Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny gaming pc, men vet ikke helt hvilke deler / spec jeg skal gå for. Prøver å få mest mulig for pengene, ønsker å bruke rundt 20000,- kr til sammen. Har funnet noen deler fra komplett.no som kommer på 25000,- men vet ikke om dette er et bra kjøp eller ikke. Trenger hjelp og gjerne noen gode forslag. Her er delene jeg har funnet fram til så langt:

 

Kabinett:Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort

Strømforsyning: Corsair HX 1050W PSU

Hovedkort: MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Prosessorer: Intel® Core i7-2600K

Vannkjølingssystem CPU (lukket): Antec Kuhler H2O 920

DDR3 minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Skjermkort: 2x XFX Radeon HD 7970 3GB

Harddisk SSD: 2x Kingston HyperX SSD 120GB 2.5"

Harddisk: Seagate Barracuda® 1TB

Optisk leser/brenner: Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19

Operativsystem: Hva er forskjellen mellom Microsoft Windows 7 Ultimate 64bit og Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit? (skal kun brukes til gaming)

 

Takker for alle fine svar og tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss pcen skal kun brukes til gaming, så trenger du ikke i7 2600k, i5 2500k holder i lange baner. Du trenger ikke to SSD'er da det har ingen nytte og koster mer penger. Kjør på med en 2TB HDD istedet. Jeg vet ingenting om HyperX SSD'en men jeg ville gått for Intel 520 istedet. (Noen får komme å rette meg viss det er feil) Crossfire/SLI skjer det som oftes mange feil, selv om det kansje aldri har skjedd med deg/en kompis, så skjer det stadig vekk så jeg vil heller anbefale ett GTX680/690, eller faktisk HD7870 da dette ikke koster så mye så kan du heller oppgradere om to år da HD7970 uansett er utdatert og funker ikke på top lengre.

Det er unødvendig med noe annet enn Home Premium for gaming, så gå for den billigeste utgaven.

Jeg vet heller ikke noe om Kingston rammen, men jeg ville anbefalt Corsair Vengeance LP, og du trenger ikke mer en 8GB for gaming.

Strømforsyningen du har valgt er ikke så bra heller da den er laget av CWT (folk pleier å kjøpe Corsair PSU'er pga kvalitet, men CWT har ikke så mye kvalitet etter det jeg har hørt. Velg en Corsair HX 650W da den holder i lange baner og er laget av Seasonic som er folk som lager kvalitet. HD7870 tar ikke mye strøm uansett og holder ilange baner uansett opp til to år, som du da igjen du burde bytte skjermkort.

Anbefaler og velge Asus Z77 versjonen, og siden du vil bruke penger så velg Z77-V Pro, (eller kan du søke og se hva du får ut av de mer dyrere som deluxe) Kabinettet ville jeg heller anbefalt Corsair 550D siden de er ganske like men 550D er støydempet. For vannkjøling ville jeg gått for Corsairs'produkter, som feks H100.

 

post-251819-0-25923400-1336210498_thumb.png

Kjøpt på dustinhome da dette er en mye billigere og skal ha bedre service. Frakten er itilegg bare 99kr.

 

Oppsettet blir da slikt som dette, og det trenger ikke å koste mer, for når det kommer til gaming så trenger den ikke å koste mer en 12-14k uten at du skal oppnå full ytelse og kvalitet. Ta å spar resten av pengene dine og kjøp heller ett nytt skjermkort om to år, og du har topp gaming pc igjen.

Viss du er ivrig etter å bruke penger kan du evt invistere i top gaming utstyr, som feks: Mekanisk tastatur, god mus, topp headset, 120HZ skjerm.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

hallo :)

 

kan begynne med en sammenligning av de forskjellige Windows versjonene her: http://windows.micro...roducts/compare

 

for det første så ville jeg ikke brukt mer enn maks 15000kr på en gaming PC, for 15000kr vil du komme til vippepunktet mellom dyr PC og det som vil være bortkastet. jeg anbefaler å bruke http://Dustinhome.no som butikk pga. det er billigere enn komplett.no.

 

her er ett oppsett jeg vil kalle optimalt for gaming:

 

post-227710-0-28524400-1336210135_thumb.png

 

Harddisk: god og billig harddisk, rett og slett.

 

SSD: den mest stabile og raskeste SSDen på markedet i dag.

 

Strømforsyning: strømforsyning av god kvalitet basert på Seasonic X serien, leverer nok strøm for å kjøre 2 stk. GTX 680 i SLi med resten av PCen og overklokking.

 

Optisk drev: grei og billig.

 

Minne: godt og billig minne, 8GB vil være nok til å drive en gaming PC, egentlig så vil du aldri klare å bruke mer enn 5GB minne mens du gamer, med andre programmer oppe. minnet følger også fargen til hovedkort og CPU kjøler

 

Kabinett: du valgte det selv, så her er det ikke mye annet å si enn at det er ett veldig godt kabinett.

 

Grafikkort: det beste grafikkortet på markedet med den beste kjøleren, det er bare ett kort fordi ved bruk av flere kort vil du komme til driverproblemer og microstutter.

 

Prosessor: denne er den beste på markedet til gaming, den er lik som i7 bare at den mangler en funksjon kalt hyperthreading. den funksjonen vil ikke brukes i gaming uansett.

 

Hovedkort: veldig godt hovedkort for penga med mange gode funksjoner, til og med trådløst nettverk innebygget.

 

Operativsystem: her må du jo se om du faktisk trenger noe Pro eller Ultimate versjon.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Takk for gode svar folkens! Har bare noen få spørsmål. Setter dustinhome pcen sammen for deg når man bestiller delene, eller må dette gjøres selv? For jeg har ingen peiling på å sette sammen komponenter.

Jeg skal også bruke PC-en til HD streaming, men dere tror fortsatt det vil holde med en i5 prosessor? Jeg kjøpte meg en gaming pc i fjor, brukte rundt 10000,- på den, og er lite fornøyd med hva jeg fikk. Så ønsker å gjøre dette skikkelig, å ikke gå på samme smell igjen.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar folkens! Har bare noen få spørsmål. Setter dustinhome pcen sammen for deg når man bestiller delene, eller må dette gjøres selv? For jeg har ingen peiling på å sette sammen komponenter.

Jeg skal også bruke PC-en til HD streaming, men dere tror fortsatt det vil holde med en i5 prosessor? Jeg kjøpte meg en gaming pc i fjor, brukte rundt 10000,- på den, og er lite fornøyd med hva jeg fikk. Så ønsker å gjøre dette skikkelig, å ikke gå på samme smell igjen.

 

Kjøper du ferdigbygget så går du vanligvis på en smell. Jeg er usikker, men viss du vil sikre deg kan du alltids velge en i7 2600k/Ivy Bridge modellen.

Og nei, dustinhome bygger ikke denne pcen for deg, men de bygger andre pcer, men det vil jeg heller anbefale.

 

Å bygge pc er veldig lett, bare se her:

 

Lenke til kommentar

Okay. Har funnet fram noen nye deler nå. Passer dette bra sammen, og vil det fungere?

 

Nei, for du har valgt en 2011 socket CPU, og HK socketen er 1155. Men ellers så er det bare til å bytte til en prosessoren til en LGA1155 prosessor.

 

Denne viss du har tenkt til å redigere mye og store prosjekter feks:

http://www.dustinhome.no/product/5010622178/intel-core-i7-3770k-3-5ghz-8mb-s-1155-ivy/

Til gaming gir deg den umerkbar lite mer ytelse.

 

Viss du skal bare game (og da kansje små redigere) så velg denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010622176/intel-core-i5-3570k-3-4ghz-6mb-s-1155-ivy/

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

jeg kan ikke alt for mye om data men ser ut som om hoved kort og prosessor ikke passer sammen her du må velge endten 2011 eller 1155

 

jeg kan ikke alt for mye om data men ser ut som om hoved kort og prosessor ikke passer sammen her du må velge endten 2011 eller 1155

oops sorry tok lang tid føre siden opdaterte seg jeg så nemlig på filmen føre jeg svarte ser du har fått litt hjelp :)

 

er vel heller ikke behov for 1200w tror det holder lenge med 750 eller 650 w

Lenke til kommentar

jeg ser ikke noe feil men synes fortsatt 1200w er litt mye. mulig det er mange god billigere varianter her som sakt tror 750 w holder i masse vis selv om du skal kjøre SLI eller sette inn mange hardisker. det er jo 1000 kr mindre med en gang. Jeg tror også at det er plass til H100 vannkjøling men hørt at det er mange kabinetter som ikke gir god nok plass til denne men det lar jeg noen andre svare på. har gitt råd og hva jeg tror jeg kan her nå. Ser ut som om det passer sammen;)

Lenke til kommentar

Som de over sier, så er PSU'en du har valgt en del overkill. En Corsair HX vil være nok til behov, jeg låver deg. Som jeg har forklart før så prøver ikke de som lager teknologien for å gjøre at ting skal bruke mer strøm, men motsatt. Om noen år så trenger vi sikkert ikke så store PSU'er som 650W engang.

 

Viss du vil forsikre deg å kjøre på med 750W så kan jeg anbefale AX 750 da den også er laget av Seasonic:

http://www.dustinhome.no/product/5010545851/corsair-ax-750w-professional-series-modular-psu/

 

Og så har du TX v2 750, men den er ikke modulær og det kommer godt med.

Det er 400kr i forskjell, omtrent det så får nå du selv velge om 400kr er verdt modulære kabler.

http://www.dustinhome.no/product/5010586858/corsair-tx-750w-v2-atx12v-2-3-eps12v-psu/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...