Gå til innhold

Beskjeden om at jeg bruker Adblock


Anbefalte innlegg

Mine grunner til at jeg bruker Adblock i Firefox:

1. (Blinkende) Flashreklame

2. Bedre batteritid (se punkt 1)

3. Kaldere PC (se punkt 1)

4. Mer stabil nettleser (se punkt 1)

6. Nevnte jeg blinkende flashreklame?

 

Grunnene mine er ikke reklame i seg selv, men hovedsaklig at dere (som alle andre) bruker flash til reklame. Jeg har deaktivert Adblock på Hardware nå, men flashreklame vises fremdeles ikke på grunn av Flashblock. Til informasjon.

 

Synes forøvrig dett er feil framgangsmåte av Hardware.no. Har dere noen gang vurdert hvorfor folk benytter seg av reklameblokker og prøvd å imøtekomme det?

 

Snakker da altså om denne:

 

post-74755-0-67408200-1334778730_thumb.png

Endret av RattleBattle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg ble litt provosert når hardware.no okkuperer halve siden med en tryglemelding om at jeg må fjerne adblock. Dette minner litt for mye om ITavisen, spør du meg. Jeg kommer ikke til å fjerne adblock før reklamene er minimalistiske, statiske bilder som ikke er større enn 75x200 piksler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var rett og slett en dårlig idé!

Jeg hadde gledelig fjernet adblock om jeg hadde hatt en bedre linje , men når man sitter på mobilt bredbånd og havner på 125kbps og alt går i syrrup så er adblock en kjekk ting å ha.

I tillegg så forsvinner en del båndbredde når jeg hjelper til på forumet som veileder + ved posting og lesing av innlegg , selv om det ikke er så mye så hadde mer reklame gjort til at ting hadde gått i syrup langt fortere.

 

Måten det hele er gjennomført på er nok en ting som ga meg personlig litt avsmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Slike annonser skal du definitivt ikke få. Bruker du Chrome, og kan du i tilfelle sjekke om du har fått en ekstra utvidelse/extension installert?

 

Vi har opplevd at noen brukere har fått installert en utvidelse i nettleseren som erstatter annonseplasseringer med andre ads. Mener å huske den het noe slik som "FastAds". Hvis du finner en utvidelse du ikke kjenner kan du prøve å skru den av.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slike annonser skal du definitivt ikke få. Bruker du Chrome, og kan du i tilfelle sjekke om du har fått en ekstra utvidelse/extension installert?

 

Vi har opplevd at noen brukere har fått installert en utvidelse i nettleseren som erstatter annonseplasseringer med andre ads. Mener å huske den het noe slik som "FastAds". Hvis du finner en utvidelse du ikke kjenner kan du prøve å skru den av.

 

Hvis du hadde hatt mulighet til å fjerne reklamen på TV, ville du gjort det?

 

- Går i samme tankegang, reklamen i seg selv er ikke irriterende, det er hvordan den forstyrrer som er det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...