Gå til innhold

Test: Samsung UE55ES8005


Anbefalte innlegg

Fikk 55lm670t til 14000 lapper. Jobbet på Expert før i tida. Kunne fått es8005 til 18k.

 

Skrekkelig mye du betalte da? Nå skriver du ikke om det er 100, 200 eller 1000-lapper, Men selv de minste sedlene utgjør en salig pris.... På den annen side, du tjener vel rått som butikkselger også?

 

LOL

 

(klarte ikke å dy meg...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner tilbakemelding i forhold til input-lag ved spilling.

 

Trenger ikke være så voldsomt vitenskapelig annet enn at man tester mot en god PC monitor så får man fort inntrykk av om det er vesentlig lagg. Eks. ser man det lett ved å koble til TV ( HDMI ) og Monitor ( DVI / DP ) til en PC samtidig, utvide skrivebordet over begge skjermer og dra musa over begge skjermflatene. En slik feedback med sammenligninger av inntrykk fra flere TVer mot samme "referanse" PC monitor vil være verdifult for oss som skal kjøpe TV også for spilling. Får man til en bedre målemetode for dette hadde det vært topp men om ikke kan man gjøre en slik improvisert type test.

 

I tillegg at man tester panorering mm. ved film/tv avspilling som virker å være et problem på noen (også raske bevegelser på enkelte).

Ellers en mulig mangel at man ikke har vridbar fot når man først skal bruke en fot. Dreieplater tilhører fortiden og dens virkelig tunge, store drog.

De fleste klarer seg kanskje uten vridbar fot med god plassering av TVen men jeg har hatt bruk for denne av og til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Veldig pen og alt høres veldig bra ut. men har sikkert noen minus slik som forrige modell...

Har en 55" d8005, i løpet av de 8 månedene jeg har hatt den har det nesten ikke blitt lansert noen nye apper.

 

Allshare høres veldig fantastisk ut, men kan spille veldig lite formater og man er avhengig av ett program (på PCen som er server/deler) som kan transkode alt for den.

Av digital lyd støtter tven dolby digital og ac3, men den nedskalerer alt til stereo på den optiske lydutgangen (yey, 1985 here i come).

Har prøvd å få svar fra samsung support på dette men de gir veldig unnvikende svar... (ved bruk av den interne tuneren får man dolby digital lyd på discovery hd og nat geo hd)

 

Den interne tuneren har også litt igjen til den kan måle seg med en vanlig tuner...hoved minuset her er at den ikke viser info ved kanalbytte. alternativt kan man bla i epg'en, men denne lagger mye når man blar:(

HVER gang man skrur på tven sier den også noe som at verifisering vellykket-> trykke på ok knapp

 

Konklusjon: En fantastisk tv som faller til midt på treet pga at de skal presse mye funksjonalitet inn som bare fungerer sånn passe

Pluss for design

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Kjøpte meg dette vidunderet forrige uke når elkjøp hadde tilbud på den. MEGET fornøyd :)

Gikk fra forrige generasjon Panasonic Plasma til denne.

 

Etter mye tukling og leting har jeg omsider funnet gode innstillinger for meg og mitt bruk, så bildekvaliteten er upåklagelig for min del. Er dog et par små frustrasjonsmomenter.

 

Smarthub oppleves som noe ustabilt, samt at diverse apps knapt nok fungerer. Mest frustrerende er det dog at anynet+ aktiveres i hytt og gevær til tross for at jeg har slått det av utallige ganger, styrer nemlig alt fra hjemmekinoen, som viser volumindikator etc på tv bildet. Når anynet+ blir aktivert viser både hjemmekinoens OG anynet indikatorene for feks volum. Tar riktignok bare 3 sekunder å deaktivere anynet igjen, men frustrerende none the less.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...