Gå til innhold

ikke er aktuell kandidat...


Anbefalte innlegg

Hei.

Kort intro : sendt åpen søknad -> invitert til intervju ->1,5time prat-> "vi er veldig fornøyd med deg, men kan ikke tilby deg stillingen nå...vi må foreta noen interne rutiner og blir ikke ferdige før slutten av april. Ring oss hvis du skulle motta andre tilbud før den tiden"

 

Ringte i dag, lagt melding på mobilsvar "Hei, lurer på hvordan går det med søknadprosessen..." -> svar kjem på mail "...ikke er aktuell kandidat..."

 

Det jeg lurer på er : Er det en høflig måte å avslutte et intervju og mene at jeg er ikke aktuell kandidat?

 

Av og til lurer jeg på hvordan tolke høflighet generelt. Noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kort intro : sendt åpen søknad -> invitert til intervju ->1,5time prat-> "vi er veldig fornøyd med deg, men kan ikke tilby deg stillingen nå...vi må foreta noen interne rutiner og blir ikke ferdige før slutten av april. Ring oss hvis du skulle motta andre tilbud før den tiden"

 

Ringte i dag, lagt melding på mobilsvar "Hei, lurer på hvordan går det med søknadprosessen..." -> svar kjem på mail "...ikke er aktuell kandidat..."

 

Det jeg lurer på er : Er det en høflig måte å avslutte et intervju og mene at jeg er ikke aktuell kandidat?

 

Av og til lurer jeg på hvordan tolke høflighet generelt. Noen tips her?

Hei.

Kort intro : sendt åpen søknad -> invitert til intervju ->1,5time prat-> "vi er veldig fornøyd med deg, men kan ikke tilby deg stillingen nå...vi må foreta noen interne rutiner og blir ikke ferdige før slutten av april. Ring oss hvis du skulle motta andre tilbud før den tiden"

 

Ringte i dag, lagt melding på mobilsvar "Hei, lurer på hvordan går det med søknadprosessen..." -> svar kjem på mail "...ikke er aktuell kandidat..."

 

Det jeg lurer på er : Er det en høflig måte å avslutte et intervju og mene at jeg er ikke aktuell kandidat?

 

Av og til lurer jeg på hvordan tolke høflighet generelt. Noen tips her?

 

Et faktum kan være at du faktisk er en veldig god kandidat, men at dem ikke har mulighet til å ansette deg pga. oppfølging av dine kvalifikasjoner. Det er også mulig at dem rett og slett har funnet en kandidat som er bedre, det betyr derimot ikke at du ikke er/var aktuell.

 

Bare et innspill fra min side.

Lenke til kommentar

Om det eneste som stod i den mailen var "...ikke er aktuell kandidat..." så er det jo forsåvidt en veldig useriøs avslutning på en ansettelsesprosess fra deres side ... Men om det du siterer et utdrag fra en lengre tekst så er det helt i tråd med hva som er normalt å gi som tilbakemelding om kandidaten ikke er aktuell for ansettelse.

Lenke til kommentar

Full tekst:

Hei Alex_Tc,
Vi viser til din søknad og senere intervju.
Dessverre må vi meddele at du ikke er aktuell kandidat for oss på denne stillingen.
Vi takker for interessen og ønsker deg lykke til videre!

Vennlig hilsen

 

Har ingen erfaring(noe som er ofte vanlig for nyutdannede), fra før utdannet som kokk, invitert til intervju pga mengde med A karakterer(tror jeg). Drømmen er å jobbe med utvikling. Alt sto i cv-en.

 

Jeg prøver å dra noe lærdom av situasjonen: positiv svar er like god som negativ, så lenge det ikke er jobbtilbud.

 

bare gi meg pepper hvis jeg tar feil

Lenke til kommentar

Synts egentlig du skal være glad for at du FIKK svar. Er en utrolig irriterende 'vane' mange firma har at de rett å slett ikke svarer søkerne sine, kun de som blir tilbydd jobb.

 

Du fikk svar da du ba om oppdatering, så selv om det var et avslag synts jeg du burde være fornøyd med det. Er bedre enn å be om oppdatering å aldri høre noe fra dem... Snakker av erfaring :hrm:

Lenke til kommentar

Hei.

Kort intro : sendt åpen søknad -> invitert til intervju ->1,5time prat-> "vi er veldig fornøyd med deg, men kan ikke tilby deg stillingen nå...vi må foreta noen interne rutiner og blir ikke ferdige før slutten av april. Ring oss hvis du skulle motta andre tilbud før den tiden"

 

Ringte i dag, lagt melding på mobilsvar "Hei, lurer på hvordan går det med søknadprosessen..." -> svar kjem på mail "...ikke er aktuell kandidat..."

 

Det jeg lurer på er : Er det en høflig måte å avslutte et intervju og mene at jeg er ikke aktuell kandidat?

 

Av og til lurer jeg på hvordan tolke høflighet generelt. Noen tips her?

 

Nå har jeg vært noen runder med slike jobbintervjuer.Det er veldig veldig vanskelig å tolke signaler fra intervjuer riktig.Noen ganger har jeg nærmest trodd jobben var min på første intervju, for så å ikke få jobben, andre ganger har jeg trodd de ikke var interesert i det hele tatt, fordi de har brukt lang tid på å svare, men siste gang nå fikk jeg faktisk jobben.

 

Lært meg at det er umulig å vite før man får endelig svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...