Gå til innhold

Wizzlee´s treningslogg -16år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest å bli større, men vil bli sterkere men har ikke sånn ekstremt behov for det. Men hvil klare og ta mye etterhvert for og kunne bragge litt :p

 

Pappa er motivasjon + youtube

 

Følger du RYP btw? Er kanskje best at du sier om du går på det eller noe lignende før jeg pirker :p Ja du vil selvfølgelig skryte, men du må huske at hvis du begynner på volum og jobber deg ned til styrke å vil du ha bygget på deg mye muskelvev samt en enorm styrke. Er i mine øyne mer imponerende å ta feks. 80kg 12 ganger i benkpress enn 100kg en gang.

 

Edit: Du er også veldig sterk! Skulle ønske jeg hadde samme muligheter da jeg var på din alder :( Hadde bare en vektstang og ikke noe stativ (utenom en benk) så kom aldri lenger enn 60kg knebøy :( Merker forskjell av å være på treningstudio. Bare husk å ikke ta snarveier og ikke trene for at du feks. er litt sliten er tett i nesa. Det som er definitivt det tyngste løftet er å komme seg ut av sofaen :p

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Mest å bli større, men vil bli sterkere men har ikke sånn ekstremt behov for det. Men hvil klare og ta mye etterhvert for og kunne bragge litt :p

 

Pappa er motivasjon + youtube

 

Følger du RYP btw? Er kanskje best at du sier om du går på det eller noe lignende før jeg pirker :p Ja du vil selvfølgelig skryte, men du må huske at hvis du begynner på volum og jobber deg ned til styrke å vil du ha bygget på deg mye muskelvev samt en enorm styrke. Er i mine øyne mer imponerende å ta feks. 80kg 12 ganger i benkpress enn 100kg en gang.

 

Jeg trener RYP, er inne i tredje uke :)

Lenke til kommentar

Jeg trener RYP, er inne i tredje uke :)

 

Ok, bare fortsett med det :) Det går også fint å modere den litt, se heller på RYP som veiledning eller et verktøy enn noe du må følge slavisk ;) Men du burde følge tipset deres om å ta baseøvelser først (tenker på markløft) for å så gå ned mot isolasjonsøvelser (eksempel bicepscurl). Når man følger RYP, trener man da 3 ganger i uka?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Ok, bare fortsett med det :) Det går også fint å modere den litt, se heller på RYP som veiledning eller et verktøy enn noe du må følge slavisk ;) Men du burde følge tipset deres om å ta baseøvelser først (tenker på markløft) for å så gå ned mot isolasjonsøvelser (eksempel bicepscurl). Når man følger RYP, trener man da 3 ganger i uka?

Slik jeg har forstått det er det en der man trener 3 ganger i uken og en der man trener 4. Markløft er faktisk ikke med på RYP programmet jeg trener, la det til selv. Gleder meg til jeg er ferdig med 3 ganger i uken og kan gå over til 4 ganger fordi jeg liker å trene på studio selv om jeg kanskje ikke får noe mer muskler av det. Har heller ikke så mye å gjøre på fritiden.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er hvordan dere klarer og så manualene opp? Når jeg kommer til 4x4 har jeg 26 kg på slutten, sliter nok med og få vektene opp i starten allerede, i skråbenk altså.

 

Er det grunnprogrammet eller "Ekstrem muskelvekst"-versjonen av RYP du følger?

Yes sir :)

Lenke til kommentar

Legg manualene på lårene og "spark" dem opp på brystet. Det er ikke noe problem å få til. Det blir verre når du begynner å trene arnoldpress tungt og er sterkere i skuldrene enn i bicepsene. Da er det ikke mulig å sparke manualene opp, så da må du nesten be noen om hjelp til å få dem opp.

Lenke til kommentar

Knebøy 45kg x8 4 set

Skråbenk manualer 20kg(per hånd) x8 4set

Roing bredt 50kg x8 4set

Arnold Press 12kg x8 4 set .

Bicepscurl 22.5kg x8 3set

Pushdown med stang 55kg x8 3set

cablecrunch 65kg x8 4 set

Markløft 77.5kg x8 2 set

 

intensity rules

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Du må ikke følge progresjonen i programmet slavisk. Hvis du synes at det går greit, er det lov å ta en rep eller to ekstra eller legge på et par kg og ligge litt i forkant av programmet. Eller hvis du for eksempel skal ha en vekt et sted mellom 20 kg og 22 kg, så kan du begynne med to sett med 20 kg og så ta to sett med 22 kg. På den måten blir progresjonen mer jevn, istedenfor å gå i store rykk og napp på øvelser som arnoldpress og bicepscurl.

Lenke til kommentar

Legg manualene på lårene og "spark" dem opp på brystet. Det er ikke noe problem å få til. Det blir verre når du begynner å trene arnoldpress tungt og er sterkere i skuldrene enn i bicepsene. Da er det ikke mulig å sparke manualene opp, så da må du nesten be noen om hjelp til å få dem opp.

Selv så gjør jeg noe alà det man gjør når man trener "støt" for å få opp manualene.

Jeg står oppreist med manualene på låret. Også gjør jeg ett "hopp", imens jeg "kaster" manualene opp i luften. Får så å plasere de på skuldrene.

Så er det bare å sette seg ned for å starte med løftene.

 

Føler selv at jeg sparer mye energi på dette, pluss at skuldrene mine ikke liker at jeg løfter opp manualene fra lår til skuldre når jeg sitter.

Enda ikke sett noen gjøre det samme tho, men har vært oppe på 35kg med manualer i skulderpress. Aldri vært noe problem å få de opp på denne måten :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Du må ikke følge progresjonen i programmet slavisk. Hvis du synes at det går greit, er det lov å ta en rep eller to ekstra eller legge på et par kg og ligge litt i forkant av programmet. Eller hvis du for eksempel skal ha en vekt et sted mellom 20 kg og 22 kg, så kan du begynne med to sett med 20 kg og så ta to sett med 22 kg. På den måten blir progresjonen mer jevn, istedenfor å gå i store rykk og napp på øvelser som arnoldpress og bicepscurl.

Da blir det økning i knebøy og Pushdown med stang sikkert :p

Lenke til kommentar

Knebøy 50kg x8 4 set

Skråbenk manualer 20kg(per hånd) x8 4set

Roing bredt 51kg x8 4set

Arnold Press 12kg x8 4 set .

Bicepscurl 25kg x8 3set (klarte bare 6 rep siste settet, korte pauser)

Pushdown med stang 57kg x8 3set

cablecrunch 70kg x8 4 set

Markløft 77.5kg x8 2 set

 

Det ble ekstremt intenst på slutten, svetten sprutet jo .. :D

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Det er sånn det skal være. Tar du øvelsene i den rekkefølgen du skriver dem opp? Du kan ha fordel av å ta markløft tidligere, som øvelse nummer 3 for eksempel.

Tar dem i den rekkefølgen, har vurdert og bytte rekkefølgen fordi kroppen venner seg til det og sparer energi(husker ikke hva det heter :p) Men regner at det er en grunn til at RYP er satt opp sånn. Er bare denne uken + 2 uker til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...