Gå til innhold

Inntjeningen stuper for HTC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv sett på telefoner siden 3 kvartal ifjor, og jeg jar kommet til en ting, htc og samsung er de beste (jeg SKAL ha android telefon) men htc stiller med noen dårlige løsninger som ikke akkurat vinner i kampen mot galaxy note og galaxy II, som feks mangel av minnekort i mange telefoner, de er heletiden litt dyrere enn samsung og ingen "top" telefon ala de nevnte samsung telefoene, det hjelper ikke kjøperen og ha 4-5 netsten gode telefoner når konkurenten bare har 2 som er litt bedre på alt.

 

Og slutt og nevne sense det er slik i android verden du betsemmer selv, om du ikke liker det ene finnes det andre bedre løsninger for deg i markets. Sense er et pluss og et minus, det kommer alt ann på hva du liker ;-)

Lenke til kommentar

Synes dere er litt sent ute her, tror HTC er i fremgang igjen etter lanseringen av One serien.

 

One serien kommer ikke til å dra opp inntektene noe betraktelig, grunnen er som jeg har sagt så mange ganger før: De er for høyt priset!

De aller fleste vil ha valuta for pengene,å ja selv om telefonene er bra får man like bra billigere fra andre produsenter, da velges HTC naturlig bort.

Feil markedsførings strategi (vektlegging på aspekter som i realiteten ikke er så bra) gjør også sitt for å strupe HTC salget.

Lenke til kommentar

Enig, skjønner ikke hvorfor de fokuserer så mye på kamera i one x, det er ikke så fantastisk. I mine øyne er det uviktig, men hvis jeg hadde kjøpt den på der grunnlaget ville jeg nok vært skuffet.

 

Dog bruker de virkelig mye tid og penger på markedsføring av den, og jeg tror det hjelper, jeg har flere venner som har kjøpt den, og så lenge har den jo ikke vært på markedet.

 

Man skal også huske verden er større enn Norge. Jeg kjøpte min i singapore, der de virkelig kjørte gigantiske reklamekampanjer. Pisen der var lavere enn galaxy nexus, og bare et par hundrede dyrere enn SII... Også der hadde den solgt bra den første uken.

 

Ergo, tar det lang tid før S3 kommer i butikken eller at dens specs / utseende ikke er vesentlig bedre, tror jeg one x er med å bringe mye tiltrengt oppmerksomhet mot htc.

Så må vi bare se om de klarer å holde lovnadene om å ikke oversvømme markedet med modeller som ligner hverandre.

 

Lenke til kommentar

Xperia S ser jo ut som en plastsak som de trodde kom i 2000.. på 70-tallet.

 

2030, å det er hele poenget! Det handler om å realisere visjoner.

Å nei du du misforstår. Det ser ut som noe 70-tallets designere trodde kom til å komme i 2000. Vi er i 2012, og det finnes design som er så mye mer tiltalende enn Xperia S. Den smaker plastikk.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt noen fordeler med minnekort, og at det finnes noen som vil ha det. Men samtidig har jeg aldri hatt et større minnekort enn 8gb i noen av mine telefoner. Jeg tror de 25 GB som er ledig til lagringsminne i one x er mer enn nok for de aller fleste.

Kan ikke si jeg hadde noen probemer i galaxy nexus der det vel var under 13 gb ledig heller...

 

Men naturligvis, skal man absolutt dra rundt på 7 000 mp3-filer, eller 20 filmer til enhver tid, så er det vel et problem...

 

Har du ofte kjøpt et ekstra batteri til telefonen din forresten?

 

Enig i at htc aldri har fått helt dreisen på kamera. Det i one x er dog helt ok, og det er akkurat det jeg forventer av en mobil, helt ok... til alt annet finnes det *trommevirvel*; Kamera!

Lenke til kommentar

Xperia S ser jo ut som en plastsak som de trodde kom i 2000.. på 70-tallet.

 

2030, å det er hele poenget! Det handler om å realisere visjoner.

Å nei du du misforstår. Det ser ut som noe 70-tallets designere trodde kom til å komme i 2000. Vi er i 2012, og det finnes design som er så mye mer tiltalende enn Xperia S. Den smaker plastikk.

 

Nei jeg forsto deg :) men framtidsmessig fra 70-tallet er det 2030 ca. Å det var en visjon som Sony realiserte med Xperia S.

Jeg personlig synes ingen telefoner kan konkurrere med Xperia S' høyteknologiske industridesign.

One X minner for mye om Desire HD, noe som betyr at HTC ikke har endret designet særlig mye. Joda, den er pen, men den føles på ingen måte ny.

Lenke til kommentar

Har du ofte kjøpt et ekstra batteri til telefonen din forresten?

 

Enig i at htc aldri har fått helt dreisen på kamera. Det i one x er dog helt ok, og det er akkurat det jeg forventer av en mobil, helt ok... til alt annet finnes det *trommevirvel*; Kamera!

 

Litt morsomt at du sier det om batteri, realiteten er at jeg kun har kjøpt nytt batteri til to telefoner, å telefonene er HTC Hero og HTC Desire HD. Det faktumet gjør at jeg faktisk er litt bekymret for at batteriet på One X ikke kan skiftes ut!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...