Gå til innhold

Wizzlee´s treningslogg -16år


Anbefalte innlegg

Sannsynligvis glykogen ja.

 

Når man er nybegynner har man mer igjen av å trene hele kroppen 3 ganger i uken enn å isolere og (over)trene hver muskelgruppe én gang hver uke. All trening fungerer på nybegynnere, men hvorfor velge et program man får mye mindre igjen for?

Skal starte med RYP EM driver og prøver fram med 10 RM nå :p starter på mandag med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta heller rådet til Tech Nutrition og gå gjennom grunnprogrammet en gang først, slik at du får den grunnleggende styrken som er nødvendig. Det i seg selv vil også gi økt styrke og muskelvekst, så du taper ikke noe tid på det.

Det er ett nesten helt likt program, så blir det ja :p

Lenke til kommentar

Men idag så prøve jeg meg litt frem. :)

 

Knebøy 40kg x10 3 set

Skråbenk manualer 18kg(per hånd) x10 3set

Roing bredt Glemte det :blush:

Arnold Press 10kg x10 3 set Var så sliten etter skråbenk at jeg såvidt klarte det, må ta lenger pause.

Bicepscurl 20kg x10 3 set Tror jeg tar 22.5 neste gang

Tricepspress 16kg x10 3 set Fikk vondt i albuen, kan jeg bytte med Pulldown stang?

cablecrunch 60kg x10 3 set

Markløft 70kg x10 2 set

 

Ble usikker på om jeg gjorde cablecrunch riktig. Jeg trenger noe så jeg får trent sidene av magen.

Formen var ikke så god idag, så prøve frem med 10 rep på lørdag før jeg starter på mandag :)

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Knebøy 40kg x10 3 set

Skråbenk manualer 18kg(per hånd) x10 3set

Roing bredt 40kg/45kg/50kg/ x10 3set

Arnold Press 10kg x10 3 set .

Bicepscurl 20kg x10 3 set

Pushdown med stang 50/55/60 x10 3set

cablecrunch 60kg x10 3 set

Markløft 70kg x10 2 set

 

Denne treningen var bedre enn den forrige, føler fortsatt at jeg kunne ha hatt litt mer futt.

Lenke til kommentar

Hvis det er tungt, går du ned på vektene. De første par ukene skal være relativt lette, så blir det tyngre etter hvert. Hvis du ikke klarer settene eller teknikken begynner å svikte allerede nå, vil det fort bli for tungt å øke og henge med i programmet. Så skal det vel være sett med 12 repetisjoner, ikke 10?

Lenke til kommentar

Hvis det er tungt, går du ned på vektene. De første par ukene skal være relativt lette, så blir det tyngre etter hvert. Hvis du ikke klarer settene eller teknikken begynner å svikte allerede nå, vil det fort bli for tungt å øke og henge med i programmet. Så skal det vel være sett med 12 repetisjoner, ikke 10?

Det har bare vært fordi jeg har fått for lite søvn, mye skolearbeid, jobb og stress.

Lenke til kommentar

Hvis det er tungt, går du ned på vektene. De første par ukene skal være relativt lette, så blir det tyngre etter hvert. Hvis du ikke klarer settene eller teknikken begynner å svikte allerede nå, vil det fort bli for tungt å øke og henge med i programmet. Så skal det vel være sett med 12 repetisjoner, ikke 10?

Det har bare vært fordi jeg har fått for lite søvn, mye skolearbeid, jobb og stress.

 

Er det ikke alltid slik? Når vil du noen gang kunne slippe unna med å sove så lenge du vil, ikke gjøre skolearbeid, jobbe eller gjøre noe annet som kan medføre stress? Du må bare belage deg på å finne en rutine som fungerer i hverdagen og ikke er avhengig av at du alltid er i toppform.

 

Det er vel ikke nødvendig å si, men teknikk er veldig viktig. Jeg synes at du starter litt vel tungt på markløft, men nå vet ikke jeg om du har trent mye markløft før. Det gjelder kanskje flere øvelser også. Som storken sier for eksempel, skal ikke hofta få noe trening når du trener bicepscurl.

Lenke til kommentar

Er det ikke alltid slik? Når vil du noen gang kunne slippe unna med å sove så lenge du vil, ikke gjøre skolearbeid, jobbe eller gjøre noe annet som kan medføre stress? Du må bare belage deg på å finne en rutine som fungerer i hverdagen og ikke er avhengig av at du alltid er i toppform.

 

Det er vel ikke nødvendig å si, men teknikk er veldig viktig. Jeg synes at du starter litt vel tungt på markløft, men nå vet ikke jeg om du har trent mye markløft før. Det gjelder kanskje flere øvelser også. Som storken sier for eksempel, skal ikke hofta få noe trening når du trener bicepscurl.

Jeg er bare midt i eksamens tider, tentamen og lærerene kjører masse prøver og fremføringer før dem skal sette karakter.

Lenke til kommentar

Hvilken teknikk bruker du for å få opp 20kg x10 i bicepscurl? Får hofta like mye trening som bicepene kanskje?

20kg er ikke noe problem det da? eller snakker du om manualer?

 

Tenkte det var manualer :wee: Men ja, da gir det mer mening ;) Ser så fryktelig mange som sløser så alt for mye tid på bicepscurls med elendig teknikk :nei2:

Lenke til kommentar

Tenkte det var manualer :wee: Men ja, da gir det mer mening ;) Ser så fryktelig mange som sløser så alt for mye tid på bicepscurls med elendig teknikk :nei2:

Neiei, prøver alltid å ha så riktig teknikk som mulig. Hvis jeg merker at jeg ikke klarer og fortsette med riktig teknikk fordi jeg er sliten gir jeg meg alltid. :)

Lenke til kommentar

Det var en på treningssenteret som kommenterte at jeg gikk for dypt, noen sier helt ned, andre sier rett forbi 90grader.. Jeg blir forvirret :(

 

Knebøy 32.5kg x12 3 set

Skråbenk manualer 15kg(per hånd) x12 3set

Roing bredt 38kg x12 3set

Arnold Press 8kg x12 3 set .

Bicepscurl 17.5kg x12 3 set

Pushdown med stang 42kg x12 3set

cablecrunch 51kg så (mange jeg klarer) 3 set

Markløft 60kg x12 2 set

 

Morgentrening, alltid gøy :D

Lenke til kommentar

Det kan hende, men dybde er det i hvert fall ingenting galt med. Han som kommenterte det, gjorde det enten fordi han ikke klarer å gå dypt selv eller ikke vet bedre. Hvordan så hans egne knebøy ut, hvis du så det? Var det nærmere halvbøy?

Han viste ca sånn729x.jpg

 

---------------------------------------

 

Burde jeg legge ut bilder? Er redd for at noen jeg kjenner skal finne loggen å se bildene.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Hoftebenet bør i hvert fall være under knehøyde, altså et hakk lavere enn på det bildet. Hvis du føler at du har kontroll på teknikken, du ikke legge ut bilder. Gjør heller det hvis du noen gang får vondt eller er usikker på noe. Hvis noen ser bilder av deg, så ser de bare hvor sterk du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...