous er en gjeng svin som bør tas like hardt som denne kvartetten. Som Runar skrev så har vi sluttet med gapestokk her til lands

Når mennesker som på en eller annen måte assosierer seg med Anonymous gjør digitalt hærverk eller annet faenskap skal disse menneskene selvsagt tas hardt for det, på lik linje med DotNetFuckers.

Dessuten, vi har langt fra sluttet med gapestokk her i landet, den eksisterer i beste velgående, spesielt for de som er på høyere nivå i politikk og næringsliv eller på en eller annen måte har stukket seg fram i media i helt urelaterte saker.

 

Det å ødelegge fremtiden til andre mennesker, uansett hvem det er, ved noen tastetrykk er veldig enkelt og feigt. Jeg stiller spørsmål ved moralen og etikken til Anonymous. De er ganske tvetydige.

Nå har disse idiotene i DotNetFuckers ødelagt sin egen framtid gjennom sin egen uansvarlige og feige oppførsel, og får derfor ikke min sympati.

Jeg stiller også store spørsmål ved Anonymous.

 

Jeg forsvarer på ingen måte DotNetFuckers, men når Anonymous går til angrep på dem så blir det litt som om forbrytere skulle straffe forbrytere. ;)

Lenke til kommentar

I mine øyne står NT for dobbeltmoral og griskhet uten like. Latterlig at de får reklamere så aggresivt som de gjør til tider, samtidig som nordmenn skal forbys å bruke andre tjenester enn NT, hjelper ikke at NT leverer det klart dårligste tilbudet på markedet heller.

 

Så de kan brenne :)

Lenke til kommentar

@xTep: Vi skal vel ikke glemme at Norsk Tipping fordeler hele overskuddet sitt tilbake til samfunnet, til idrett, kultur og frivillige organisasjoner.

Synes det er hakket bedre enn at pengene går i lomma på halvkriminelle virksomheter i utlandet - de samme som spammer oss ned med reklame gjennom diverse medier, for poker, betting og annet som er laget for å gjøre deg spillavhengig og loppe deg for det du har. Men om du foretrekker griskhet, bedrag og total mangel på moral, så skal ikke jeg forsøke å stoppe deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...