Gå til innhold

Ap vs. Breivik, hvem har ødelagt flest liv?


  

197 stemmer

  1. 1. Hvem har ødelagt flest liv

    • Ap som med sin asyl- og innvandringspolitikk er (med)ansvarlig for en rekke drap, voldtekter og voldelige ran.
      93
    • Breivik med sine terrorhandlinger
      104


Anbefalte innlegg

Har ikke peiling. Jeg gidder ikke gå inn i krigsetikk, det er så på siden av det vi prater om at jeg ikke bruker tid på det. Det er uansett ikke AP som er ansvarlig for NATO-aksjoner.

 

Noe må de som har som hensikt å sverte den sittende regjeringen og AUF / arbeider partiet spesielt, skrive for å holde liv i tråden. Poenget er at med en borgerlig regjering av et dominerende Høire og FrP hadde det nok blitt drept flere noske soldater i Afghanistan.

Jeg skrev ikke det for å sverte noen og jeg skrev ikke det for å holde liv i tråden. Det handlet ikke engang om drepte norske soldater, det handlet om drepte muslimer i afghanistan. Og i en debatt om Afghanistan skal man være sikker i sin sak dersom man sier at norske soldater ikke har drept noen sivile. Hvis ikke gir man bare mer ammunisjon til fienden (som i denne saken ikke er meg men islamister).

 

Vi vet at norske soldater har drept i allefall to sivile, ved uhell dog

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig, tråden har helt klart sklidd ut og blitt temmelig useriøs. Jeg er helt enig i at man ikke kan sette antall drepte i trafikken eller i sykehuskøer opp mot de Breivik drepte, men jeg mener samtidig at det er en relevant sammenligning når man trekker inn antall drepte og skadede (fysisk/psykisk) som en konsekvens av innvandringspolitikken. Det er unektelig ett høyt tall, jeg vil anta høyere enn tilsvarende for Breivik, og jeg synes absolutt det er interessant å ta med i sammenligningen. Om noe så setter det i alle fall ting litt i perspektiv.

Da må du samtidig ta med i regnskapet alle som har blitt behandlet av utelandske leger og sykepleiere, alle polititjenestemenn med utenlandsk bakgrunn som har forhindret kriminalitet og fengslet drapsmenn. Og da blir det en sammenligning mellom kontraster. For ABB har ikke bidratt med noe som helst positivt.

 

Ikke uenig i at det er store kontraster, og at innvandring bringer med seg gode ting, noe Breivik på ingen måte har gjort. Men uenig i at politi og leger med annen bakgrunn må tas med i beregningen, da dette antagelig er stillinger og plasser som ellers ville vært fylt. Mange av godene ved innvandring kunne vi også fått uten å ta til oss problemene i like stor grad som vi gjør i dag.

 

Derfor har jeg flere ganger etterlyst at vi i det minste er bevisste på regnestykket vi vet ligger der når vi tar inn x antall mennesker fra y land. Da vil F antall mennesker bli drept, voldtatt osv. uten at denne problemstillingen nevnes særlig.

 

Jeg tror AP stort sett har gjort mer godt enn vondt, men jeg tror ikke vi kan si det samme om innvandringen til Norge, i allefall ikke på den måten den gjennomføres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg gjentar:

 

Har ikke peiling. Jeg gidder ikke gå inn i krigsetikk, det er så på siden av det vi prater om at jeg ikke bruker tid på det. Det er uansett ikke AP som er ansvarlig for NATO-aksjoner.

 

Noe må de som har som hensikt å sverte den sittende regjeringen og AUF / arbeider partiet spesielt, skrive for å holde liv i tråden. Poenget er at med en borgerlig regjering av et dominerende Høire og FrP hadde det nok blitt drept flere noske soldater i Afghanistan. FrP ville endog at Norge som Danmark skulle delta i krigen i Iraq.

 

For øvrig hadde det vært interessant å sett hvordan den seloppnevnte ridderen ABB hadde greidd seg om han alene hadde blitt sendt på oppdrag i Afghanistan.

 

Dette er kun en sverte / hat tråd mot AUF / arbeiderpartiet generelt og den sittende regjeringen spesielt.

 

Der er interessant å notere hvem på dette forumet som holder liv i denne tråden med å prøve og gjøre temaet spiselig.

Lenke til kommentar

Hvem har ødelagt flest liv?

En særdeles useriøst problemstilling. Du må gjerne være motstander av å hjelpe mennesker fra andre land/regioner, men å sammenlikne handlinger motivert av medmenneskelighet (Aps adyspolitikk) med drap på uskyldige mennesker er useriøst.

 

Du forutsetter her at det fins noen "medmenneskelighet" i ap, men det gjør det ikke.

 

Alt politikerne i ap gjør det gjør de som ledd i en skjult agenda, og i den agendaen så har hverken vi eller fattige i andre land noen plass.

Pengene ap gir til uhjelp, er ikke for å hjelpe fattige og sultne mennesker, for sulten og fattigdommen er skapt av FN i en hensikt, og den hensikten støtter ap og regjeringen 100 %

Og feks dette vaksineprogrammet som Jens Stoltenberg gir penger til, det er ikke for å redde barn, men for å spre sykdommer og død.

 

Ap har ikke en eneste gang tenkt på å hjelpe noen i folket, hverken her eller i utlandet. Alt de gjør er for å mele sin egen kake, jobbe for egen karriere og følge sin skjulte agenda og gjøre som de får beskjed om av sine arbeidsgivere i utlandet.

For øvrig så gjelder dette også de andre partiene på stortinget.

 

Men partiene på stortinget spiller uenig for å holde liv i illusjonen om at Norge er "demokratisk" og også for å splitte folket slik at vi ikke kan samle oss og gå sammen for å stoppe dem.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Tråden har _blitt_ useriøs? Denne tråden startet med klovnenese og blomst-med-vannsprut og har bare gått lenger og lenger ut i parodien!

 

Slik reagerer ekte sosialister.

 

Når sosialismen,ap eller andre sosialistiske partier blir kritisert, og sannheten om dem blir nevnt. Da mener sosialistene plutselig at diskusjonen er "ødelagt" og "useriøs" Siden de da ikke lenger får diskutere på sine egne premisser, og spre sine løgner og løgnaktige propaganda, men det er jo også slik at sosialistene kan ikke argumentere mot sannheten uansett.

 

Sannheten kan undertrykkes en viss tid, men den vil komme frem før eller siden.

Det er derfor sosialistene er så redde nå, fordi sannheten er i ferd med å komme frem og sosialistene er redd for å måtte stå til ansvar for det de har gjort.

Lenke til kommentar

Tråden har _blitt_ useriøs? Denne tråden startet med klovnenese og blomst-med-vannsprut og har bare gått lenger og lenger ut i parodien!

 

Slik reagerer ekte sosialister.

 

Når sosialismen,ap eller andre sosialistiske partier blir kritisert, og sannheten om dem blir nevnt. Da mener sosialistene plutselig at diskusjonen er "ødelagt" og "useriøs" Siden de da ikke lenger får diskutere på sine egne premisser, og spre sine løgner og løgnaktige propaganda, men det er jo også slik at sosialistene kan ikke argumentere mot sannheten uansett.

 

Sannheten kan undertrykkes en viss tid, men den vil komme frem før eller siden.

Det er derfor sosialistene er så redde nå, fordi sannheten er i ferd med å komme frem og sosialistene er redd for å måtte stå til ansvar for det de har gjort.

 

QED

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Versågod: kom med et flammende forsvar for hvorfor så mange skal få livene ødelagt av drap, voldtekter og voldelige ran som er en konsekvens av innvandringspolitikken som Ap er hovenansvarlig for, eller hvorfor Ap ikke er ansvarlig for politikken som er ført.

 

Dette er beklagelig mildt sagt søkt. Korleis du ikkje ser ein fllammende rasistisk bakgrunn i denne tankegangen er forundrende...

 

Slik reagerer ekte sosialister.

Når sosialismen,ap eller andre sosialistiske partier blir kritisert, og sannheten om dem blir nevnt.

FrP er rasister. Dette er sannheten.

Sånn, er med fremdeles seriøse?

 

Du er rett og slett ikkje saklig om det smalt.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...